MuscleMeat

Fallingout probeer sterker te worden. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat een idioot.... nog een wonder dat het geen enkeltje ziekenhuis is als iem. de bar vol op zijn keel krijgt .....
Hoop skwatjes bij jou :)
 
Nog verder rechtop staan als je begint. Dit is al véél beter, maar je staat nog steeds best ver naar voren geleund als je rechtop staat, net voordat je zakt
 
Dat is de basis van het probleem hier man. Als je daar al begint met te ver voorover leunen, ga je nooit meer mooi recht naar beneden kunnen gaan. Het zwaartepunt ligt nu al niet mooi in het midden en dat je ga je tijdens het zakken nooit corrigeren.

Rug al staande recht houden, zodat het middelpunt mooi in het midden ligt, terwijl je zakt je rug ietwat hol maken zodat het middelpunt in het midden blijft en weer omhoog.

Als je rechtop gaat staan ben je misschien bang dat de barbell naar achter glijdt, maar dat gebeurt echt niet.
 
Dat is de basis van het probleem hier man. Als je daar al begint met te ver voorover leunen, ga je nooit meer mooi recht naar beneden kunnen gaan. Het zwaartepunt ligt nu al niet mooi in het midden en dat je ga je tijdens het zakken nooit corrigeren.

Rug al staande recht houden, zodat het middelpunt mooi in het midden ligt, terwijl je zakt je rug ietwat hol maken zodat het middelpunt in het midden blijft en weer omhoog.

Als je rechtop gaat staan ben je misschien bang dat de barbell naar achter glijdt, maar dat gebeurt echt niet.

Succes om met lowbar squatten helemaal rechtop te staan
 
Bij low bar zal je altijd een beetje naar voren moeten leunen om het zwaartepunt boven het midden van de voet te houden. Vind hier de startpositie er ook niet slecht uitzien.

Enige wat ik basmca zou aanraden is om te allen tijde te proberen te zorgen dat de heupen niet sneller omhoog gaan dan de schouders.

En lol @ 4,5 scoops pwo en dan full potato deadlift. :roflol:
 
mooie bench man.
 
omdat je nu wel verstandig traint en een goede techniek probeert te hanteren

ja, was alleen geen flikker aan verder :roflol:
Nog verder rechtop staan als je begint. Dit is al véél beter, maar je staat nog steeds best ver naar voren geleund als je rechtop staat, net voordat je zakt
moet ik hier op in gaan?
Dat is de basis van het probleem hier man. Als je daar al begint met te ver voorover leunen, ga je nooit meer mooi recht naar beneden kunnen gaan. Het zwaartepunt ligt nu al niet mooi in het midden en dat je ga je tijdens het zakken nooit corrigeren.

Rug al staande recht houden, zodat het middelpunt mooi in het midden ligt, terwijl je zakt je rug ietwat hol maken zodat het middelpunt in het midden blijft en weer omhoog.

Als je rechtop gaat staan ben je misschien bang dat de barbell naar achter glijdt, maar dat gebeurt echt niet.

heb jij wel eens lowbar gesquat?
Succes om met lowbar squatten helemaal rechtop te staan
ja dat dus.
Bij low bar zal je altijd een beetje naar voren moeten leunen om het zwaartepunt boven het midden van de voet te houden. Vind hier de startpositie er ook niet slecht uitzien.

Enige wat ik basmca zou aanraden is om te allen tijde te proberen te zorgen dat de heupen niet sneller omhoog gaan dan de schouders.

En lol @ 4,5 scoops pwo en dan full potato deadlift. :roflol:

ja daar werk ik nu aan, maar dat is voor mij heel moeilijk omdat ik heel zwak ben op die manier.

aadachts punten nu zijn.

- chest up, heupen niet omhoog laten komen
- niet meer full dive bomb gaan.
- goed startpositie.
- knieen naar buiten
- gewicht meer naar achter op me voet.

dit voelt alleen allemaal heel onnatuurlijk dus is al moeilijk genoeg om 5-6 dingen actief te forceren.


soms moet je gewoon even full retard gaan.



Dit ging mij gewoon goed af op het nk raw 2014

Niet

:roflol:


mooie bench man.

dankuwwel bro :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn squat is ook verre van mooi, maar wel een heel stuk beter dan dat het was. Ik ken alle ques, maar veel doen heeft wel geholpen.
 
Goed bezig bro
 
heb jij wel eens lowbar gesquat?
Eerlijk gezegd geen idee of ik high bar of low bar squat (kijk en oordeel zelf, ben nu eigenlijk wel benieuwd) . Als ik een video van mezelf vergelijk met afbeeldingen die ik vind onder 'low bar squat', neig ik toch eerder naar low bar.. Hoe dan ook, ik sta lang niet zo ver naar voren geleund als jij en ik denk nog steeds dat daar een groot deel van het "probleem" ligt: Het zwaartepunt te ver naar voren.
 
Eerlijk gezegd geen idee of ik high bar of low bar squat (kijk en oordeel zelf, ben nu eigenlijk wel benieuwd) . Als ik een video van mezelf vergelijk met afbeeldingen die ik vind onder 'low bar squat', neig ik toch eerder naar low bar.. Hoe dan ook, ik sta lang niet zo ver naar voren geleund als jij en ik denk nog steeds dat daar een groot deel van het "probleem" ligt: Het zwaartepunt te ver naar voren.

Als je met een low bar squat rechtop gaat staan dan krijg je dit, de bar is echt 12 cm van de middelpunt van zijn voet verwijderd.

Urb3nBc.png
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd geen idee of ik high bar of low bar squat (kijk en oordeel zelf, ben nu eigenlijk wel benieuwd) . Als ik een video van mezelf vergelijk met afbeeldingen die ik vind onder 'low bar squat', neig ik toch eerder naar low bar.. Hoe dan ook, ik sta lang niet zo ver naar voren geleund als jij en ik denk nog steeds dat daar een groot deel van het "probleem" ligt: Het zwaartepunt te ver naar voren.
Goedzo, gewoon lekker eigenwijs blijven
 
Holy shit...zegt ie rustig aan op de bench..draait ie even een dergelijk volume weg @ 120kg:eek!:
 
Als je met een low bar squat rechtop gaat staan dan krijg je dit, de bar is echt 12 cm van de middelpunt van zijn voet verwijderd.

Urb3nBc.png
Daar legt 'ie m ook wel een stukje lager dan ik dacht dat normaal was bij een low bar. Dan is het inderdaad niet goed om zo rechtop te staan nee.. My bad
 
Back
Naar boven