AndroidHealthClinic

extreem veel pijn na injecteren. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor mij wordt het niet echt duidelijker wat je nu bedoelt. Je ziet een groot rood kruis door de ischiadicus (wat ik al zei) en een plusje in het buitenste-bovenste-kwadrant van de bil (waar je inderdaad hoort te prikken). Daar zit namelijk niks noemenswaardigs wat je gaat kunnen raken (je ziet op de tekening veel dieper gelegen zenuwen die richting de dij gaan en innervatie van de huid). Als je debiel genoeg injecteert kun je gerust een aantal andere belangrijke zenuwen raken (in principe alles wat door de foramen ischiadicum majus loopt). In de praktijk kom je eigenlijk alleen schade aan de ischiadicus tegen (zoals beschreven in letterlijk ieder anatomieboek en boeken die IM-injecties behandelen).

TS geeft aan: "Het injecteren zelf was pijnloos" -> Tijdens het injecteren dus geen zenuw geraakt.
Dat ie later pijn krijgt kan drie dingen betekenen:
1. De olie (en met name wat erin zit) zorgt voor irritatie van zenuwuiteinden. Dit doet gewoon pijn, straalt niet uit, en er ontstaat geen ei.
2. De olie drukt op het omringende weefsel en dus ook de zenuw. De enige zenuw die hier last van gaat hebben is de ischiadicus, de rest heeft redelijk 'de ruimte' en zijn een stuk kleiner. De meesten beschrijven dit als een 'doffe' pijn en het kan uitstralen vanuit de bil achterlangs het been naar de voet. Geen ei.
3. De olie (en met name wat erin zit) kan leiden tot celsterfte / de naald zelf heeft het weefsel beschadigd waardoor cellen sterven. Als het er maar genoeg zijn en je immuunsysteem hier 'fel' genoeg op reageert gaat het ontsteken (dit kan enorm pijn doen) en ontstaat er lokaal oedeem richting de oppervlakte van de bil ('weg van de minste weerstand'). Je krijgt een ei. Als het niet steriel is gebeurd is er ook kans op infectie en dan kun je verder van huis raken (meestal niet het geval en is het gewoon alleen een ontsteking).

Nee dat komt ook omdat je altijd heel erg strikt in je eigen wetenschappelijke wereldje zit :D

Ik heb enkel aangegeven wat er zoal kan gebeuren met het injecteren. Het hele stukje na mijn zin: Neem ibu's, dat is puur ter informatie voor iedereen die dit wil lezen. Ik geef weliswaar nergens aan dat het op zijn situatie slaat, noch geeft ik aan dat het terzijde algemene informatie is. My bad, ik hou niet altijd rekening met mijn mede autisten op het forum ;)

Verder ben ik bekend met ontstekingen door een haartje, een ei op je bil, een groot rood heet vlak op de quads, gekristalliseerde poeders die voor extreme pijn zorgen en daarnaast ook met een hernia waarbij de binnenste schijf in mijn ruggenwervel (L5-S1) tegen de ischiadicum aandrukt en derhalve dus ook helaas maar al te goed bekend met pijn die je daarbij voelt en de symptomen die erbij horen.

De reden dat ik alleen schrijf; Neem ibu's, is omdat de ervaring leert dat je na 2-3 dagen een stuk minder last hebt en het hier gewoon gaat om een "simpele" ontsteking. De rest was echt alleen ter info :D Maar we kunnen nog wel even doorgaan wat mij betreft, het is op zijn minst leerzaam voor eenieder die meeleest :cool:
 
Nee dat komt ook omdat je altijd heel erg strikt in je eigen wetenschappelijke wereldje zit :D
Ik onderbouw gewoon m'n mening. Noem het zoals je wilt.

Ik heb enkel aangegeven wat er zoal kan gebeuren met het injecteren. Het hele stukje na mijn zin: Neem ibu's, dat is puur ter informatie voor iedereen die dit wil lezen. Ik geef weliswaar nergens aan dat het op zijn situatie slaat, noch geeft ik aan dat het terzijde algemene informatie is. My bad, ik hou niet altijd rekening met mijn mede autisten op het forum ;)
Ik gaf ook aan ibu, want ontsteking. Zijn we het iig. daar over eens.

