Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Legacy Lifter II van Reebok voor minder dan 130 euro.

Sta als een huis en de rug is veel verticaler!

Ik snap nu ook waarom vrouwen op hakken lopen, voelde me zelden meer sexy.
Waar heb je die deal vandaan? Ik overweeg ze ook te kopen vanwege bijzonder matige enkelmobiliteit :')
 
Waar heb je die deal vandaan? Ik overweeg ze ook te kopen vanwege bijzonder matige enkelmobiliteit :')
Je wilt ook gewoon sexy! ;)

Reeboksite + BF pre sale + kortingscode van internet
(nieuwsbrief abbo geeft ook korting)

Andere voordelige opties binnen NL: sabo powerlift en adidas power perfect 3.

EDIT: Van de Sabo Powerlift is de hakhoogte 0.77 inch, hun lifter is niet in NL verkrijgbaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Je wilt ook gewoon sexy! ;)

Reeboksite + BF pre sale + kortingscode van internet
(nieuwsbrief abbo geeft ook korting)

Andere voordelige opties binnen NL: sabo powerlift en adidas power perfect 3.
Laatstgenoemde heb ik zelf en daar ben ik tot op heden erg tevreden over!
 
TRAININGEN WEEK 47
Deze week wederom 4 trainingen, een Strength-dag extra, een Run-dag minder.

Nog steeds geen Oly-dag, tussen de oefeningen door doe ik wel dingetjes, maar ik wil toch echt meer.


Training 47.1/S3.1
wu: niet echt

*OHP: 45 x 5/4F/3F @ 3m + 35 kg x 8/6

hbBSQ: 95 kg x 5 x 3 @3m

*Chins ups: 5/5/4


Training 47.2/Ru1
Ongeveer 7 km in 40 minuten, gezellig met loopvriendjes.


Training 47.3/S3.2
wu: niet echt

BP: 62,5 kg x 5 x 3 @ 3m + 52,5 kg x 12/9 @ 2m

DL: 105 x 5

BOR: nee, tijd

wu: nee, tijd

Training 47.4/S3.3
wu: niet echt

cgBP: 55 kg x 5 x 3 + 42,5 x 12/10

*FSQ: 75 kg x 5/5/4

RDL: 60 kg x 10 x 3

*Pull ups: 3/3/3/3

Notities:
OHP begint tegen een grens aan te lopen, maar ik ben vaak nog wat gejaagd en de rust tussen de sets mag best naar de 5 minuten;
FSQ voelde niet lekker tijdens de laatste set, liever stoppen dan forceren;
Voor de Pull Ups en Chin Ups overweeg ik die voorlopig weer submax tussen de (werk)sets van andere oefeningen te doen om eerst de aantallen weer op peil te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je met OHP de mogelijkheid met micro-laden? Schijfjes van 0,5 kg?
Rust tijd tussen sets zal ook schelen.
De opm. "Nee tijd" is dat vanwege vroeg sluiten van de gym?
 
OHP begint tegen een grens aan te lopen, maar ik ben vaak nog wat gejaagd en de rust tussen de sets mag best naar de 5 minuten;
meer rust kan natuurlijk altijd, maar 5 min rust voor ohp is wel lang hoor, het is eigenlijk niet een heel belastende oefening.
zou het meer zoeken in opbouw van de sets, beetje meer naar een topset toewerken met een lager aantal reps dan dat je mee begint.
en toch maar ff goed opwarmen, schoudertjes moeten echt goed los zijn.
volgens mij ben jij ook geen 20 meer, bij ohp komt best wat techniek kijken, als je bar path ietsje off is dan is hij al gelijk veel zwaarder.
 
+1
low stress is een kleine spiergroep dus 2 min is mooi voor volume (high reps) en 3 min voor kracht (low reps)

Voor DL kun je 5 min nemen omdat je met zeer zware gewichten werkt, dus ook meer stress voor je cns
 
Dank voor uw adviezen en suggesties!

"Warming Up: niet echt" betekent dat ik geen Barbell Complex oid aan het begin van mijn training doe.

Naar de sportschool ga ik vrijwel altijd op de fiets, dus een algemene warming up doe ik. Ook doe ik altijd een aantal sets Warming Up waarbij ik (bijna altijd) tussendoor shoulder dislocations doe in combinatie met een variant waarbij je de stok als een soort "halo" oefening achter je hoofd langs beweegt.

Heb je met OHP de mogelijkheid met micro-laden? Schijfjes van 0,5 kg?
Rust tijd tussen sets zal ook schelen.
De opm. "Nee tijd" is dat vanwege vroeg sluiten van de gym?
Kleine schijfjes heb ik niet, is wel een optie.

"Nee, tijd" betekent dat ik te laat in de gym was om mijn programma te kunnen afronden, komt uiteindelijk meestal doordat ik niet voldoende slaap.
meer rust kan natuurlijk altijd, maar 5 min rust voor ohp is wel lang hoor, het is eigenlijk niet een heel belastende oefening.
zou het meer zoeken in opbouw van de sets, beetje meer naar een topset toewerken met een lager aantal reps dan dat je mee begint.
en toch maar ff goed opwarmen, schoudertjes moeten echt goed los zijn.
volgens mij ben jij ook geen 20 meer, bij ohp komt best wat techniek kijken, als je bar path ietsje off is dan is hij al gelijk veel zwaarder.

