AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Om meer mensen te kunnen bedienen heeft men in de gym bedacht om vanaf de volgende week niet de openingstijden te verruimen, maar de blokken te verkorten van 1.15 naar 1.00.
Vooralsnog is het nog steeds maar mogelijk om 2 reserveringen tegelijk te hebben.
Dit betekent ook dat de tijden, waar een goede tussen zat weer wat verschuiven.

:no:
 
Zooooooo blij met mijn thuisgym :)
 
Zooooooo blij met mijn thuisgym :)
Snap ik, de opmerking ook, had ik er ook ingeknald als ik in jouw schoenen stond. :thumbs:

Ben ook al aan het nadenken over oplossingen, bv een HLM of DUP met eventueel een 4e dag voor extra dingen ofzo, of iets Tacticall Barbell-achtig. De HLM of DUP dan met SQ, OHP en DL, dan heb ik een uur lang alleen maar een powerrack nodig, kan ik er nog wat chins en pullups in supersetten ook. Of om dezelfde reden de TB met een SQ, OHP, DL cluster, eventueel met 1x DL p.w..


Ik sta open voor suggesties en zie de meest Rippetoenian der suggesties ook nog wel aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het Rippetoean is, maar zoeken naar een gym die blokjes van 1.5 uur doet? Met een beetje warm draaien en een aantal verschillende oefeningen kom je daar toch al snel op....
 
weet niet of het Rippetoean is,
We have a bingo!

"I suggest you change gyms", in dat heerlijke stemgeluid was wel waar ik aan dacht.

Heb net een nieuw abonnement afgesloten, dus ik kijk nog even hoe het zich ontwikkelt en ik ga eens kijken of er nog iets te zeuren valt.
 
We have a bingo!

"I suggest you change gyms", in dat heerlijke stemgeluid was wel waar ik aan dacht.

Heb net een nieuw abonnement afgesloten, dus ik kijk nog even hoe het zich ontwikkelt en ik ga eens kijken of er nog iets te zeuren valt.
:thumbs:
"I suggest you change gyms", in dat heerlijke stemgeluid was wel waar ik aan dacht.
Volgens mij heeft hij wel eens zoiets gezegd over gyms waar je niet met een enorme dreun de bb mag laten kletteren bij deadliften, he?
Dat is te intimiderend voor de dames in uitpuilende roze leggings op de spinningbikes.
 
Laatst bewerkt:
Manspreading squats

Buiten zeuren over openingstijden en powerracks mansplainen is er ook nog getraind.

Onverwacht was ik niet supervroeg, grote vrezen vrezend liep ik naar de racks, "mijn" rack was nog vrij, alle andere ook trouwens. Toen ware ze allemaal bezet. Aan het einde van het blok was er nog één last man standing.


Training 2020-07-09 donderdag

Squat supersetted met pullups (16)

2 x 5 x bar +1
5 x 30 + 1
5 x 40 + 1
5 x 50 + 1
2 x 60 + 1
5 x 5 x 65 + 2 @ 2 minuten rust tussen de squats

OHP supersetted met chins (17)
2 x 5 x bar + 1
5 x 25 + 1
5 x 30 + 1
3 x 5 x 35 + 3 @ 2 minuten rust tussen de OHPs
2 x 5 x 35 + 2 @ idem

Deadlift
2 x 5 x 35
5 x 40
5 x 50
3 x 5 x 65 @ 2 minuten rust


Notes:
1. Oefeningen waren vermoeiender, rug deed wel weer prima mee op de DL;
2. Tijdens de warmup sets op de squat uitvoerig gesproken met een instructeur over de openingstijden, daardoor geen tijd voor eventuele extra DL sets;
3. Ruim een uur heerlijk gekampeerd in een powerrack, geeft wel een bepaalde rust;
4. Morgen weer trainen, onbeslist tussen oefeningen en cardio.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft hij wel eens zoiets gezegd over gyms waar je niet met een enorme dreun de bb mag laten kletteren bij deadliften, he?
Dat is te intimiderend voor de dames in uitpuilende roze leggings op de spinningbikes.
Hij doet me vaak laten lachen, maar ik neem niet alles wat hij zegt aan als de enige waarheid.
 
Hij doet me vaak laten lachen, maar ik neem niet alles wat hij zegt aan als de enige waarheid.
Is er wel IETS wat hij zegt, de enige waarheid dan?
Of maakt het niet zoveel uit WAT hij zegt met die spottende sonore brom? :p
 
Oefenen met accessoires

Het lichaam voelde prima vandaag, dus geen cardio, maar kracht. Mocht er een dag (dagen) voor accessoires komen, dan zouden dit, buiten FSQ en met eventuele toevoeging van iets voor de side en/of rear delts of variaties hiervan de oefeningen zijn.

Training 2020-07-10 vrijdag

Bench Press 5x6-8

2 x 6 x bar
6 x 30
6 x 40
5 x 6 x 50 @ 1:30 rust (idee was 2:00, maar dat was onnodig)

Barbell Row, supinated 5x6-8 eens proberen
2 x 6 x bar
6 x 30
6 x 40
5 x 6 x 50 @ 1:30 rust

Lat Dual Pulley, pronated, beetje wijd
3 x 10 x 20

Biceps, kabel, daarna
Triceps kabel en touwtje , hiertussen kreeg ik last van m'n elleboog oid.

