MuscleMeat

Failliet van NL wet; Zaterdag dronken iemand doodrijden, Maandag weer thuis. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
4.745
Waardering
266
112groningenmirror.png



Het is nog maar wachten wat de straf word...

5 jaartjes geen rijbewijs en een voorwaardelijke celstraf. En ohja...alcoholcursus.

Het zou maar een familielid zijn die 2 dagen geleden word doodgereden door zo'n malloot die dronken en sms'end op de verkeerde helft gaat rijden.



NL wet = fout. Niet nu al heel lang....
 
Foutje, kan gebeuren
 
Dat krijg je ervan wanneer de door God gegeven soevereiniteit van de vorstin haar wordt afgenomen.
 
Meestal worden wel flinke straffen opgelegd hoor..

Neemt niet weg dat het grootste deel van de mensen in hoger beroep gaat en daar niet op komt dagen. T aantal openstaande gevangenisjaren die nog niet uitgezeten zijn en waar nog niet iemand voor vast zit is dan ook gigantisch.
 
Gelukkig hebben we xyzyx die de volledige jurisprudentie uit z'n hoofd kent.
 
Naja de rechtszaak komt nog toch? Kan xyzyx hem effe de gevangenis in praten :D
 
waarom zou hij niet vrijgelaten mogen worden?
Is hij een verder gevaar voor de maatschappij of heeft hij kans om te vluchten? Dacht ik niet.
 
Gelukkig hebben we xyzyx die de volledige jurisprudentie uit z'n hoofd kent.

Laatst zo'n kerel die een 17 jarig meisje dood reed kreeg 4 jaar, een ander 15 maand waarvan 5 voorwaardelijk en nog 1 zelfs 7 jaar.

Gelukkig hebben we nog altijd de ongefundeerde DBB-ers :rolleyes:
 
waarom zou hij niet vrijgelaten mogen worden?
Is hij een verder gevaar voor de maatschappij of heeft hij kans om te vluchten? Dacht ik niet.

Dat is inderdaad de reden waarom men hem heeft vrijgelaten. Wat voor misdrijf dat je gepleegd hebt doet er niet toe. Voorlopige hechtenis vindt plaats wanneer je nog gevaarlijk zou kunnen zijn, of er ernstige aanwijzingen zijn dat hij gaat vluchten.

Erg slechte topictitel dus. Het doet blijken alsof hij is vrijgesproken. Hij is echter gewoon nog niet veroordeeld, en dan is het vanzelfsprekend dat je niet opgesloten zit. Voorlopige hechtenis blijft de uitzondering.

I Xyzyx: als je niet komt opdagen word je bij verstek veroordeeld. Als je dan niet tijdig verzet aantekent wordt die veroordeling definitief.
 
Laatst zo'n kerel die een 17 jarig meisje dood reed kreeg 4 jaar, een ander 15 maand waarvan 5 voorwaardelijk en nog 1 zelfs 7 jaar.

Gelukkig hebben we nog altijd de ongefundeerde DBB-ers :rolleyes:

Die cijfers zeggen opzich vrij weinig. Ik ben benieuwd wat het verschil maakt tussen de opgelegde straffen in die specifieke gevallen.
 
Wat is nu het probleem? Hij wordt toch gewoon vervolgd?
 
Dat is inderdaad de reden waarom men hem heeft vrijgelaten. Wat voor misdrijf dat je gepleegd hebt doet er niet toe. Voorlopige hechtenis vindt plaats wanneer je nog gevaarlijk zou kunnen zijn, of er ernstige aanwijzingen zijn dat hij gaat vluchten.

Of wanneer de straf voor t feit waarvan je verdacht wordt boven een bepaald aantal jaar is. Zijn volgens mij alleen echt zware vergrijpen of een heleboel kleine..
 
Of wanneer de straf voor t feit waarvan je verdacht wordt boven een bepaald aantal jaar is. Zijn volgens mij alleen echt zware vergrijpen of een heleboel kleine..

Voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval alleszins niet.

Wat is nu het probleem? Hij wordt toch gewoon vervolgd?

+1. Weer wat geblaat om niks dus.
 
Die cijfers zeggen opzich vrij weinig. Ik ben benieuwd wat het verschil maakt tussen de opgelegde straffen in die specifieke gevallen.

Omstandigheden, berouw van dader, de bui van de rechter, of iemand doorreed of bleef om te helpen, rijgedrag enz.. Wanneer je per ongeluk iemand dood rijd doordat je bijvoorbeeld uit moest wijken zal je een veel lagere of zelfs geen straf krijgen dan wanneer je met 180 km/h in de bebouwde kom een kind dood rijd op een zebrapad.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 21:35 ----------

Voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval alleszins niet.

Als je doorrijd is de kans wel aanwezig dacht ik, maar goed dat ligt mogelijk aan t vlucht deel..
 
Punt blijft dat zijn zaak in ieder geval nog moet komen, en dat het nu eenmaal in de meeste gevallen is dat iemand die een misdrijf pleegt niet meteen wordt opgesloten.
 
Laatst zo'n kerel die een 17 jarig meisje dood reed kreeg 4 jaar, een ander 15 maand waarvan 5 voorwaardelijk en nog 1 zelfs 7 jaar.

Jij noemt dat flinke straffen voor doodrijders ?

De man die bijna een jaar geleden cabaretière Floor van der Wal doodreed, is vervroegd vrijgelaten. De man werd in september vorig jaar veroordeeld tot 18 maanden cel, waarvan 6 voorwaardelijk. De straf was veel lager dan de 4 jaar die het Openbaar Ministerie had geëist.

De man is bovendien 6 weken eerder vrijgelaten. Dat heeft te maken met een re-integratieprogramma. Daarmee moet zijn terugkeer in de maatschappij makkelijker worden. De 25-jarige Mohamed S. heeft in maart vorig jaar, de 26-jarige cabaretière die op de fiets zat, met zijn auto op het Amsterdamse Mercatorplein geschept, en daarna is hij doorgereden.

Reactie haar vader: 'Dit mes komt in mijn onderbuik'
De vader van Van der Wal is verbolgen over de gang van zaken. 'Dit mes komt in mijn onderbuik. Het OM, dat godbetert vier jaar onvoorwaardelijk eiste en aan 'onze' kant stond, geeft hem nu dik een tiende van zijn tijd in de bak cadeau. Om zijn terugkeer in de samenleving te begeleiden. Dit terwijl wij nog geen jaar geleden, door zijn toedoen, Floor naar haar graf begeleidden. Die gast is nauwelijks uit de samenleving geweest', zegt hij in Het Parool.


DEN HAAG - Lesley W., die tot vier jaar cel is veroordeeld voor het doodrijden van Fred Winkel in de Haagse Weimarstraat, is tegen zijn straf in hoger beroep gegaan. Dat heeft de moeder van het slachtoffer laten weten aan Omroep West.

Justitie heeft een werkstraf van 180 uur geëist voor een fataal ongeluk bij Oude Tonge. In juni van het vorig jaar zijn op de Zuiderlandse Zeedijk twee fietsers aangereden. Beiden zijn later aan hun verwondingen overleden.

HEUSDEN-ZOLDER - De man die vorige zomer fietsster Leen Dayers (20) doodreed in Heusden-Zolder en daarna doorreed, is veroordeeld tot vijf maanden rijverbod en een werkstraf.

Charlotte Proesmans is flink verontwaardigd over de uitspraak. "Een belachelijk lichte straf", zegt ze in Het Nieuwsblad. De 21-jarige vrouw fietste naast haar vriendin Leen, toen ze werden aangereden.

Minder straf voor doodrijder
DEN BOSCH - Een 46-jarige Berlicummer die een 18-jarige bromfietser doodreed terwijl hij 70 tot 90 kilometer per uur te hard reed, is veroordeeld tot slechts twee jaar cel in plaats van vijf jaar, omdat dat beter aansluit bij straffen in soortgelijke zaken...

