XXL Nutrition

Falstyr's Endo Impossible Log

Bezoekers in dit topic

Falstyr

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
2.944
Waardering
82
Lengte
1m78
Massa
126kg
Training en Voeding Logboek

Inleiding
Velen zijn me al voorgegaan, maar nu zal ook ik een log bij houden. Heb er lang over nagedacht, maar moet me maar over mijn "angst" heen zetten. In dit log wil ik dan de standaard dingen vermelden zoals eetpatroon, de trainingen, mijn belevenis van het alles en wat ik nog meer kan bedenken.

Dit is voor mij een gedurfde stap. Dingen vastleggen en opschrijven is niet zo’n probleem, maar als het gaat om lichamelijke “imperfecties” wordt het al iets gevoeliger. Maar omdat ik voornamelijk logs zie voor Ecto’s en enkele Meso’s die voornamelijk bezig zijn massa op te bouwen…tja dan zal mijn log een gat in de markt zijn.

Bij deze zal ik mij dus voorstellen. Mijn naam is Vincent en ben tot 4 November nog 23 jaar. Het lichaamstype valt onder het kopje Endomorf maar ben niet puur. Je zou kunnen zeggen dat ik Meso-Endo ben. In het verleden altijd actief gesport met Voetbal, Judo, Zwemmen en ook met gym op school was ik erg fanatiek. Toch had ik nooit het lichaam wat dit weergaf, waardoor me bijnaam “Vetje” werd. Iets waar ik absoluut niet trots op ben. Zeker niet als je van binnen wist meer kracht en conditie te hebben dan de meesten.

Maar ja…


De Geschiedenis
…Op den duur ga je werken, minder tijd om te sporten. Als je dan ook nog een zoetekauw bent die elke dag wel 1 chocolade koekje neemt, in combinatie met een Endo-stofwisseling, zette ik al snel aan. Me gewicht schommelde enorm de jaren die kwamen. Zo ging ik van 79 naar 116 eer ik een andere werkgever kreeg waar veel fysiek werk te doen was. In anderhalve jaar tijd, met een correct voedingsschema werd het weer een nette 83kg. En toen kwam me huidige werkgever met een kantoorbaan. Ook daar vloog ik weer naar de 106kg toe. En zoals men wel kan raden was dat geen spiermassa hahah.

Ondanks dat ik werkte was er wel een sportschool abonnement in me zak aanwezig. Mijn vader, die voeding/sport cursussen e.d. heeft gevolgd, regelde mijn schema’s. Helaas waren deze zo motiverend dat het zeer moeilijk was om 2-3x in de week te gaan sporten.

Uiteindelijk kwam dan toch een motiverende factor.


Gemotiveerd of verslaafd?
Op het werk is er een personeelsvereniging. Zij zetten allerlei sportactiviteiten op waar je zeer goedkoop aan kan mee doen. Zo was er een kartclubje in opkomst en werd er gevraagd of ik mee deed. Aangezien ik nog nooit gekart had leek mij dit leuk. Na verscheidene trainingen, en puur op techniek zeer goede tijden neer zetten waar zelfs lichte coureurs jaloers op werden, reed ik mee in een endurance toernooi. Voor de komende toernooien wilde ik afslanken zodat mijn ronde tijden nog sneller zouden zijn,

Toch was het niet DE motivatie om regelmatig naar de sportschool te gaan, maar het was wel genoeg om meer op me eten te letten en al het snoep e.d. naast me neer te leggen. Daarnaast vond ik het ook totaal niet uitdagend en interessant om te sporten a la fitness. Lichte gewichten, weinig tot geen progressie etc.

Terwijl ik op een gameforum zat te lezen kwam er een fitness topic voorbij. Hierin deelde mensen hun trainingsschema’s en bleken juist krachtsport/bodybuilding te doen. Een aantal van die schema’s probeerde ik en dit beviel enorm. De machine begon te draaien, want als er iets is wat ik leuk vind is het nieuwe kennis op te doen en te puzzelen. Dus ik ging me verdiepen in sport en voeding net zoals mijn vader. In de loop der tijd leerde ik mijn eigen schema’s opzetten met oefeningen die ik leuk vind en nog resultaten neer zetten.

