XXL Nutrition

Extreme mini cut

  • Topic starter Wanna
  • Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 2K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Wanna

Competitive Bodybuilder
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
1.615
Waardering
1.329
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Heb mij met de feestdagen laten gaan; veel alcohol gedronken, veel ongezond en vet gegeten. Slecht slapen en veel stress.

Dit resulteert in krachtverlies en een aanzienlijk hoger vp. Hebben mensen ervaring met een “extreme mini cut” en wat Zou ik kunnen cutten in 3 weken tijd max?

Wat zijn de ervaringen ? Ik ben bereid om erg ver te gaan ivm volgende kuur
 
Wat is volgens jou een extreme mini cut dan..?
 
Waarom moet het zo snel gebeuren?
Kan je de volgende kuur niet wat uitstellen?

Enkele mensen die ik ken gaan in dit geval voor een dieet op shakes.
Maar ikzelf ben hier geen voorstander van.
 
SP1988 heeft wel ervaring met mini cuts maybe heeft zij nog tips
 
Als je iets aan je kuur hebt overgegouden dab raak je dat zo weer kwijt.
 
Waar om een 'extreme minicut'. Ik zou cutten op max. 1000 kcal beneden onderhoud, anders ga je echt spiermassa inleveren. Je kunt beter iets rustiger aan cutten tot het gewenste VP, dan houd je meer over. Of je volgende kuur een cutkuur, dan ga je niet veel massa inleveren (nadeel is enkel dat je niet de massa gaat pakken wat je met een bulkkuur wel kan).
 
Waarom 3 weken?

Hou er rekening mee dat indien je extreem snel cut je veel in gaat leveren. Bovendien zal het vnl vocht zijn wat je verliest en onnodig spiermassa verlies en opvallend weinig aan vetverlies. Daarna ga je weer enorm vocht opbouwen en uiteindelijk ben je er weinig mee opgeschoten in die 3 weken.

Je zegt slecht geslapen in die weken dat je je hebt laten gaan. Als jij echt extreem gaat cutten dan zal je net zo ruk slapen. Je lichaam gaat enorm veel stress krijgen vanwege te grote tekorten en eigenlijk eet je dan ook gewoonweg ongezond. (alleen minder vet).

Wat gaat het je opleveren? een slechte nachtrust dus en veel inleveren, een kut gevoel en chronisch moe en mogelijk in zo een korte tijd ook tekorten waar je weer andere klachten van kan krijgen.

Ik zou zeggen ga dan toch voor een iets langere en iets minder extreme minicut. Dat zal je meer opleveren in het einde. Denk namelijk dat het je behoorlijk zal tegenvallenin uiteindelijk resultaat. Just my two cents. :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Jullie hebben gelijk; het is slecht. Ik heb kwa spiermassa niet veel extra meer ingeleverd. Wel zijn er aanzienlijk wat gains in mijn buik gaan zitten. Ik verwacht toch wel 6kg te kunnen verliezen in 3 weken.
 
Waarom heb je haast Wanna ?
 
Hou er rekening mee dat t voornaamste wat je dan verliest vocht is.
En als je dan weer "normaler" gaat eten het je tegrn zal vallen.
 
Jullie hebben gelijk; het is slecht. Ik heb kwa spiermassa niet veel extra meer ingeleverd. Wel zijn er aanzienlijk wat gains in mijn buik gaan zitten. Ik verwacht toch wel 6kg te kunnen verliezen in 3 weken.
Ik zou 1kg p/w als max aanhouden, maar het is natuurlijk aan jou zelf.
 
Extreme mini cut kan prima in die 3 weken ga je echt geen massa verliezen.
 
Ik heb 3 weken op een tekort van 2400 gezeten. de mindgames en moodswings begonnen toen wel de overhand te nemen. En mijn training intensiteit ging ook omlaag na elk setje 5 min rust en dromen etc niet echt een aanrader dus. Je kan ook een pep diët proberen dat schijnt ook te werken maar raad dat zeker niet aan.
 
Wellicht The Rapid Fat Loss Handbook van Lyle MacDonald eens lezen. Daar staat in hoe je dat qua voeding waarschijnlijk het beste kunt aanpakken. Heb het zelf ook wel eens gedaan. Zoals eerder al gesteld werd: je valt snel af, maar helaas ook spiermassa en kracht. Of dat de moeite waard is, is uiteindelijk jouw keuze.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Extreme mini cut kan prima in die 3 weken ga je echt geen massa verliezen.

Denk je? Zonder gear cutten na een kuur? Grote kans dat hij ook nog niet hersteld is.
 
Denk je? Zonder gear cutten na een kuur? Grote kans dat hij ook nog niet hersteld is.
Had het niet helemaal gelezen maar als die natty wilt cutten na een kuur verliest die idd sowieso
 
*dan kan die beter 3 weken eerder starten en die weken cutten en dan kcals omhoog
 
Back
Naar boven