MuscleMeat

F*ck men rug ...

Bezoekers in dit topic

Speedy G.

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
999
Waardering
0
Gisteren men rug zeer gedaan tijdens het deadliften.

Iets in men rug geschoten, deed eerst niet zoveel pijn dus heb ik men training dan maar afgewerkt ( wat niet erg verstandig is maar jah :rolleyes: ).

Nu zit ik hier met een zere rug , denk wel dat het puur iets aan men spieren in -> spierpijn.

Nochthans deed ik men oefening goed en niet te zwaar ( kon nog zeker meer gewicht aan ) . Wel ben ik 1 maal tegen men scheenbeen gebotst, misschien dat ik daardoor wat scheef gegaan ben en zo iets geforceerd heb ... :(
 
Ja balen man, ik heb het ook een x gehad met deadliften, toen kijk ik teveel omlaag

maar wat is je vraag nu of was het meer een mededeling.

sterkte.
 
Ai, sterkte bro :) Het kleinste foutje kan altijd grote gevolgen hebben, spijtig genoeg...
 
Shit happens, je bent nog zo eentje waarbij alles wel fout gaat :D .

Hopelijk is het niets, dan kan je meteen weer aan het ijzer.
 
Hopelijk herstel je snel bro, maar denk eraan dat het niet per see een spier hoeft te zijn. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de chiropractor;)
 
Thanks dude's ...

En als de pijn vrijdag nog goed aanwezig ben ga ik sowieso naar de sportdokter/kiné ... ga geen risico's nemen.

... blijf nu met gemengde gevoelens achter over de DL, is zo een fantastische oefening maar misschien niet iets voor mij. Geen zin om men rug dermee te vernken ...
 
Johny zei:
Hopelijk herstel je snel bro, maar denk eraan dat het niet per see een spier hoeft te zijn. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de chiropractor;)

Het hoeft zeker geen spier te zijn....

Rugpijn is een onderwerp waar nog heel weinig over bekend is. Toch is het wel een van de meest voorkomende problemen. Het zou ook een adertje kunnen zijn wat beschadigt is, dit doet pijn en je gaat dat deel ontzien zodat het kan helen. Hetzelfde wanneer je een zere schouder hebt. Maar door het ontzien worden andere structuren meer belast. Waardoor de andere wervels bewegingen moeten overnemen van dat van de geblokkeerde wervel. Dit kan op den duur voor problemen zorgen.

Vaak is zo'n klacht als hier beschreven binnen een week over.
 
Speedy G. zei:
Thanks dude's ...

En als de pijn vrijdag nog goed aanwezig ben ga ik sowieso naar de sportdokter/kiné ... ga geen risico's nemen.

... blijf nu met gemengde gevoelens achter over de DL, is zo een fantastische oefening maar misschien niet iets voor mij. Geen zin om men rug dermee te vernken ...
Hmja, ik zou het doodzonde vinden moest ik de DL moeten laten vallen. Vandaag nog eens gedaan met 30 kilo (:D) en al is het met die high reps niet hetzelfde als wanneer je brute kracht kan gebruiken, ik was ineens weer een pak gelukkiger :D . (volledig off topic, de hele training bijna geen pijntje in m'n rechterschouder, een klein mirakel)
 
Laatst bewerkt:
Goed laten rusten en vooral geen shit gaan doen met je rug nu. Ik heb ook 2 weken doorgetraind ofzo met m'n arm terwijl hij niet 100% was. Daar heb ik nu ook dikke spijt van.
 
@ Raistlin: Hoop dat je nu eindelijk eens van die rotte schouder afkomt man .

@ The Oak: Men stiefvader kent er ook wel iets van en die masseerd men rug nu elke avond in men voltaren. Met die massage zullen de afvalstoffen ook sneller weggevoerd worden. HEb wel de indruk dat het van een spier komt. De pijn zit iets meer aan de linker kan en dus niet 100% centraal en het voelt aan als een irritante zeurende pijn, geen scherpe pijn. Ging normaal naar de kiné gaan maar hij nam niet op ( misschien op verlof ).

Het probleem is dat ik normaal ging gaan inline'en in Amsterdam dit weekend, dat valt wel in het water.

Maar nu men vraag:

Zou ik men triceps en biceps mogen trainen, als ik zorg dat men rug altijd voldoende steun krijgt tijdens de oefeningen ( zoek dan ook oefeningen uit waar ik men rug het minst met belast )
 
Speedy G. zei:
@ Raistlin: Hoop dat je nu eindelijk eens van die rotte schouder afkomt man .

@ The Oak: Men stiefvader kent er ook wel iets van en die masseerd men rug nu elke avond in men voltaren. Met die massage zullen de afvalstoffen ook sneller weggevoerd worden. HEb wel de indruk dat het van een spier komt. De pijn zit iets meer aan de linker kan en dus niet 100% centraal en het voelt aan als een irritante zeurende pijn, geen scherpe pijn. Ging normaal naar de kiné gaan maar hij nam niet op ( misschien op verlof ).

Het probleem is dat ik normaal ging gaan inline'en in Amsterdam dit weekend, dat valt wel in het water.

Maar nu men vraag:

Zou ik men triceps en biceps mogen trainen, als ik zorg dat men rug altijd voldoende steun krijgt tijdens de oefeningen ( zoek dan ook oefeningen uit waar ik men rug het minst met belast )

Ik begrijp dat de situatie erntiger is dan ik dacht nu je twijfelt over het wel of niet trainen van je biceps en triceps. Ik snap dat rugpijn bij velen het vermoedden doet rijzen van een hernia maar dit is onterecht. Pijn in de rug kan heel vervelend zijn maar hoeft niet een teken te zijn dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Dat is hetzelfde met hoofdpijn. Dan denk je toch ook niet dat er iets kapot is terwijl je wel pijn voelt.

Wat ik wil zeggen is dat het lichaam ons door pijn vaak in de maling kan nemen en dat mensen onbewust denken dat er iets erntigs is.

belangrijkste voor jouw vind ik dat je geen last hebt van uitstraling of tintelingen in armen of benen. wanneer dit NIET het geval is kan je gewoon lekker "doorknallen" en het zal een positief effect hebben.

Let wel dit is een advies op basis van wat ik lees en niet van wat ik heb gezien ik kan er dus naast zitten in mijn advies.
 
IK ben vrijdagmorgen bij de kiné geweest en het is een overbelasting op men onderste rug spieren ( die 2 kabels die van het midden tot het onderste van je rug lopen ). Gewoon geforceerd zegt hij.

Mocht alles trainen behalve men rug natuurlijk en heeft ook gezegd zware inspanningen te mijden.

Ben nu net terug vam Amsterdam ( inline weekend ) en men rug is nu wel iets slechter, maar het valt wel mee ... ben gewoon volledig kapot :D

Thanks for the advice ;)
 
Speedy G. zei:
IK ben vrijdagmorgen bij de kiné geweest en het is een overbelasting op men onderste rug spieren ( die 2 kabels die van het midden tot het onderste van je rug lopen ). Gewoon geforceerd zegt hij.

Mocht alles trainen behalve men rug natuurlijk en heeft ook gezegd zware inspanningen te mijden.

Ben nu net terug vam Amsterdam ( inline weekend ) en men rug is nu wel iets slechter, maar het valt wel mee ... ben gewoon volledig kapot :D

Thanks for the advice ;)
Hoelang mag je je rug nu niet trainen? Gewoon afwachten tot de pijn volledig weg is en dan terug opbouwen? :)
 
Back
Naar boven