Het theoretische deel en het puzzelen vind ik enorm leuk, waardoor de praktijk nu ook te doen is. Je zou kunnen zeggen dat ik tegenwoordig zo gepassioneerd ben geraakt dat het tegen de verslaving aan zit. Zeker sinds het mogelijk is geworden om andere mensen te adviseren en helpen om hun doel te bereiken.


Doelstelling(en)
Om gemotiveerd te blijven heb je doelstellingen nodig. Deze zijn ook erg handig om er achter te komen hoe je de schema’s moet opstellen voor jezelf. Mijn huidige doelstellingen zijn als volgt:
1. Afslanken – mijn vet% wil ik ooit rond de 12% krijgen. Het totale lichaamsgewicht mag dan rustig rond de 90-100kg blijven
2. Spiermassa – meer spiermassa. Het begon met spiergroepen welk benut worden bij het karten, maar nu is het complete lichaam
3. Definitie – wat is spiermassa als je het niet kan zien? Meer definitie zodat de spieren mooier uitkomen
4. Kennis – steeds meer informatie, kennis en ervaring op doen mbt sport en voeding
5. Als doel 1,2, 3 zijn bereikt, en heb nog tijd over in dit leven, is het de bedoeling mijn lichaam verder uit te bouwen.

goldberg.jpg



Eet Schema
Mijn eetschema is elke dag praktisch hetzelfde. Alleen het avondeten kan lichtelijk afwijken. Het oorspronkelijke schema was gebaseerd op 1600kcal – 200kcal ivm afslanken. Onthoud dat ik veel minder Kcal nodig heb vanwege mijn Endomorfisch lichaamstype. Ik heb geprobeerd rond de 2000-2200 te eten voor circa 3 maanden en ik groeide helemaal dicht. Dat is voor mij een bulkschema.

Voor 6-8 weken heb ik dus rond 1400kcal gegeten met redelijke resultaten. Aangezien ik de indruk kreeg dat mijn spiermassa zich niet goed kan ontwikkelen, en mijn lichaam niet verder afslankt op dit moment, heb ik gekozen om de komende 6-8 weken op 1600 te gaan zitten. Dit om mijn lichaam weer een nieuwe impuls te geven en om te kijken wat voor effect het op mij heeft.

De circa 1600kcal neem ik tot mij als volgt:
07.00 – 25gr Proteine 80 shake met 200ml water, 2 sneetjes brood met pindakaas
09.00 – 2 eieren zonder eigeel, 2 sneetjes brood met appelstroop
12.00 – 200gr Tonijn op waterbasis, halve tomaat, 1 perzik
15.00 – 200gr Tonijn op waterbasis, halve tomaat, 1 appel
18.00 – 150gr. Basmati Rijst, 150gr kipfilet OF 2 schnitzels en 1 potje groenten
21.00 – Mocht ik de schnitzels met groenten hebben gegeten komt ik eiwitten te kort. Dan neem ik nu 250gr magere kwark.

Daarnaast drink ik op een dag 3l water. Geen koffie, geen fris, geen wat dan ook behalve water.

Op de zondag heb ik een soort van re-feed dag. Dan let ik minder op wat ik eet en neem dan een reep of twee pure chocola, in plaats van tonijn neem ik dan 2 bolletjes Bapao met kip om zodoende me vetten en koolhydraten op te laden voor de volgende week. Als ik echt trek heb in een tussendoortje neem ik gewoon schijfjes komkommer.

