MuscleMeat

Extreme misselijkheid tijdens trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StevyStone

Cool Novice
Lid geworden
9 feb 2020
Berichten
54
Waardering
10
Lengte
1m86
Massa
97kg
Vetpercentage
12%
Hi BB'ers,

Momenteel kamp ik met het probleem dat ik extreem veel last heb van misselijkheid tijdens mijn training.
Het is zo erg dat ik soms gewoon mijn training niet af kan maken omdat het zo hoog zit en ik daarbij ook nog erg draaierig word.

Even een paar feiten op een rij:
Ik eet momenteel 3800kcal per dag verdeeld over 7 eetmomenten op een dag.
3800kcal verdeeld: eiwit 209 / koolhydraten 524 / vet 80
Ik train bijna altijd in de avond direct na werk (kantoorbaan).
Het is vele malen erger tijdens legdays, de andere dagen valt het mee.
Voor het trainen eet ik vaak een banaan en een shake met 125gr fine oats (met water).
Voor en na de training eet ik voornamelijk de meeste koolhydraten.
Ik probeer niet te veel water te drinken tijdens trainen
Ik probeer meestal wat snoepjes/suikerhoudende producten tijdens het trainen te eten.

Ik train 6 dagen per week:
1. Legs A
2. Chest/Tricep/Shoulder A
3. Back/Biceps A
4. Rust
5. Legs B
6. Chest/Tricep/Shoulder B
7. Back/Biceps B
8. Rust

Ik hoor graag jullie tips om deze misselijheid te voorkomen/tegen te gaan, alvast bedankt!
 
Ik probeer niet te veel water te drinken tijdens trainen
Ik probeer meestal wat snoepjes/suikerhoudende producten tijdens het trainen te eten.
Wissel die snoepjes eens in voor water en kijk wat er gebeurd.
 
Hoeveel tijd zit er tussen je maaltijd en je training?
 
Hoeveel tijd zit er tussen je maaltijd en je training?
Die banaan + shake neem ik meestal een uur voor ik ga trainen. Avondeten bij thuiskomst na trainen.
 
Het lijkt me sterk dat het van het water kwam/komt :dunno:
Ik dronk toen zoveel water dat ik er een “klotsbuik” van kreeg. Misschien dat ik daar dan toch een middenweg in moet vinden
 
Die banaan + shake neem ik meestal een uur voor ik ga trainen. Avondeten bij thuiskomst na trainen.
Oh dacht dat je daarvoor nog een maaltijd had die er vlak op zat ofzo.
Hoe dan ook, kan zijn dat je maag gewoon te vol is, den ene heeft daar wat sneller last van dan de ander. Helemaal door het vele water en vezels icm je legday (meer druk op je maag).

Als je twee uur voor je training gewoon een goede maaltijd wegwerkt, dan is die tzt wel voldoende opgenomen, en kan je maag de druk wat beter aan.

Maare misselijkheid door druk op je maag voelt anders dan misselijkheid door bv je suikerspiegel die niet helemaal lekker gaat. Gevoel dat omhoog komt als je doorgaat vs draaierig/suffig enz
 
Gewoon wat langer wachten voordat je traint of eerst wat cardio doen? Het ligt ook erg aan wat je eet, vandaag gecheat en pizza gehad, gelijk zuur tijdens zwaar trainen. Dit had ik neit gehad als ik mn rijst met kip had weggetikt.

Vorige week een half uur voor t trainen whey met oats gehad, kwam ook omhoog. Gewoon goed laten zakken voordat je de gym in knalt.
 
Gewoon wat langer wachten voordat je traint of eerst wat cardio doen? Het ligt ook erg aan wat je eet, vandaag gecheat en pizza gehad, gelijk zuur tijdens zwaar trainen. Dit had ik neit gehad als ik mn rijst met kip had weggetikt.

Vorige week een half uur voor t trainen whey met oats gehad, kwam ook omhoog. Gewoon goed laten zakken voordat je de gym in knalt.
Dan toch maar is proberen om nog eerder die maaltijd voor het trainen te eten!

Wat jij zegt kom me ook bekend voor ja, dag ervoor “slecht” gegeten gelijk last van maagzuur..
 
Dan toch maar is proberen om nog eerder die maaltijd voor het trainen te eten!

Wat jij zegt kom me ook bekend voor ja, dag ervoor “slecht” gegeten gelijk last van maagzuur..
Rotzooi verteerd ook minder goed. Meestal heb ik na een uur weer honger als ik rijst met kip heb gegeten
 
Oh dacht dat je daarvoor nog een maaltijd had die er vlak op zat ofzo.
Hoe dan ook, kan zijn dat je maag gewoon te vol is, den ene heeft daar wat sneller last van dan de ander. Helemaal door het vele water en vezels icm je legday (meer druk op je maag).

Als je twee uur voor je training gewoon een goede maaltijd wegwerkt, dan is die tzt wel voldoende opgenomen, en kan je maag de druk wat beter aan.

Maare misselijkheid door druk op je maag voelt anders dan misselijkheid door bv je suikerspiegel die niet helemaal lekker gaat. Gevoel dat omhoog komt als je doorgaat vs draaierig/suffig enz
Dan inderdaad toch eerder die maaltijd wegwerken, moet wel zeggen dat het vaak begint met een beetje misselijkheid en een drukkend gevoel boven in mijn keel. Ga ik dan toch stug door komt het draaierige naar boven.
 
Ik zou 2 uur voor de training niks eten.
Tijdens de training niks eten, alleen water nuttigen wanneer je behoefte hebt.
Ik denk dat het een combi (te) volle maag/zware training is.
 
Ik zou 2 uur voor de training niks eten.
Tijdens de training niks eten, alleen water nuttigen wanneer je behoefte hebt.
Ik denk dat het een combi (te) volle maag/zware training is.
En misschien wat kleine slokjes water ipv gelijk je hele fles wegdrinken
 
1 van de 2 wel ja, maar bij smith machine bulgarian split squats is het vaak het ergste
Goede reden om eens te gaan stoeien met squatten 😊

Dan inderdaad toch eerder die maaltijd wegwerken, moet wel zeggen dat het vaak begint met een beetje misselijkheid en een drukkend gevoel boven in mijn keel. Ga ik dan toch stug door komt het draaierige naar boven.
Gewoon wat dingen uitproberen, je merkt vanzelf wel wat goed voelt voor jouw lijf
 
Is het mogelijk dat niet helemaal correct ademhalen hier ook mee te maken heeft? Ik merk soms zelf dat ik probeer iets te lang m’n adem in te houden om de laatste reps eruit te pushen. Het voelt alsof ik op die manier dan meer kracht heb....
 
En als je zelfs van water last krijgt drink je het gewoon niet tijdens je training maar er na. Je kunt prima een uurtje pompen als je gedurende dag voldoende hebt gedronken. Uitdrogen doe je niet zomaar. Misschien met een uur hardlopen in de zon ja, maar niet met wat wij doen..
 
En als je zelfs van water last krijgt drink je het gewoon niet tijdens je training maar er na. Je kunt prima een uurtje pompen als je gedurende dag voldoende hebt gedronken. Uitdrogen doe je niet zomaar. Misschien met een uur hardlopen in de zon ja, maar niet met wat wij doen..
Het probleem is dan ook weer dat ik tijdens die misselijkheid zo’n droge bek krijg dat ik wel iets moet drinken
 
Back
Naar boven