+1
low stress is een kleine spiergroep dus 2 min is mooi voor volume (high reps) en 3 min voor kracht (low reps)

Voor DL kun je 5 min nemen omdat je met zeer zware gewichten werkt, dus ook meer stress voor je cns
Nu is het zo dat het mij eigenlijk al moeite kost om die 3 minuten rust te nemen, dus laat ik me daar eerst maar eens op richten. Als ik in die rust chins doe en/of een core oefening en/of wat spelen met een babybar is het waarschijnlijk makkelijker op te brengen.

Het programma wat ik nu volg (70s Big LP) geeft als optie dat je de 3 x 5 kunt vervangen door 3 x 5 ascending sets, dat is wat ik in week 48 gedaan heb en hier wil ik voorlopig mee doorgaan.

Mijn opbouw is doorgaans: 2 x 5 x bar; 1 x 5 x 40%; 1 x 5-3 x 60%; 1 x 5-1 x 80%; eventueel singles of doubles om te grote stappen te voorkomen. Al rond ik heel erg af om het laden van de barbell makkelijker te maken.

Ondanks dat ik inderdaad geen twintiger meer ben lijkt mobiliteit niet een probleem, ik heb "echt sicke mobiliteit", heb ik weleens te horen gekregen. Dat wil ik ook graag zo houden, dus aandacht voor en/of zoeken naar verbetering in mobiliteit en techniek zijn altijd goed. De afgelopen weken naar de uitvoering van een aantal oefeningen (hbBSQ, BP, cgBP, RDL) laten kijken, dat kan ik voortzetten naar de OHP en de rest.
 
en de rust tussen de sets mag best naar de 5 minuten;
Tijdens de rust tussen de sets doe ik meestal gewoon al een andere oefening :dunno:
 
TRAININGEN WEEK 48
Deze week minder trainingen, want er waren wat leuke sociale dingen tussendoor.

Volgende week komt er zeker en vast een Oly-dag in het overzicht!


Training 48.1/S4.1
wu: niet echt

OHP: 40/42,5/45 5g x 5 @ 3m + 35 kg x 10/7 @ 2m

*hbBSQ: 100 kg x 5 x 3 @3m

Chins ups: 5/5/4/3


Training 48.2/S4.2
wu: niet echt

BP: bar x 10; 30/42,5/57,5 x 5; ws: 67,5 kg x 5 x 3 @ 4m + 50 kg x 10/12 @ 2m

*DL: 60 kg x 5; 80 kg x 2; 100 kg x 2; ws: 110 x 5 @ 4m

BOR: nee, tijd


Training 48.3/R1
Ruim een half uur rustig aan, BPM schoot alle kanten op.


Notities:
Had het al vermeld, maar voor het eerste sinds ik de High Bar Squat doe heb ik dat met 100 kg gedaan.

Bij de training met de DL aan het begin van de training heel bewust de keuze gemaakt voor kwaliteit op de oefeningen die ik wel kon doen, geen haast.
Die DL ging nog nooit zo makkelijk op 110 kg!
Feedback was dat de stang nog wel iets dichter bij m'n benen kon blijven, de volgende keer maar kousen of een lange broek.
 
Laatst bewerkt:
Sociale leuke dingen zijn belangrijk!

Congratz met de 100 kg FS

Ben benieuwd naar de oly dag deze week.
Succes vast :lifter:
 
TRAININGEN WEEK 49
Deze week 5 trainingen, de eerste was heerlijk genieten, maar alles bij elkaar was het misschien wat veel.


Training 48.1/O1+S4.3 Training 47.1/S3.1
wu: bb complex met bar

Snatch: partials enzo met de bar, complexen van 2x Snatch + 2x HS t/m 40 kg

Clean: partials enzo met de bar, complexen van Clean, Hangclean, Split Jerk L + R, Push Jerk t/m 45 kg

cgBP: 2 x 10 x bar; 5 x 30/40/50 kg; ws: 58 kg x 5 x 3 + 50kg x 10 x 2
- Pull Ups tussen de sets: 1/1/1 + 2/2/2/2/2

FSQ: 5 x 40/50/60 kg; ws 75 kg x 2 en toen maar gestopt, bovenrug was klaar
- Pull Ups tussen de sets; 2/2/2 + 2

RDL: Hahahaha, ben al veel te lang bezig geweest en wel genoeg pulls gedaan.

Totaal: 21 Pull Ups


Training 48.2/Ru1
Ongeveer 50 minuten easy, 2 x 250 meter wat sneller.