Trainings Schema
Circa 13 weken geleden was ik actief begonnen met sporten en ging 3x in de week zoals de bedoeling was. Toen mijn vader vermeldde dat hij 5x in de week zou gaan als voorbereiding voor een vakantie vroeg ik mee te doen. Hij dacht dat ik na 2 weken zou afhaken, maar ben er nog steeds elke dag. 4 weken 3x in de week en toen begon ik met een schema welk 8 weken zijn dienst heeft bewezen. Maar sinds vorige week was het weer tijd voor een nieuw schema. Op mijn gemak probeer ik steeds nieuwe oefeningen en oefen daar met techniek op met lichte gewichten. Dus niet lachen tijdens me toekomstige logs ;)

Het huidige schema is een Split-schema. In 3 dagen tijd behandel ik mijn gehele lichaam. Vervolgens roteert dit schema door. Mijn buikspieroefeningen zijn de “vliegende keep” en staan vast op de maandag, woensdag, vrijdag ongeacht welke andere spiergroepen er dan gedaan worden. De buikspieren zijn dan Reversed Crunch en Sit-ups op een halve bal. Elke oefening wordt uitgevoerd met 3 sets van circa 10 herhalingen en minimale pauzes.

Dag 1 – Squat, Leg Press, Leg Curl, Leg Extention, 30min fietsen, 15min Crosstrainer
Dag 2 – Chest Press, Fly’s, Tricep Extention, Tricep Cable Pulldown, Militairy Press, Cable Side Raise, 30min fietsen, 15min Crosstrainer
Dag 3 – LAT Cable front pull down, DB Row, Deadlift, DB Bicep Curl, BB Bicep Curl, 30min fietsen, 15min Crosstrainer

Squat doe ik parallel in een Smith Machine. Dit vanwege mijn natuurlijke zwakke knieen en ik ze niet nog meer wil belasten. Deadlift heb ik met de instructeurs moeten praten. Ik wilde deze per se NIET in de smithmachine doen.


De Sportschool
Op het moment ben ik lid van een Health Fitness City. Ik weet dat er velen hier niet blij mee zijn en eerlijk gezegd boeit me dat niet. Vanuit mijn achtergrond is het logisch dat ik daar lid ben. Daarnaast zijn de losse gewichten van een zodanig gewicht dat ik er nog wel een tijd tegen aan kan. Qua muziek heb ik geen problemen aangezien ik me eigen MP3’s meeneem. Metal for teh win ;)

Verder is de sfeer goed en voel me niet beperkt. Mensen kijken je niet met de nek aan omdat je andere oefeningen doet dan de standaard die de fitness club opgeeft. Het is al een paar keer gebeurd dat mensen juist kwamen vragen wat ik deed en voor welke spiergroep het was. Ze probeerden het en gebruiken het nog steeds. Het publiek is wat dat betreft nog redelijk jong en de wat middelbare mannen die boven kracht oefeningen doen…tja…die boeien het niks.

Aan de instructeurs moet je weinig vragen. Zodra jij een oefening uitgelegd wilt hebben of feedback over je schema krijg je te horen dat het niet goed is en ze het er niet mee eens zijn. Dit vind ik wel knap aangezien ze totaal NIET weten wat je persoonlijke doelen zijn. En qua uitleg…tja…als ik Leg Raise wil en naar de Leg Extention gestuurd wordt dan klopt er iets niet.

Gelukkig is me pa er dan. Hij is mijn trainingsbuddy, mijn leraar en instructeur.


Persoonlijke Stats
[afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]​

Ik durf nog geen foto’s te plaatsen van me onder lichaam. Me buik is nog TE groot voor mijn gevoel en ondanks dat me benen massief zijn bezitten ze totaal geen definitie waardoor ze nog steeds de vette indruk achter laten. Hieronder een lijstje met mijn statistieken vanaf de laatste meting op 23-9-2007. Om de week op zondag wordt ik geheel opgemeten door me vader. Dan ben ik dus zo koud als maar kan zijn. De vetmeting wordt berekend en is niet nauwkeurig. Voor mijn gevoel moet er nog 3-4% bij. Maar op me verjaardag 4november zal ik een huidplooimeter cadeau krijgen :D

Tussen haakjes vermeld ik de ontwikkeling vergeleken met de allereerste meting op 19-8-2007

