AndroidHealthClinic

Shocking Extreme, echt, extreme spierpijn!

Bezoekers in dit topic

MirjamW

Cool Novice
Lid geworden
5 nov 2018
Berichten
84
Waardering
149
Lengte
1m74
Massa
64kg
Vetpercentage
24%
Nou, jullie lezen het al.
Ik heb echt hele erge spierpijn in mijn kuiten. Ik heb oprecht nog nooit zulke erge spierpijn ervaren, kan mij rechter voet niet plat op de grond krijgen. Ik loop als een jonge gazelle die net geboren is😅

Spierpijn is nu twee dagen aanwezig. Ik heb warm gedoucht, koud gedoucht, ik heb gemasseerd maar dat is zo pijnlijk niet te omschrijven, ik loop regelmatig, maar voelt alsof ik het forceer en wil geen zweepslag krijgen in mijn kuit.

Na vijf min zitten, zijn mijn kuit spieren zo stijf dat ik 5min nodig heb om überhaupt te kunnen staan, maar wankel als een malle.

Ik train met een coach, maar heb die dag alcohol gedronken, oftewel eiwit synthese gaat niet helemaal best. Mijn heeft mijn coach verhoogd, net zoals mijn vocht inname. Maar herkennen jullie dit? Dit is echter, niet normaal. Ervaar ook "elektrische schokken" in rust stand, wanneer mijn benen dus plat liggen op bed. Ik wordt er naar van.

Ik wil geen blessure, maar als ik zo loop te forceren ben ik dat wel voor elkaar aan het krijgen. Morgen ga ik zelfs niet werken...
 
Dat de spierpijn een stuk erger is als ik alcohol gedronken heb, herken ik wel. Geen idee of je dat bedoelt.

Dat van die schokken klinkt als restless legs.

Zie je ook iets aan je kuit?
 
Kan vocht tekort zijn. Zeker met warm weer.
Maar let erop als Je meer gaat drinken (water), verhoog ook Je zout inname. Want die spoel.je ook uit.
Probeer eens magnesiumcitraat (action).
Magnesium ontspant.

Mijn man heeft t ook vaak in zijn kuiten en bij hem helpt t ( en hoef ik snachts mijn bed niet uit om zijn kuiten te masseren ;) )
 
zo pijnlijk niet te omschrijven
En toch doe je het ( kon het niet laten omdat je toch al niet ging werken :D)

Wat marina1975 zegt en wandelen + wiebelen van de kuiten + masseren helpt de doorbloeding en dus sneller herstel. Tweede dag is vaak het ergste qua spierpijn en het is in principe gewoon ondergaan van de pijn.

Ik liep altijd als een boer met kiespijn lachend over de afdeling met opgerekte enkelband, scheurtje in hamstring/lies of elke andere voetbalblessure. blessures, spierpijn en alcohol. Mijn moeder zei dan altijd, je kunt wel nog op het terras zitten en van de bank naar de koelkast, dan kun je ook gaan werken. Klagen mag, maar wel gewoon doorgaan hup hup!
 
Ik moest eigenlijk een beetje lachen en dan met het gevoel "ik ben niet de enige".

Ik blijf dan veel lopen, rekken, masseren en insmeren met perskindol. Na een week kan ik weer normaal lopen en dan weet ik weer, dat ik het ietsje rustiger aan moet doen! :D
 
Ach, zo lang je nog niet de pot instort wanneer je wilt gaan zitten, is er niks aan de hand. I.i.g. hard gewerkt, koester de pijn maar want wanneer je er weer helemaal in zit is die veel moeilijker om op te wekken. Melkzuur is een cyclus van 3dgn, gaat vanzelf weer over.
“No Pain, No Gain” was het toch? :flexgrin:
 
Dat van die schokken klinkt als restless legs.

Zie je ook iets aan je kuit?

Zijn hele pijnlijke schokkjes in mijn spieren, ze bewegen ofzo niet. Voelt anders. Ze verkrampen enorm erg.

Zie niks aan mijn benen
 
Heb je op een nieuwe manier kuiten getraind?
 
Back
Naar boven