AndroidHealthClinic

F*cking klote tennisellebogen!!!!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scorpius

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
22
Waardering
0
Ik sukkel nu al bijna zo'n 2jaar met m'n BEIDE ellebogen. Kreeg er al een spuitje ingeduwd, de pijn verdween,maar kwam na zo'n 6 maanden terug. Ik was gestopt met trainen en heb 6 weken kiné gehad,zonder succes.Ook massa's zalf+ijs geprobeerd, ook zonder succes. Ben nu zo'n 3weken terug, lichtjes herbegonnen met trainen.(met elastisch verband om m'n ellebogen) IK voel het meeste pijn als ik m'n armen volledig strek met open handen en gestrekt vingers, ook wanneer ik m'n armen plooi en m'n biceps wil aanspannen (wat zeer ambetant is als ik deze wil trainen) Ik wil vooruitgang boeken, maar kan gewoon niet door die verdomde blessure:headbang: Ik heb me een powerball aangeschaft en doe nu dagelijks 10min oefeningen met deze (heb ergens gelezen dat er iemand mee geholpen was) Als er iemand mij mss raad kan brengen,hoor ik het graag. Greetzzzzzzzzz...

PS: Nog kortizone of opereren zie ik niet echt zitten.
 
Ik sukkel nu al bijna zo'n 2jaar met m'n BEIDE ellebogen. Kreeg er al een spuitje ingeduwd, de pijn verdween,maar kwam na zo'n 6 maanden terug. Ik was gestopt met trainen en heb 6 weken kiné gehad,zonder succes.Ook massa's zalf+ijs geprobeerd, ook zonder succes. Ben nu zo'n 3weken terug, lichtjes herbegonnen met trainen.(met elastisch verband om m'n ellebogen) IK voel het meeste pijn als ik m'n armen volledig strek met open handen en gestrekt vingers, ook wanneer ik m'n armen plooi en m'n biceps wil aanspannen (wat zeer ambetant is als ik deze wil trainen) Ik wil vooruitgang boeken, maar kan gewoon niet door die verdomde blessure:headbang: Ik heb me een powerball aangeschaft en doe nu dagelijks 10min oefeningen met deze (heb ergens gelezen dat er iemand mee geholpen was) Als er iemand mij mss raad kan brengen,hoor ik het graag. Greetzzzzzzzzz...

PS: Nog kortizone of opereren zie ik niet echt zitten.

Ik heb eventueel nog wel een magneetje voor je die je er op kan leggen;
of ik er ook 2 heb weet ik niet. Ik heb zelf beide buitenkanten v/d elleboog geblesseerd gehad en na een paar dagen was de pijn 50% minder en na 2 weken bijna helemaal weg en kon ik weer lekker:lifter:;)
 
Laatst bewerkt:
IK voel het meeste pijn als ik m'n armen volledig strek met open handen en gestrekt vingers, ook wanneer ik m'n armen plooi en m'n biceps wil aanspannen

ik weet niet precies wat een tennis ellebogen zijn.
ligt dat aan de pezen? of is het heel anders?

missen ellebogen traps kopen een idee is?
ik heb geen tennisellebogen maar mijn pezen bij triceps oefeningen kunnen soms wel heel pijnlijk zijn. als ik dan zo traps omdoe, dan is de pijn 80% weg.
(geen idee hoe dat komt trouwens, denk minder belasting ofzo)
wat ook helpt is heel veel vet te eten (80 gram per dag minstens)

maargoed je kan het proberen.
 
Als je aan beide kanten klachten hebt zit de belemmering voor herstel 9 van de 10 keer in de nek/bovenrug. Zoek eens een manueeltherapeut op.
 
Cortizone is dat een soort van hormoon dat ze erin spuiten en wat je kapsel en pezen aan kan tasten?

Ik vraag dit omdat ik zelf ooit een tenniselleboog heb gehad en me er iets van bij staat dat ik een injectie met cortizone heb gehad...bij mij heeft dat alles verholpen gelukkig.

Cortizone zat ook in de injectie die je al hebt gehad? Misschien is een 2e keer nog wel noodzakelijk aangezien je al zolang met je blessure zit. Hoelang heb je na je injectie rust gehouden als ik vragen mag?
 