Lean Mass 84.8% (+4,7%)
Fat Mass 15.2% (-4.7%)
Weight 99.5kg (-3.5kg)
Height 178cm
Neck 39cm (-0.5cm)
Shoulders 121.5cm (+2cm)
Chest 104cm (+3cm)
Waist 104cm (+3.5cm)
Abdomen 103cm (-4.5cm)
Hips 115cm (-1cm)
Thigh 65cm (+4cm)
Knee 40cm (-1cm)
Calf 46cm
Ankle 27cm (-0.5cm)
Arm 37cm
Forearm 27cm (+1cm)
Wrist 18.5cm

Respect voor degene die mijn verhaal helemaal heeft gelezen :D
Schrijf graag verhaaltjes, alleen maar getalletjes is zo saai. Of hebben mensen dat liever?

--------
Edit op 27-10-2007
Eet- en sportschema, doelstellingen voor cyclus 2

PR's sinds 16-11-2007
Benchpress: 45kgx7
Militairy Press: 45kg5
Squat Smith&Los: Paralel 100kgx4, 75kgx28. Full Squat 80kgx8
Deadlift: 75kgx2
 
Laatst bewerkt:
Samenvatting sinds het begin tot nu...
Zoals ik in me lange pleidooi vermeldde train ik al lang. Maar het is pas een week of 13 dat ik echt serieus bezig ben. Vanaf dit moment tot nu zal ik een samenvatting plaatsen. Dan is iedereen meteen beetje up-to-speed met wat ik doe.

In den beginne had ik moeite om überhaupt 3x in de week te sporten. Toen ik me eigen schema en alles had opgezet werd dit een standaard bezigheid. Zo waren mijn spieren lui geworden en had al moeite om met de Bicep Curl 3sets van 15 te voltooien met een gewichtje van 4kg. Dit bouwde ik langzaam uit tot een 14kg. Nu is het zo dat de progressie voor mijn gevoel erg traag verloopt. Niet vreemd aangezien het trager wordt naar mate je groeit. Maar dat ik nu al tegen die muur aan loop. Volgens mij is het ook meer psychologisch. Toen ik 18 was en naar de sportschool ging zei de instructeur rustig te doen. Zoals toen gewoonlijk was bleek ik erg koppig te zijn. Rot op met die 20kg van je ik doe 45. Het resultaat was allerlei striae op de biceps. Nu durf ik minder snel naar een zwaarder gewicht te gaan in angst voor meer strepen. Wat te doen ? :S

Het cardio gedeeltje was simpel. Ik had genoeg om veel te fietsen en ben toen elke dag 30min gaan crosstrainen. In het begin was het lastig om de 10minuten te halen, maar op den duur had ik zelfs regelmatig 45-60min op de teller staan. Afhankelijk welk metal album ik op had staan hahah.

Met veel oefeningen zoals de LAT en Chest Press ging ik rap naar de 50kg. Vanaf dat moment leek mijn progressie te vertragen. Als je pa dan met de 60-70kg warm begint te lopen dan voel ik een competitief gat wat ik wil sluiten. Gelukkig is dat sinds kort gelukt en begin ik weer steeds meer aansluiting te krijgen bij zijn gewichten. Het gevaar is wel dat je door de competitiedrang je techniek gaat vergeten. Je gaat dan grote “slinger” bewegingen maken om dat gewicht maar omhoog te krijgen. Tja en op die manier kan iedereen wel meer tillen en is er geen kunst meer aan. Zo ook met de LAT machine. Ik ga misschien 5cm naar achter en trek de stang net boven me borst en voel me bovenrug aanspannen. Als ik dan zie hoe anderen met 80-90kg heel hun lichaam naar beneden zwaaien zodat ze praktisch liggen op dat bankje…Tja..je trekt het gewicht met je lichaam en niet met bovenrug/armen zoals het hoort. Op dat soort moment ben ik trots “maar” 55-60kg te kunnen met de juiste techniek.