Wel de sessie volmaken, voor je het weet maken ze de blokken nog korter. Kijk nou, niet alleen "mijn" rack, maar alle racks zijn vrij.


Front Squat
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60 (gestopt vanwege tijd en omdat het wel ff goed was)

Notes
1. BP +1 herhaling op de sets, halve minuut van van de rust af, techniek leek beter, makkelijk;
2. Rows nog ff zoeken naar de variatie;
3. Je kan nooit teveel verticale pulls doen, werken aan pullups en chinups;
4. Front Squat gaat lekker, zit nog veel ruimte in, doel is FSQ en BP op BW voor reps;
5. Met de huidige gewichten is BP de dag na OHP prima, zelfs FSQ na SQ zit nog veel ruimte in.

Ja, neet61, wéér gesquat en uiteraar in fives, want dat heeft die Texaanse brombeer er wel zo ingepraat dat dat zonder nadenken zo gaat.
 
Laatst bewerkt:
Pas maar op voor tennis- of golferselleboog
 
Ja, @neet61, wéér gesquat en uiteraar in fives, want dat heeft die Texaanse brombeer er wel zo ingepraat dat dat zonder nadenken zo gaat.
🤣
 
Pas maar op voor tennis- of golferselleboog
Ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb, maar ik houd het in de gaten, wil niet dat het chronisch wordt.
Waarom elke training squats?
Gewoon, omdat het kan! IIg zat er geen plan achter.

Om het uur + kwartier (vanaf maandag alleen een uur) vol te maken zocht ik nog iets leuks om te doen en wat is er nu leuker dan het oefenen van de de Front Squat (2e keer in m'n leven met gewicht op de stang)?

Elleboog(pees) en arm heb ik er niet voor nodig, dus daar kan ik voorzichtig mee doen.

Dan blijkt dat het allemaal heel makkelijk gaat, dus doe je er steeds 10 kg bij, pas maandag hoef ik weer te squatten.

Dit soort overmoedigheden zullen snel genoeg voorbij zijn door beperkte tijd en zwaardere squats.
 
Laatst bewerkt:
Een Ommetje

Training 2020-07-12


Hardlopen: 39:42 minuten;
Wandelen: 11:36 minuten.

Na woensdag hoop ik een Ommetje van meer dan 50 minuten te rennen!

Notes:
Ook nog een buurtkat geaaid, perfecte zondagochtend.
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een buurtkat geaaid, perfecte zondagochtend.
Nog meegedaan met de cat and cow stretch? ;)
Beetje yoga en stretchen kan nooit kwaad. De kat doet het wel voor. :)
 
Overigens was het voor het eerst sinds lange tijd dat ik 's ochtends gelopen heb en het geeft de hele dag een lekkere boost.
Ik las genaaid! :lol:
Freudiaanse verlezingen zijn voor eigen rekening, over eventuele cardio met een poes uit de buurt worden hier geen mededelingen gedaan. :p

Nog meegedaan met de cat and cow stretch? ;)
Beetje yoga en stretchen kan nooit kwaad. De kat doet het wel voor. :)
Beestje lag binnen no time op de rug te kroelen op de stenen, leek me weinig comfortabel, moest al bukken en door de knieën om er bij te kunnen.
 
Een vluggertje van een uur

Als eerste aanwezig, als eerste bij de racks, "mijn" rack geclaimd en daar een uur later weer vertrokken als één van de laatsten van dat blok. Het is flink doorwerken, maar het kan wel in een uur.

Training 2020-07-13 maandag

Squat, superset met pullups (14)

2 x 5 x bar
5 x 30 + 1
5 x 40 + 1
5 x 50 + 1
2 x 60 + 1
5 x 5 x 70 + 2 @ 2 minuten rust tussen de SQs

OHP, superset met chins (16)
2 x 5 x bar
5 x 30 + 1
5 x 5 x 40 + 3 @ 2 minuten rust tussen de OHPs

Deadlift, superset met smalle hammergrip pullups (13)
5 x 40 + 1
5 x 50 +1
5 x 60 + 1
5 x 5 x 70 + 2 @ 2 minuten rust tussen de DLs


Notes:
1. De rustperiodes waren vaak net iets langer dan 2 minuten, het was warm en de gewichten worden zwaarder;
2. Ergens op het forum in een log iets gelezen over dat pullups en gripbreedte en er daarom nog maar een variatie ingegooid, easy reps;
3. Bij de pullup had ik het idee dat links heel anders (elleboog dichter bij het lichaam) ging dan rechts, nu ben ik scheef, maar mogelijk heeft het te maken met de elleboog van vrijdag;
4. Laatste set DL was meer t&g, uur was bijna voorbij en liet me een beetje opjagen door mezelf;
5. Door de haast bij OHP en SQ geen pullup op de "bar"-setjes, maar ruimschoots gecompenseerd bij de DL.
6. Gewicht is weer dichter bij de 85, dan bij de 90, was de loop doorgegaan, dan ging ik nu echt voor gewichtsverlies, nu is het belangrijkste gewicht het gewicht op de baar.
 
Back
Naar boven