MuscleMeat

Extreem winderigheid in de avond uren. Hoe komt het?

Bezoekers in dit topic

dancso000

Novice
Lid geworden
19 jun 2014
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
84kg
Aloha fellow bodybuilders,

Ik train al meer dan 2 jaar, al sinds een jaar eet ik bewust, en traceer ik mijn kcals.
Ik zit nu in de bulk, al sinds oktober, mijn macro's zie beneden:
(Rustdagen)
343 gr carbs
168 gr protein
84 gr vet

(Trainingsdagen)
395 gr carbs
193 gr protein
97 gr vet

momenteel ben ik 83.8kg en 19 jaar.

Echter hou ik me al aan vanaf het begin van mn bulk aan de bovenstaande verhoudingen,
om de 3 weken wat kcals bijgevoegd.

De afgelopen 3 dagen heb ik last van extreem winderigheid, zo erg dat ik s nachts wakker van word, en van dat ruft kan ik niet eens verder slapen totdat mijn kamer weer opgefrist is met wat buitenlucht.:D
Ik begin zorgen over te maken dat het misschien niet aan de hoeveelheid eiwitten ligt, maar aan mijn darmen of iets anders.

Echter heb ik alleen s avonds last van extreem winderigheid en een opgeblazen gevoel.

Ik vraag me af of jullie misschien ook zoiets hadden meegemaakt???????

Verder gebruik ik alleen whey protein 2x per dag
af en toe waxy maize (1x per week ongeveer, als ik mijn carbs niet haal)
Multimen 1x per dag
Omega 3 - 2x 1000mg per dag
Vitamine d3 - om de 2 dagen
Glucosamine - 2x 1 per dag
 
Dat is best toevallig, want ik heb dat namelijk ook sinds 3 dagen. Maar ik heb het niet alleen savonds, ik heb het de hele dag door. Zelfs tijdens het trainen, en dat is niet bepaald fijn. Vooral met benen trainen :o
 
ben je iets anders gaan eten?

waarsch een voedingsmiddel waar je niet zo goed tegen kan... ik heb het bijv. bij zoete aardappel heel erg
 
Maar wat is het probleem?
 
Zuurbalans maag, door te weinig groente. Melk. Eieren. Te snel eten?
 
Ik denk dat het ligt aan een verhoging van je eiwit inname,heb ik ook altijd.
 
Ik ken het, erg irritant, vooral als je net bij een chick bent.
 
Had precies hetzelfde. Het kan zijn dat je op bepaalde voedingsmiddelen reageert. Van m'n MDL arts heb ik het FODMAP dieet (google) voorgesteld gekregen. Zou je eens kunnen proberen. Dit dieet sluit lactose, gluten etc uit.
Ik eet ook vrijwel alleen voedsel dat past binnen dit dieet en m'n darmklachten zijn verminderd. Nog veel beter werd het toen ik mijn hoeveelheid koolhydraten heb verlaagd. Ik ben meer vetten en eiwitten gaan eten.
 
Waarschijnlijk eet je verkeerde dingen, ff uitzoeken waar je zo beroerd op reageert.
 
Dank jullie wel!
Ik ben een week geleden begonnen met een nieuwe emmer Body en fit Whey....denk dat dat het probleem is...
Aangezien dat ze zo'n "topkwaliteit" whey leveren :P Gisteren ben ik meer kip gaan eten, zodat ik geen eiwitshake hoef te nemen, en gisteren waren mijn scheetjes veel minder. qua kwantiteit en kwaliteit :D
 
Dank jullie wel!
Ik ben een week geleden begonnen met een nieuwe emmer Body en fit Whey....denk dat dat het probleem is...
Aangezien dat ze zo'n "topkwaliteit" whey leveren :P Gisteren ben ik meer kip gaan eten, zodat ik geen eiwitshake hoef te nemen, en gisteren waren mijn scheetjes veel minder. qua kwantiteit en kwaliteit :D

20% minder eiwit 80% meer ruften.
B&F Whey sws laten staan.
 
Haha wees blij ik heb het de laatste tijd ook de gehele dag en tja meestal ruiken ze ook nog dus hoe wil je ze dan kwijt op je werk? :P
Komt waarschijnlijk door die havermeel, heb je dat toevallig ook gekocht?
 
hee toevallig

heb dit ook

alleen niet alleen 's avonds

en ook niet pas sinds 3 dagen

mijn omgeving is er inmiddels aan gewend
 
Komt waarschijnlijk door die havermeel, heb je dat toevallig ook gekocht?

+1, ik laat echt heel de dag door scheten en ben heel opgeblazen wanneer ik havermeel gebruik.
Met gekookte havermout heb ik dat dan weer net niet.
 
Ik heb me er al bij neergelegd dat het met mijn eiwit inname te maken heeft. Hoe meer eiwitten ik binnen krijg hoe winderiger ik er van word. Gewoon lekker van je af schijten. je eigen scheten ruiken altijd het lekkerst. Me vriendin is er helaas wat minder over te spreken:cool: Ook leuk om in een drukke ruimte een eiwit scheet te laten. :D
 
Heb zelf altijd dat het met een grotere whey inname erger wordt. Veel koolsoorten eten (broccoli) en kauwgom kauwen is ook niet bevorderlijk. Gewoon lekker laten gaan, schieten er toch vanzelf uit als je lekker aan het deadliften of squatten bent :D
 
Ik heb me er al bij neergelegd dat het met mijn eiwit inname te maken heeft. Hoe meer eiwitten ik binnen krijg hoe winderiger ik er van word. Gewoon lekker van je af schijten. je eigen scheten ruiken altijd het lekkerst. Me vriendin is er helaas wat minder over te spreken:cool: Ook leuk om in een drukke ruimte een eiwit scheet te laten. :D

Haha RT.
Zelf met werken (verhuizen) ruft ik altijd als ik degene ben die in de lift staat. Af en toe komen er dan bewoners van de flat bij in. Hun gezichten dan :p priceless :D
 
Back
Naar boven