Op een gegeven moment wilde ik meer met me benen aan de slag gaan. Deze zijn van nature al vrij forst van formaat en heb last van vrouwelijke problemen. Zodoende begon ik met definitie oefeningen genaamd Ab- en Adductor. Toen ik deze oefeningen op het maximum gewicht uit kon voeren ben ik weer terug gegaan naar de Leg Press en Leg Curl voor de hamstrings. De Leg Curl was voor mij een totaal nieuwe oefening en zodoende kan ik deze nog niet echt met een zwaar gewicht beoefenen. Toch ben ik erg tevreden met de 35-40kg dusver.

In deze periode ging ik ook het Squaten proberen. Een nieuwe oefening welk ik benieuwd was of het uitvoerbaar was. Dit omdat ik lichtelijk motorisch gestoord ben. Een reden waarom ik verscheidene oefeningen niet eens kan uitvoeren, welk ik jammer vind. Afijn, met squaten begon ik met 20kg. Het voelde toen zwaar aan op me rug ipv de benen. Maar zoals met elke oefening ging ook hier het gewicht snel naar de 50kg toe. Onderweg hadden mijn pa en ik ook lol. Zo deden we soms aan de ene kant wat meer gewicht terwijl de ander het niet doorhad. Ja ja…ik weet dat dit gevaarlijk is mbt blessures, maar met deze lichte gewichten kan je nog wel zulke dingen doen. Later natuurlijk niet meer.

Vorige week vrijdag was ik ziekjes. Ik voelde me moe, hoofdpijn, loopneus, lichte keelontsteking, al me spieren voelde zwaar aan. En tot overmaat van ramp waren de been oefeningen zo geroeleerd dat ze dus op de vrijdag vielen. Potverdomme zeg, heb ik weer. Dus tegen me pa gezegd dat ik niet echt zin had om voluit te gaan e.d. Ondanks alles verliepen alle setjes erg goed. Zette zelfs een nieuw PR met squat op 60kg met 10herhalingen welk nog erg licht aanvoelde. Ook de andere beenoefeningen deed ik 5 tot 10kg meer. Uiteindelijk heb ik wel de cardio gelaten voor wat het was. Op naar huis om maar uit te zieken.

Maandag begon mijn twee weekse vakantie. Dit betekend dat ik dan 3 dagen in de week nog een extra ochtend cardio sessie doe. Maar omdat ik me nog steeds niet geweldig voel ben ik niet gegaan. Maar in de middag ga ik wel de sessie doen voor dag 2. Of te wel de borst, triceps, schouders en wellicht de cardio ook nog.
 
top ! dit ga ik zeker volgen ...
 
Mooie intro! Nu even goed trainen als je kan schrijven!

Ik volg je log;)

Wanneer is de volgende training?
 
Volgende training is om 16.00 vandaag. :)

Ik train elke dag om dat tijdstip. En ben dan rond 17.45 ofzo thuis waardoor ik 18.00 meteen mijn fabriek kan bijvullen via het avondeten.

Op het moment heb ik 2 weken vrij en probeer, als ik minder ziekjes ben, in de ochtenden wat extra cardio sessies te doen.
 
Om 15.00 me laatste lading Tonijn en een appel naar binnen gewerkt. Vervolgens de kip alvast uit de vriezer gehaald zodat het kan ontdooien voor later. Rond 15.50 even me sportbroek en shirt aangedaan en op de fiets naar de sportschool. Zoals altijd is maandag de drukste dag.

Het was zelfs zo druk dat ik niet kon beginnen met de Chest Press. Dan maar de andere borstoefening genaamd Fly's. Ik ga op me gemak liggen en neem de 10kg DB's. Dit is een oefening waarvan ik de techniek nog niet echt beheers. Het gaat wel beter, maar volgens me pa wieber ik nog alle kanten op met de gewichten. Het eerste setje van 10reps was easy. Dus ik pakte vervolgens de 12kg waarmee ik 8reps haalde, maar niet feilloos. Tussendoor had ik 2x dat ding uit me klauwen laten vallen aan de rechterkant. Me schouder voelde niet prettig aan en kon de druk om de 1 of andere reden niet aan (wellicht omdat ik nog lichtelijk ziekjes ben). Dus terug naar de 10kg en daar 10reps mee gedaan. Nu was de Chest Press vrij en kon ik daar me setjes doen. Pakte 55kg en deed daar 10reps, 9reps en 7reps mee. Heb het echt alles gegeven wat ik had.