Training 48.3/S5.1
wu: 3 rondes: 5 Wall Squat; 10 Air Squats; 10 Shoulder Dislocations; 10 OHS; 10 Goblet Squat

OHP: bar x 5 x 2; 27,5 kg x 5; 37,5 kg x 5; ws; 42,5/45/47,5 kg x 5@ 3m + 35 kg x 8/8

hbBSQ: bar x 5; 42,5 kg x 5; 62,5 kg x 3; 80 x 2 102,5 kg x 5

Chins ups tussen de sets: 2+2+3+3+3+2+1+3 = 19


Training 48.4/S5.2
wu: 3 rondes: 10 Band Pull Aparts; 10 Band Shoulder Dislocations; 10 Front Raises (2 x 2,5 kg); 10 Lat Raises (2 x 2,5 kg); 20 KB Swing; 8 Push ups

*BP: bar/30/45/55 ws: 70 kg x 5/5/4F @ 3m + 50 kg x 12/10@ 2m

DL: 60 kg x 5; 80 kg x 3; 100 kg x 2; 115 kg x 5

*BOR: 52,5kg x 6 x 2



Training 48.5/O2
Cleans, Power Cleans en Power Jerks t/m 40 kg

Notities:
Bij de BP vraag ik me af of het bankje waar ik ze op doe niet te smal is, bij de de cgBP die ik deze week deed (andere gym) leek het bankje breder en makkelijker om de schouders erop te houden;
BOR heb ik in ieder geval weer gedaan;
 
Bij de BP vraag ik me af of het bankje waar ik ze op doe niet te smal is, bij de de cgBP die ik deze week deed (andere gym) leek het bankje breder en makkelijker om de schouders erop te houden;
Dit hoor ik niet vaak eigenlijk. Heb jij absurd wijde sleutelbenen dat de schouders zo ver uit elkaar staan?
 
Merk ook wel verschil tussen bankjes en altijd veel geklaag over gehoord in PL kringen. Volgende keer je Rogue fat pad mee.

Arch je wel genoeg dat je schouderbladen vrij kunnen bewegen?
 
Dit hoor ik niet vaak eigenlijk. Heb jij absurd wijde sleutelbenen dat de schouders zo ver uit elkaar staan?
Heb ik thuis ook, past net niet.
Sportschool prima.
 
Dit hoor ik niet vaak eigenlijk. Heb jij absurd wijde sleutelbenen dat de schouders zo ver uit elkaar staan?

Merk ook wel verschil tussen bankjes en altijd veel geklaag over gehoord in PL kringen. Volgende keer je Rogue fat pad mee.

Arch je wel genoeg dat je schouderbladen vrij kunnen bewegen?
Het viel me gewoon op dat ik voor mijn gevoel veel beter en stabieler lag bij de cgBP in de Box en voor mijn gevoel is dat bankje breder.

Het bankje wat ik in de gym het rack in sleep is een verstelbaar bankje dat bij de DBs staat. Volgens mij is of was er een bredere, maar die leek mij toen wel heel erg breed.

Het zou best de combi kunnen zijn van hoogte, unracken, iets verschuiven en/of andere dingen die niet helemaal goed gaan. Ik zit ook weer op voor mij hoge gewichten, heb de laatste weken stevig gepusht om jet jaar minstens even sterknte kunnen afsluiten.

Als ik bij Fitness Seller op de site kijk dan zijn de betere bankjes om te banken 30 cm en eventuele multifunctionele rond de 25 cm.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet eens, zal de mijne eens opmeten.

31 cm (12 inch denk ik), idd geen klachten over :)
 
Update
Vorig jaar

Tot de sluiting van de sportscholen min of meer gewoon doorgetraind, geëindigd op ongeveer dezelfde getallen als vorig jaar, ik reken het nog wel een keer voor u uit.

Daarna nog wel een aantal keer aan het hardlopen geweest, waaronder op K1, dat was erg koud.

Toen het glad was voor kerst een glijertje gemaakt, sinds O&N pijn, waarschijnlijk gekneusde ribben. Eerst even daarvan herstellen, dan kijken wat ik kan doen en wat ik wil doen als de gyms weer open gaan.

Komend jaar:
Mogelijk wil ik om fit-doelen te halen iets meer gaan periodiseren, bv. een paar weken hypertrofie afwisselen met een paar weken kracht. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat zo eenvoudig mogelijk en in combinatie met hardlopen en/of andere cardio zou kunnen doen.

Mike Israetel van RP heeft het (in de serie over strength training) over hypertrofie in de 5-10 range afwisselen met kracht in de 3-8 range, eventueel met fases pieken in de 1-3 range, aan het begin van (een aantal) cyclus hypertrofie zou je dan met eventueel nog iets meer herhaling en korte rustpauzes aan het krachtuithoudingsvermogen en het voorkomen/verhelpen van disbalansen kunnen werken.

Cronusfit heeft wel een leuk gratis aanbod, zowel iedere dag als een paar schema's, maar:
1. Dat is heel erg crossfit gericht en laat weinig ruimte voor hardlopen);
2. Het is wel heel veel dagen in de week naar de sportschool.

Vermoedelijk moet ik dan ook op m'n eten gaan letten.
 
Back
Naar boven