Verder ben ik bekend met ontstekingen door een haartje, een ei op je bil, een groot rood heet vlak op de quads, gekristalliseerde poeders die voor extreme pijn zorgen en daarnaast ook met een hernia waarbij de binnenste schijf in mijn ruggenwervel (L5-S1) tegen de ischiadicum aandrukt en derhalve dus ook helaas maar al te goed bekend met pijn die je daarbij voelt en de symptomen die erbij horen.
Wat heeft jouw sensatie van pijn hiermee te maken?

De reden dat ik alleen schrijf; Neem ibu's, is omdat de ervaring leert dat je na 2-3 dagen een stuk minder last hebt en het hier gewoon gaat om een "simpele" ontsteking. De rest was echt alleen ter info :D Maar we kunnen nog wel even doorgaan wat mij betreft, het is op zijn minst leerzaam voor eenieder die meeleest :cool:
Je zei:
Je kunt een zenuw hebben geraakt, je kunt je olie daar geïnjecteerd hebben waar het tegen een zenuw aanduwt of je lichaam is op die plek hard bezig de onbekende stoffen aan te vallen en daardoor is het licht ontstoken.
Op dikgedrukte reageer ik al de hele tijd en ik vroeg dus waarom je dat dacht. Ik ben namelijk van mening dat het een ontsteking is, en niet stiekem iets anders. Want dan zijn we heel snel klaar: hoi we zijn het met elkaar eens.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dit. En ik heb ook wel eens zien gebeuren dat er een haartje mee naar binnen ging tijdens het injecteren en toen zorgde voor een ei. (Geen idee of dat echt mogelijk is) er kwam wel een nogal ingegroeide haar uit vervolgens.
Als je een haar meeprikt gaat dat heel makkelijk ontsteken ja.
 
Je zei:

Op dikgedrukte reageer ik al de hele tijd en ik vroeg dus waarom je dat dacht. Ik ben namelijk van mening dat het een ontsteking is, en niet stiekem iets anders. Want dan zijn we heel snel klaar: hoi we zijn het met elkaar eens.

Ik reageer alleen hier even op, ook al had ik dat al gedaan :roflol:

Het ontbreken van het woord algemeen ergens in die zin zorgt bij jou voor verwarring. Daar kan ik niets aan doen en heb ik al voor aangegeven dat dit my bad was. Op de rest ga ik niet meer reageren, want inderdaad, we waren het allang eens.

Ik moet me toch eens minder snel mee laten slepen in andermans interpretaties :D
 
Ik reageer alleen hier even op, ook al had ik dat al gedaan :roflol:

Het ontbreken van het woord algemeen ergens in die zin zorgt bij jou voor verwarring. Daar kan ik niets aan doen en heb ik al voor aangegeven dat dit my bad was. Op de rest ga ik niet meer reageren, want inderdaad, we waren het allang eens.

Ik moet me toch eens minder snel mee laten slepen in andermans interpretaties :D

Galen heeft gewoon soms nogal een ingewikkelde gedachtegang :D

No offence Galen uiteraard.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik reageer alleen hier even op, ook al had ik dat al gedaan :roflol:

Het ontbreken van het woord algemeen ergens in die zin zorgt bij jou voor verwarring. Daar kan ik niets aan doen en heb ik al voor aangegeven dat dit my bad was. Op de rest ga ik niet meer reageren, want inderdaad, we waren het allang eens.

Ik moet me toch eens minder snel mee laten slepen in andermans interpretaties :D
In het algemeen zou het ook kunnen dat Rich Piana 's nachts bij hem op bezoek is geweest en hem keihard in z'n poeperd heeft genomen waardoor z'n kont nu zeer doet.
 
In het algemeen zou het ook kunnen dat Rich Piana 's nachts bij hem op bezoek is geweest en hem keihard in z'n poeperd heeft genomen waardoor z'n kont nu zeer doet.