Vervolgens waren de triceps aan de buurt. Ik begon met de Tricep Cable Pull Down. 25kg met 10reps, en 9reps. Bij elke rep hield ik hem onderin 1 a 2 tellen vast voor extra weerstand. Na de tweede set voelde ik de tricep branden en vroeg me af of de 30kg me zou lukken. Dit lukte mij 7reps in totaal en besloot er nog mee te wachten. Ik wil niet minder dan 8reps doen. Wellicht over 2 tricep training weer proberen. Toen was het tijd voor de tweede tricep oefening genaamd de Tricep Extention. Deze is altijd k*t nadat ik de andere oefening al gedaan heb, dit omdat ze dan al bijna op zijn. Ach ja...alle restjes moeten er uit geperst worden. 10kg per arm en 10reps, 8reps en toen terug naar de 9kg voor een resterende 8reps.

Me armen waren op, maar ik moest de triceps nog een keer gaan gebruiken voor de schouderoefeningen. Bij de Cable Side Raise deed ik 6.25kg per arm met 10reps, 8reps om vervolgens met 7.5kg de restjes er uit te persen met 7reps. Ik had het nu echt helemaal gehad, maar moest de Militairy Press nog doen. "Gadverdamme..dat lukt me never nooit niet meer": Dacht ik op dat moment. In totaal lag er 20kg op en haalde er met veel moeite 10reps mee. Vervolgens deed ik nog 2 kleine schijfjes erop om in totaal 22.5kg te doen met 8reps. Toen hield ik het voor gezien en probeerde niet eens meer de laatste set.

Even me fles water bijgevuld en naar beneden gelopen voor de cardio. Eerst maar de fiets. Op het moment ben ik Crosstrainer aan het afbouwen terwijl de fiets wordt opgebouwd qua tijdsduur. Na 5minuten opwarmen op de fiets, met lvl8 van de 25, deed ik er een level bij. Ik bleef rustig op de 80rpm zitten en een lage hartslag. Na 10mins op lvl9 schoof ik weer op voor 5 minuten op lvl10 sprint. Was nu lekker opgewarmd en me benen voelde al zwaar aan. Toen naar de crosstrainer om daar nog 25minuten op lvl 10-11 rond de 70% van me hartslag blijven zitten. Zo werd 45mins cardio gevuld en was het tijd om weer om te kleden.

Zoals gewoonlijk douche ik niet. Eerst lekker uitzweten en de porien open laten. Nu wat rijst met kipfilet naar binnen werken en straks douchen.
 
succes, met deze motivatie komt dit goed
:thumbs:
 
Mooie log:) Je weet er wel nog tamelijk veel, samen met de papa komt alles goed
 
Als ik in me eentje moet trainen is de motivatie al wat minder om te gaan. En het is altijd handig om iemand in de buurt te hebben met ervaring ter correctie her en der. Nog leuker als je hem later terug kan pakken als hij het zelf niet goed doet :P

Aangezien er gezegd wordt dat het een mooi log is kan ik daaruit halen dat verhaaltjes leuker zijn dan saaie lijsten met cijfers?

@Stancke
Snap het stukje "Je weet er wel nog tamelijk veel" van je tekst niet echt. Bedoel je soms dat ik nog veel gewichten en sets uit me hoofd weet? Heb gewoon een goed geheugen. Kan je zelfs nog precies zeggen wat ik 3-4 weken terug heb getrained en hoe :P
 
mooi geschreven kerel! ga ervoor dan moet het lukken
 
aan je motivatie en toewijding zal het niet liggen :thumb:

suc6 met je trainingen kerel !
 
De Geschiedenis
…Op den duur ga je werken, minder tijd om te sporten. Als je dan ook nog een zoetekauw bent die elke dag wel 1 chocolade koekje neemt, in combinatie met een Endo-stofwisseling, zette ik al snel aan. Me gewicht schommelde enorm de jaren die kwamen. Zo ging ik van 79 naar 116 eer ik een andere werkgever kreeg waar veel fysiek werk te doen was. ?

Bijna 40 kg erbij door 1 koekje per dag ???
 
Eigenlijk 2, maar niet verder vertellen :S
En het was in een periode van circa anderhalf jaar. Dat zijn veel koekjes.

Als ik het nu 1x in de week doe dan kan ik lekker nog 5-6 dagen verbrandings winst boeken en that pays off :D
 
@Stancke
Snap het stukje "Je weet er wel nog tamelijk veel" van je tekst niet echt. Bedoel je soms dat ik nog veel gewichten en sets uit me hoofd weet? Heb gewoon een goed geheugen. Kan je zelfs nog precies zeggen wat ik 3-4 weken terug heb getrained en hoe :P

Ik denk dat hij bedoelt dat je goed geinformeert bent en veel kennis hebt op het vlak van krachttraining. Zeker voor een beginner.
 
Op die fiets...

Tja...heel veel artikelen lezen, veel discussies volgen, veel vragen stellen aan pa. Website EXR.net ofzoiets was ook erg behulpzaam. En de boeken "Krachttraining: Een anatomische benadering van Frederic Delavier" en "Bill Pearl's Keys to the Inner Universe" hielpen veel :D
 
Eigenlijk 2, maar niet verder vertellen :S
En het was in een periode van circa anderhalf jaar. Dat zijn veel koekjes.

Als ik het nu 1x in de week doe dan kan ik lekker nog 5-6 dagen verbrandings winst boeken en that pays off :D


Maar 1 koekje is niks, lijkt me toch vreemd dat je daar zoveel mee kan aankomen. Komt het niet doordat je ook in het algemeen te weinig at of zoiets.

Ik vind wat je nu eet ook wel bar weinig maar als het voor jouw werkt is het prima.
 
Vandaag zit er weer op en ging gevoelsmatig minder dan verwacht. Ach ja...als je vaak sport zitten er gewoon mindere dagen tussen.

Vanochtend werd ik rond 6.15 wakker, ondanks dat de wakker om 7 gezet was. Op zich niet vreemd aangezien dit mijn regulier ritme is als ik werk. Gedurende de komende 60minuten lag ik te kuchen als een idioot en vroeg me af of het wel nut had om te gaan sporten vandaag. Uiteindelijk opgestaan, sportkleding aan, dikke jas en sporttas mee. Om 7.30 zat ik op de sportschool te fietsen op een nuchtere maag. 30minuten later stapte ik over op de crosstrainer voor de resterende 30minuten.

Na afloop liep ik naar de kleedkamer en liep langs een oudere vrouw op de loopband. Opeens sprak ze me aan waarom ik haar de hele tijd zo aan zat te kijken tijdens het crosstrainen. Eerst vroeg ik of ze dit echt wilde weten. Ze liep met 60% helling en ze liep evenredig aan de band. Ik zei dat dit niet goed is voor je lichaam. Je krijgt zo ingezakte schouders en een krommende rug...iets wat U zo te zien al heeft. Als je een berg oploopt ga je toch ook niet zo vreemd lopen? Nee je loopt recht en spant je kuiten en dat is de bedoeling als je met een helling loopt. Niet dat je scheef gaat lopen en krampachtig aan het apparaat vast blijft klampen omdat je er anders af zou vallen.

Thuis aangekomen me Proteine shake weggewerkt, 3 sneetjes brood en even gewassen. Rest lekker zitten relaxen op de bank en wat zitten gamen.