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 13:00 ----------

Punt blijft dat zijn zaak in ieder geval nog moet komen, en dat het nu eenmaal in de meeste gevallen is dat iemand die een misdrijf pleegt niet meteen wordt opgesloten.

Jij vindt dat een normale zaak ?

Moedwillig dronken in de auto stappen, te hard rijden en niet opletten en dan ben je met kerst weer thuis ?

Tijd om dit soort zaken te behandelen als het ware ik gewoon met een mes iemand moedwillig neersteek. Dan kunnen ze je wel lang in detentie houden in ene...

Kom niet aan met 'is ook trauma voor de doodrijder' menig bajesklant heeft waarschijnlijk een trauma opgelopen door zijn misdaad.
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel de situatie er bij zetten, die 180 uur werkstraf was voor iemand die niet te hard reed maar moest uitwijken voor een tegenligger die wel te hard reed als ik het me goed herinner.

Desondanks snap ik dat t zuur is en van mij mag iedereen die dronken in de auto stapt minimaal een maand zitten als die gepakt wordt.

Ga er wel van uit dat hij volgende kerst niet thuis zal zijn.

Overigens is t hele rechtssysteem krom, ken iemand die een eenzijdig ongeluk had gehad omdat ze aan t kloten waren op een afgelegen weg. Bijrijder had zijn enkel gebroken dus ongeluk met zwaar letsel, heeft 8 maanden rijontzegging en paar duizend euro boete gekregen ondanks dat zijn bijrijder vroeg hem niet te vervolgen.

En mijn ma kent iemand die een kind dood reed wat opeens tussen 2 auto's vandaan kwam gerend een paar cm voor zijn auto, ook niet echt de meest prettige ervaring voor bestuurder dus ik snap wel iets van het trauma deel.
 
Je moet wel de situatie er bij zetten, die 180 uur werkstraf was voor iemand die niet te hard reed maar moest uitwijken voor een tegenligger die wel te hard reed als ik het me goed herinner.

En mijn ma kent iemand die een kind dood reed wat opeens tussen 2 auto's vandaan kwam gerend een paar cm voor zijn auto, ook niet echt de meest prettige ervaring voor bestuurder dus ik snap wel iets van het trauma deel.

De 20-jarige bestuurder wilde de fietsers inhalen, toen hij een tegenligger zag. Hij ging vol op de rem staan, probeerde de auto naar de berm te krijgen en raakte daarbij de fietsers. Justitie spreekt van zeer onvoorzichtig rijgedrag. Zij voegt er ook aan toe dat er geen sprake was van opzet

Advocaat Den Ouden: "Drank of drugs zijn hier niet in het spel. Mijn cliënt zat ook niet te bellen. Hij reed te hard, maar op een plek waar meer dan 60% van de bestuurders te hard rijdt. Daarnaast staat het bord met de maximum snelheid op een vreemde plek, waar het moeilijker is te zien."

Hier gaan we allemaal weer uit van 'het was niet de bedoeling'. 'Hij reed te hard maar iedereen doet het' 'kon niet goed zien'.

Tevens slecht ingeschat naar alle waarschijnlijkheid.

Zoals jij beschrijft een ongeluk kan ook echt een ongeluk zijn maar wanneer jij je niet aan de voorschriften houdt ben je ZELF verantwoordelijk vind ik en als er doden of zwaargewonden vallen ben je moedwillig bezig in plaats van indirect.

Helaas hebben rechters kennelijk meer oog voor het 'heb het niet gewild' 'voor het leven getekend' aspect.
 
Toch blijf ik mij soms nog verbazen hoe stom mensen kunnen zijn.
 
Genoeg mensen binnen gesproken die hier toch wel 2 tot 5 jaar voor vastzaten dus zal niet zomaar hier bij blijven trust me
 
Back
Naar boven