Goede metafoor :thumbs:
 
k heb enkel aangegeven wat er zoal kan gebeuren met het injecteren. Het hele stukje na mijn zin: Neem ibu's, dat is puur ter informatie voor iedereen die dit wil lezen. Ik geef weliswaar nergens aan dat het op zijn situatie slaat,

die gekke galen

hoe durft hij klakkeloos aan te nemen dat mensen on topic reageren!!!

WAT EEN AUTIST HAHA
 
Goedemorgen allemaal.

Ik heb 2 dagen geleden mijn 3e spuit gezet (TEST-E 350ML + 200ML MASTERON in 1 spuit in de bil) en de pijn is echt extreem nu, de vorige 2 injecties voelde ik ook wel beetje stijve spieren, maar dit keer kan ik gewoon nieteens staan en uit bed komen. het begon gisteravond en is in de nacht niet beter geworden. het is zeer gevoelig en heb een dikke ei.

Het injecteren zelf was pijnloos. ik werk steriel, en gebruik 0,8 x 0.40 naalden. ik heb niet geaspireerd en heb alles e rin 30 seconden ingespoten.. ja ik weet het veelste snel.

na het injecteren ben ik wel even gaan rennen.. kan dit effect hebben gehad?

ik wil gewoon weten WAT IK NU het beste kan doen, want de pijn is echt ondragelijk. als ik opsta zak ik gelijk in elkaar van de pijn. de plek verwarmen? koelen?

Had t vorige week maandag ook, ei verdwijnt nu pas een beetje....
Pijn was niet zo extreem als bij jou, alleen lopen en vooral traplopen deed pijn. En zitten kon alleen op linker bil.
Heb je ook pijn als je weinig loopt en ibuprofen neemt??
Had je geroerd/trilt/bewogen tijdens injecteren?
Niet meer benen/joggen na injecteren!
Zou het ff aankijken ipv gelijk naar de doc te rennen, als het super heet en pijnlijk blijft moet je uiteindelijk wel actie ondernemen..
Maar als het ff kan niet doen, eerstvolgende keer dat je ze wel nodig hebt denken ze daar komt anabool weer... (ja zo is het helaas)
Gewoon wachten en op het ei zitten nu, tijd geneest ook!

Ibu nemen idd totdat het minder wordt. Soms heb je dit gewoon en krijg je van een injectie een lichte ontstekingsreactie in de spier. Je kunt een zenuw hebben geraakt, je kunt je olie daar geïnjecteerd hebben waar het tegen een zenuw aanduwt of je lichaam is op die plek hard bezig de onbekende stoffen aan te vallen en daardoor is het licht ontstoken.

Extreme pijn? Nogal subjectief dus op een schaal van 1-10 hoe zou je de pijn dan raten?(10 is onverdoofde castratie ofzo) overigens kan het wel eens voorkomen dat als je een(semi-)virgin spier aanprikt je een lichte reactie in de vorm van een ontsteking krijgt. Hou de grootte van de zwelling goed in de gaten en trekt het na 2 dagen niet weg, ga dan naar de huisarts. Pas wel op met het zwaar gaan onderdrukken met pijnstillers van het is in dit soort gevallen belangrijk dat je je lichaamssignalen zo 'clean' mogelijk blijft ontvangen, dus kiest voor een niet al te hoge hoeveelheid ontstekingsremmer voor nu.

Het is gaan ontsteken. Wat ibuprofen nemen en afwachten (zolang je geen koorts hebt). Verkoelen kan de pijn verlichten, maar vertraagt in de regel het oplossen van de ontsteking.

leuke theorieën allemaal boys maar volgens mij heeft hij gewoon teveel gezet; 550 ml is niet niks. kan me best voorstellen dat je daar enige reactie op krijgt.
 
grote spuit trouwens, en wel flink injectietempo als je dr 550 ml in 30 secondes in jankt. Das een hoge drukspuit man.
 
Back
Naar boven