Net om 16.00 weer op de sportschool aangekomen. Tijd om de rug en biceps aan te pakken. We liepen naar de LAT machine voor de Front Cable Pulldown. Eerste set met 60kg en 10herhalingen, zwaar maar te doen. Ik voelde nog me schouders en alles van gisteren. Ik wilde me niet laten kennen en was benieuwd of ik al meer kon. Dus de pin in het gat van 65kg en 8 herhalingen. De set er na met 8 herhalingen had ik bij de laatste 3 eventjes een beetje hulp nodig anders redde ik het niet.

Vervolgens de DB Row. 14kg en 10herhalingen, 16kg en 10 herhalingen. Ik vond dit verassend en probeerde maar de 18kg per arm en haalde 9 herhalingen. De laatste lukte me net niet en dat gaf me toch een goed gevoel aangezien het een nieuw gewicht was voor mij.

Toen was het tijd voor de Deadlift. Dit was pas de tweede keer dat ik het deed. Dus ook bij deze oefening doe ik het rustig aan tot de techniek eigen is. met 30kg deed ik 2 sets van 10herhalingen. In tegenstelling tot vorige week had ik zo goed als geen last van de spanning op me onderarmen. Iets wat ik normaal wel heb met Barbells vanwege mijn ietwat scheve polsen. De laatste set met 10reps deed ik met 35kg. Nice and easy.... *sings LIIIIGGHHHTTT WEEEIIGGGHHTTT* hmmm....Vorige week haalde ik de hoge noot, maar ook alleen omdat ik de stang steeds tegen me ballen knalde bij het opstaan hahaha.

Mijn armen voelde nog enorm zwaar aan dus heb de biceps niet echt veel gedaan. Eerlijk gezegd heb ik er flink de kantjes van afgelopen. Met 12kg per arm deed ik 10reps en 14kg haalde ik de 9. Vond dat wel genoeg en ben toen gaan cardio'en. Mijn benen voelde enorm zwaar en heb met moeite 15mins vol gemaakt om de resterende 30mins op de crosstrainer te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Maar 1 koekje is niks, lijkt me toch vreemd dat je daar zoveel mee kan aankomen. Komt het niet doordat je ook in het algemeen te weinig at of zoiets.

Ik vind wat je nu eet ook wel bar weinig maar als het voor jouw werkt is het prima.

Je moet 1 koekje niet al te letterlijk nemen. Het was enorm relativerend bedoeld. Ik at gewoon enorm ongezond. Regelmatig pasta's, halve pakjes snoep per dag, in de weekenden vaak naar de Mac omdat me ex niks anders lustte als we in de stad waren. Dat telt gewoon op bij een in-actieve levensstijl.

Ik vind het niet vreemd dat jij vindt dat ik enorm weinig eet. Maar dat heeft te maken met lichaams-typen. De meeste berekeningen komen uit op 2300 onderhoud en dan 3600 als ik actief ben. Dit heb ik geprobeerd voor een lange periode zodat mijn lichaam er aan kon wennen. Maar dit is gewoon een bulk schema voor mij.

Vervolgens heb ik een boek gelezen over eetgewoonten van verscheidene lichaamstypen en als ze un bulk of definitie fase zitten. Je zag gewoon hoeveel verschil er was tussen elke type. En ik behoor tot de groep die het allerminst moet eten, terwijl een ectomorf zich vol kan proppen.

Op het moment ben ik nog steeds bezig met fijnstemmen en ben van plan de komende maanden gewoon steeds een 100kcal per keer er bij te doen en dat vast te houden voor 1 trainingsschema van 6-8weken. Zodoende schiet me lichaam niet in de stress door enorm veel vet aan te zetten en kan ik zien op welk punt mijn persoonlijke grens ligt.
 
Mooi log, alleen 35kg deadlifts is voor jou gewicht wel errug weinig... techniek kun je ook met 50 ofsow doen hoor zonder dat je je rug verdoet... voor de rest mooi log:D
 
Mooi log, alleen 35kg deadlifts is voor jou gewicht wel errug weinig... techniek kun je ook met 50 ofsow doen hoor zonder dat je je rug verdoet... voor de rest mooi log:D

Maakt niet uit, dat heeft hij zowiezo binnen een paar weken over de 100.
 
Back
Naar boven