Ik heb eventueel nog wel een magneetje voor je die je er op kan leggen;



wat voor magneet is dat wel?Heb nog nooit iets hoort van dergelijke behandeling
 
Na de cortizonespuit een week gewacht om te trainen. Pijn was bijna volledig weg, kon dus weer lekker gaan trainen. (Alles ging goed) Was dan een kuurtje begonnen (Alles ging supergoed) Tot na de kuur... de pijn kwam meer en meer op, dan vanalles geprobeerd zoals vermeld maar zonder resultaat
Vandaar m'n vraag om raad.Want ik wil zo vlug mogelijk fit zijn om weer vollebak te kunnen gaan trainen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf vorig jaar een tenniselleboog gehad en dat herstel heeft heel lang geduurd. Bij elkaar zeker 8 maanden.
Wat mij het beste heeft geholpen is om de ellebogen toch zo veel mogelijk te onzien, dus de beweging die pijnlijk is zo veel mogelijk proberen te vermijden in het dagelijks leven.

Verder deed ik een rekoefening die ik van de fysiotherapeut heb gekregen, beetje moeilijk te omschrijven maar ik zal het proberen :

Je gaat staan met beide armen gestrekt opzij (zoals bij een crusifix), vuisten maken met de rug van de hand naar boven en dan je polsen buigen naar beneden. Daarna je vuisten een beetje naar voren draaien. Als het goed is voel je dan spanning op je onderarmen komen te staan.
 
Na de cortizonespuit een week gewacht om te trainen. Pijn was bijna volledig weg, kon dus weer lekker gaan trainen. (Alles ging goed) Was dan een kuurtje begonnen (Alles ging supergoed) Tot na de kuur... de pijn kwam meer en meer op, dan vanalles geprobeerd zoals vermeld maar zonder resultaat
Vandaar m'n vraag om raad.Want ik wil zo vlug mogelijk fit zijn om weer vollebak te kunnen gaan trainen.

Volgens mij moet je na zo'n injectie zeker een week of 6 rustig aan doen, maar dat zal je dokter je wel beter kunnen vertellen
 
Ik heb eventueel nog wel een magneetje voor je die je er op kan leggen;



wat voor magneet is dat wel?Heb nog nooit iets hoort van dergelijke behandeling

Het is geen behandeling. Het is een magneetje wat er voor zorgt dat dingen die in je lichaam niet helemaal in orde zijn langzaam aan weer genezen. Hoe het precies werkt weet ik echt niet, maar ik was toen zo wanhopig dat ik alles wel heb geprobeerd om er van af te komen.
Ik kwam met geen enkel gewicht meer boven de 90 graden hoek.
Je kunt ook misschien preacher curls gaan doen, dan hoef je niet onder dat punt te komen.
De magneetjes heb ik helaas niet thuis, (kwam ik achter toen ik ze gisteren voor je zocht) omdat we ze uitgeleend hebben aan iemand met chronische hoofdpijn.
Het komt van Nikken af en heet dacht ik Kenko rond magneetje.
Probeer in elk geval om je blessure heen te trainen door kortere bewegingen te maken en maak je onderarmen zo sterk mogelijk.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat, want dit duurt veel te lang.
Succes;):)
 
Ik vrees dat je gewoon nog langer rust moet houden. Nadeel van tenniselleboog is dat je vaak maar tijdelijk geneest. Na een klachtvrije periode volgt vaak terug een herval.
 
Ik heb er vijf jaar terug ook vreselijk last van gehad aan beide armen.
Zwakste arm was het ergst.
Eerst een doosje spierverslappers gekregen van de huisarts maar dat hielp geen donder.
Ik had geen zin in die cortisone injectie dus ik liep maar aan te modderen met straps net onder de elleboog en cold-packs, maar het werd alleen maar erger:mad:
Op het laatst kreeg ik allemaal verklevinkjes aan de botten in m'n onderarmen waardoor echt iedere draai, til, duw of welke beweging dan ook een hel was......
Uiteindelijk ben ik toen bij Bert v.d. Stappen beland, een osteopaat in Nijmegen.
Je kunt hem vinden op www.tenniselleboog.nl
Na vijf behandelingen was de ergste pijn weg en kon ik weer mijn training opbouwen.
Na al die jaren moet ik nog steeds bij lang vasthouden/knijpen en trekken,
zoals bij je rugtraining, oppassen. Verder ook last bij het computeren, daarom heb ik zo'n speciale muis en steuntje voor onder de polsen tegen RSI.
Laten we zeggen dat ik nu aanvoel tot hoever ik kan gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven