MuscleMeat

Extremistisch Islamitisch boek tegen Joden/homo's en vrouwen nog steeds te koop

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
De ’Gids voor Islamitische opvoeding’ ligt nog steeds in de winkel. Aan de eis om antisemitische passages te verwijderen, is nauwelijks gehoor gegeven. Het Cidi heeft al aangifte gedaan.

’Wat een afschuwelijk boek. Opvoedgids! Je moet er niet aan denken wat er van kinderen terechtkomt die je zó opvoedt”, zegt Ronny Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi), terwijl hij de ’Gids voor Islamitische opvoeding’ doorleest. „Wij gaan aangifte doen tegen de verkoper en de uitgever ervan.”

Naftaniël wil in die aangifte niet alleen anti-Joodse passages uit het boek betrekken, maar ook de „rabiate antihomo-stukken, de oproepen tot het vermoorden van geloofsafvalligen en het slaan van vrouwen”.

Over de gids en een paar verwante boeken ontstond in 2004 in de Tweede Kamer beroering. De gids bepleit het slaan van kinderen en vrouwen, het doden van homo’s (van een hoog gebouw, hoofd omlaag, daarna stenigen) en geloofsafvalligen, en het besnijden van meisjes.

Premier Balkenende noemde de uitspraken over vrouwen en homo’s ’onbestaanbaar en walgelijk’. Het openbaar ministerie (OM) stelde een onderzoek in. Vorig jaar oordeelde het OM dat wat over homo’s wordt geschreven „een zakelijke weergave is van wat andere geleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd”. De aanbevolen vrouwenbesnijdenis is letterlijk gezien wel strafbaar, aldus het OM, maar niet binnen de context. Bovendien staan de uitlatingen over het doden van homo’s en besnijdenis ’in direct verband met de geloofsopvatting’ van moslims – en dan mag het.

Naftaniël van het Cidi: „Dat lijkt me beledigend voor de islam – alleen extremisten vinden dat dat bij hun geloofsopvatting hoort. Bovendien: de rechtbank heeft indertijd Jenny Goeree toch ook wegens antisemitisme veroordeeld? Zij had ideeën over Joden die ze godsdienstig onderbouwde, maar dat gold voor de rechter niet als excuus.”

Wel strafbaar vond het OM twee antisemitische passages in de ’Gids voor Islamitische opvoeding’ (zie kader). Het ministerie beloofde af te zien van vervolging als Noer, de uitgever, die passages verwijderde dan wel onleesbaar maakte.

Daar is zeer beperkt gehoor aan gegeven. In het deze week door Trouw aangeschafte exemplaar is niet één passage onleesbaar. Wel is zesmaal het woord jood/jodendom weggelakt. Wie nieuwsgierig is wat toch het ontbrekende woord is, wordt meteen bediend: ’jood’ schemert door de Tipp-ex heen. Overigens heeft de censor een keer ’joods’ over het hoofd gezien.

Dit is geen toevalstreffer. Eerder bekeek AFA, een Leidse groep die onderzoek doet naar extreem-rechtse groeperingen, hetzelfde boek in drie steden. Steeds was het onleesbaar maken op dezelfde manier gedaan – sommige boekhandelaren verkochten overigens ook ongekuiste versies.

Trouw kocht het boek bij Dilara, een boekhandel met vestigingen in Amsterdam, Zaandam en op de Oosterse Markt in Beverwijk. Dilara drijft ook de populaire internetsite www.islam-boeken.nl (’Uw gids naar kennis’). Die biedt de opvoedingsgids te koop aan.

Uitgever Noer in Delft is een van de weinige die Nederlandstalige moslimlectuur publiceren. De boeken zijn geënt op de strenge, Arabische variant van de islam, het salafisme. Ze vinden aftrek onder moskeeën als Badr (waar Abdul-Jabbar van de Ven preekte, Amsterdam), El Tawheed (ook in Amsterdam, bekend van Mohammed B.), As Soenna (Den Haag) en Al Furqaan (Eindhoven).

Achter uitgever Noer in Delft gaat Aris Hidayat schuil. Hij is een huisvriend van de jonge terreurverdachte Samir A. Samir had tot 2004 zelf ook een islamitisch boekhandeltje, met een bekende naam: Noer.

Mirjam Sterk, kamerlid voor het CDA, betreurt het dat jongeren ’het moeten hebben’ van boeken van Noer. „Daar moeten we ze weerbaar tegen maken.” Dat de boekverkopers proberen met kleine weglatingen in de ’Gids voor Islamitische opvoeding’ onder vervolging uit te komen, stoort Sterk. „Ik ga minister Donner vragen over deze kwestie stellen.”

Bij de Turkse boekhandel Dilara reageert men geschrokken. „De rechter heeft toch gezegd dat het zo weer kon, met dat boek? We hebben net het laatste exemplaar verkocht.”

Dilara wacht de aangifte van het Cidi af, voor ze nieuwe gidsen gaan verkopen, zegt de boekverkoper. Hij gaat er ook voor zorgen dat www.islam-boeken.nl de ’Gids voor Islamitische opvoeding’ tijdelijk uit het assortiment haalt.

Aris Hidayat van uitgeverij Noer was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Trouw.nl

De grote zonden: dood homo’s en afvalligen

In islamitische en moskeeboekhandels en op internet zijn extremistische boeken verkrijgbaar:

Grote zonden (Abu Abdullah Mohammed Ibn Ahmad Ibn Uthman Adh-Dhadabi, 1993 (onvermeld in boek: vertaling van Al Kaba’ir uit 1274), uitgeverij Noer, Delft.)

„De Profeet zei: Doodt de homoseksueelen degene die het met hem gedaan heeft. Ibn ’Abbas zei: Hij moet van het hoogste gebouw van de stad afgegooid worden.”

Afvalligen „zijn de ergsten onder degenen die gedood moeten worden en degenen die hen doden, zijn de besten onder de zeven hemelen”.

Over hen die ’vernieuwingen aanbrengen in de godsdienst’, zei de Profeet: „Zij hebben de Islam verlaten. Als jullie één van hen vinden, doodt hen dan.”

Weg van de moslim: leer kinderen wraaknemen
De weg van de moslim (AboeBakr Djaber El Djezeïri, drie delen, 1998-2002, uitgever Project Dien, Leiden) roept op om de wapens op te nemen tegen ongelovigen.

Doel is onder meer de strijd tegen Joden. „De moslims zullen hen doden.” Dat moet jong geleerd worden: „Leer de kinderen om wraak te nemen.”

Het slaan van vrouwen is geboden, zonder ’wreed’ te worden. Geloofsafval is een doodzonde, net het ’symbolisch behandelen’ (niet letterlijk nemen) van geloofswaarheden. En wie ’zijn geloof ontkent en vrijwillig jood, christen, atheïst of communist wordt, doodt hem!’

Grijp de bedrijvers van sodomie (synoniem voor homo’s), ’zoek het hoogste gebouw uit en gooi ze van het terras, met het hoofd naar beneden’ – met steniging na.


Gids voor Islamitische opvoeding (’Abdoellah Nasih Oelwan, 2004, uitgeverij Noer, Delft).

De ’meerderheid van de juristen en wetgeleerden’ meent dat schuldigen aan sodomie gedood moeten worden. Soms volstaan 100 zweepslagen. Voor een berouwloze geloofsafvallige past slechts de doodstraf. Bij ongehoorzame kinderen kan een ’pak slaag’, soms zelfs ’het gebruik van de stok’ raadzaam zijn.

„Geleerden zijn het er unaniem over eens dat besnijdenis de voorkeur geniet voor vrouwen.” Besnijden is verplicht voor mannen, ’een eer voor vrouwen’.



Uitgeverij Noer kreeg van het OM opdracht twee antisemitische zinnen te verwijderen uit deze islamitische opvoedingsgids:

„In hun protocollen hebben de joden deze misleide meningen aangekondigd om de geloofsbelijdenissen van mensen te bederven, alsmede hun geweten en verstand. De joden zijn zelfs zo ver gegaan als het vormen van een plan voor de mensheid, waar zij mee begonnen zijn het uit te voeren door middel van massacommunicatie- media, radio- en televisieprogramma’s, vrijmetselarij-organisaties, die zij hebben gesticht en elke verraderlijke spion en betaalde schrijver. Door middel van hun listigheid en slechtheid konden zij mensen bederven middels algemene informatie, kunst, pretparken, bordelen etc.” (p. 353)

De tweede zin staat in een lijst van tips waarmee de leeshonger van kinderen kan worden opgewekt: „Boeken lezen, die samenzweringen van de vijanden onthullen, waaronder samenzwerende joden en jaloerse christenen.” (p. 484)

Waarschijnlijk heeft het OM een stukje over het hoofd gezien: dat joden ’feitelijk alles overnamen dat religie en moraal zou vernietigen’. (p. 250)
 
Ik vind dat de auteur de titel moet wijzigen. Ik vind dat dit absoluut geen betrekking heeft op de Islam.
de titel moet : "Gids voor het onderdrukken van .. " worden.

YEAH I SAID IT, GEEN BETREKKING OP DE ISLAM DBC!!!!!!
 
Die mannen mogen veel te veel
We gaan er nog veeel last van krijgen met die mannen
 
Is 't niet vaker zo dat wat deze extremisten verkondigen helemaal niet meer te maken heeft met de ware Islam? just my 2 cents
 
psycho_b zei:
Is 't niet vaker zo dat wat deze extremisten verkondigen helemaal niet meer te maken heeft met de ware Islam? just my 2 cents
Dat zeggen die excuusmoslims, maar het komt overal vandaan, islam is islam. Kan me wel goed voorstellen dat de gematigden zich hiervan distantieren. Maar als jij moslim wilt zijn, kies je voor het hele geloof en krijg je dat er ook gewoon bij.
Als ik nu in een woonwagenkamp ga wonen krijg ik ook een label op, hoe "onterecht" ook.
Dat sommige moslims wat moderniseren en anderen heel orthodox blijven en zulke boeken blijven gebruiken, maakt de een niet meer of minder moslim. Ze gieten het in een andere vorm, meer niet.
 
D. zei:
Dat zeggen die excuusmoslims, maar het komt overal vandaan, islam is islam. Kan me wel goed voorstellen dat de gematigden zich hiervan distantieren. Maar als jij moslim wilt zijn, kies je voor het hele geloof en krijg je dat er ook gewoon bij.
Als ik nu in een woonwagenkamp ga wonen krijg ik ook een label op, hoe "onterecht" ook.
Dat sommige moslims wat moderniseren en anderen heel orthodox blijven en zulke boeken blijven gebruiken, maakt de een niet meer of minder moslim. Ze gieten het in een andere vorm, meer niet.

Ja hij heeft wel gelijk
Ze zijn de vijfde collone, maar komt wel dat op een dag dat ze allemaal het land uit moeten
 
Ok, naja ik wil/kan me er zowiezo niet zo druk om maken, dit land gaat toch naar de klote...(en ja dat meen ik serieus).
 
Zorg dat je je er nog wel even vermaakt of wat mensen een poot uitdraait, anders is het ook zo zonde van de energie. Het zal mij een zorg zijn, de rasopportunist komt altijd wel weer bovendrijven.
 
Back
Naar boven