AndroidHealthClinic

Extreem vermoeid tot twee dagen na benen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willm

Novice
Lid geworden
1 sep 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
27%
Hey allemaal,

Nadat ik mijn benen heb getraind, ben ik de dag daarna vreselijk moe. Dan na ongeveer 18 uur na de training begint de eerste spierpijn, maar het ergst is het pas na 1,5 dag. De vermoeidheid blijft helaas ook. Ik at wat minder koolhydraten ,maar sindskort weer meer ivm deze vermoeidheid. Iemand een idee wat ik fout doe?

alvast bedankt:)
 
Vermoeidheid is een vaag begrip, spierpijn versla je door doorbloeding (rustig wandelen en fietsen wat benen betreft), eiwitten en vocht.

Met redelijk wat overgewicht en als beginner heb je met zo achterlijk veel factoren te maken waardoor je je moe kunt voelen.

Hoeveel eet je?
Ben je net begonnen met sporten en hoeveel doe je?
Wat eet je dan zoal?

Gokje voor nu; je bent aan het afkicken van een suikerveslaving (koolhydraten) en door lekker te sporten voel je het des te harder. Je kunt zelfs grieperig en trillerig worden. Veel water drinken helpt vaak.
 
Lager volume per training en een hogere frequentie hanteren. Ipv van aparte legdays ga 3-4x per week een fullbody training doen, met per keer 1 of 2 oefeningen per lichaamsdeel.
 
Hey allemaal,
Dan na ongeveer 18 uur na de training begint de eerste spierpijn, maar het ergst is het pas na 1,5 dag.

Zoek eens op Delayed Onset Muscle Soreness (DOMS)
 
Ach, ik heb het ook vaak eerste twee dagen oververmoeid lijkt het, 3-4 dagen spierpijn na training van benen(in cutperiode) en in bulk zo'n 1-2 dagen waar inderdaad de 2de dag het ergste is. Doe nu 1 keer all out en dan ''skip'' ik ze volgende keer of stel ze wat uit. groeien het beste op die manier voor mij dan ze meerdere keer per week te pakken.
 
Back
Naar boven