MuscleMeat

Gestopt Fannore's Beach-proof Battle

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fannore

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 dec 2009
Berichten
1.136
Waardering
182
Lengte
1m80
Massa
76kg
‘lo all!

Bij deze dan ook het logje van inschrijving 'lucky number 13', oftewel Fannore.

Ik ben ergens in december op dit forum beland en na heel hard aan het lezen te zijn geslagen, ben ik begin februari ook daadwerkelijk begonnen met (consequent) fanatiek trainen. In mijn tijd op het forum hier, heb ik – hoe cliche het ook klinkt - al veel mogen leren en ik hoop dan ook nog veel te kunnen bijleren o.a. door middel van commentaar en dit logje.

Eind mei/ begin juni stap ik waarschijnlijk definitief over naar een nieuwe sportschool in verband met de afwezigheid van bepaalde apparatuur en gewichten (geen squatrek
L) in mijn huidige sportschool.
Dat, en ik kan er samen met een hele fanatieke vrouw van DBB trainen die me af en toe de (on)nodige schoppen onder m’n kont kan verkopen. ((Spier)pijn is fijn, echt waar!)



Stats
23 jaar
1m80
80kg


Trainingsschema
(Zie spoiler voor de exacte oefeningen)



Dag 1: Borst Triceps

Barbell Benchpress
Chest Press
Pactoral/ Flyes
Triceps Pull-down
Triceps Press


Dag 2: Benen Buik
Squats
Lunges
Leg Press
Calve Raises
Adductie
Abductie
(Eventueel: Standing Gluteus)
Knee-raises
Crunches


Dag 3: Rug-Biceps
Deadlift
Bent Over Row
Rugbank
Horizontal Row (machine)
Assisted Pull-ups/ Chin-ups
Pulley
Barbell Curl
(Als de biceps het nog doen: ) Dumbbell Curl


Dag 4: Schouders- Buik
Military Press
Shoulder Press (machine)
Dumbbell Lateral Raise
Knee-Raises
Crunches
Rotary Torso (machine)


In principe gaan alle oefeningen in 4 sets van 8 reps, alhoewel er bij de buik oefeningen vaak 10-15 reppers inzitten)

4-daagse split (KT):
Dag 1: Borst Triceps
Dag 2: Benen Buik
Dag 3: Rug-Biceps
Dag 4: Schouders- Buik

Na de krachttraining 30-45 minuten low-intensity cardio training

Streven is om daarnaast nog minimaal 1 (liefst 2) keer per week te cardio-en (HIIT, ochtend-cardio of specifiek conditie-opbouw).
Verder ben ik afgelopen week begonnen met Pilates om mijn spieren eens op een andere manier aan te spreken (en om weer aan mijn lenigheid te werken).


Voeding:

Ik eet in principe op onderhoud en creeer een tekort door middel van cardio om zo (hopelijk?) het spierverlies te beperken. Mocht ik vinden dat ik alsnog niet genoeg afval, zal ik het aantal kcal per dag alsnog naar beneden bijstellen.

Dit is het schema waar ik me in principe aan probeer te houden qua eten (kleine variaties daar gelaten).


O: Brinta, whey, water als shake en daarnaast fruit (meestal een banaan of aardbeien).
T: 2 volkoren boterhammen met rauwkost en eiwitrijk beleg (meestal kipfilet), 1 theelepel olijfolie of

(Basmati) rijst met groenten en kip, 1 theelepel olijfolie
L: grote salade met extra veggies en 150gr kip/ vis, walnoten
T: (Basmati) rijst met groenten en kip, 1 theelepel olijfolie
D: minimaal 200gr (vaak groene) groenten en 150gr kip of vis, klein handje (wal)noten.
T: magere kwark of night-whey-shake

In geval van training komt er vaak een extra whey-shake bij en eventueel nog een klein beetje extra rijst met groenten.

Drinken: (witte/ groene) thee, (veel) water en af en toe koffie.

Supplementen:

Whey
BCAA’s


Doel(en):


Bikini-proof worden. Dus ja, ook voor mij is het vooral het al vaak gehoorde ‘strakker en slanker’.
Of dit nu gepaard gaat met gewichtsverlies of alleen met vetverlies, maakt me niet eens zo heel veel uit. (Stiekem liever het laatste natuurlijk!)
Zolang het maar gezond gaat en het resultaat er ‘gezond’ (:D) uitziet.

Weg met vleugeltjes, flapjes en kwabjes en bring on the wespentaille, squat-kont en blokjesbuik!
Dus, doel: een zichtbaar, positief verschil kunnen laten zien met de beginfoto's!

Daarnaast wil ik mezelf een aantal doelen stellen wat betreft het verslepen van gewichten aan het einde van de contest-periode. Zo heb ik een extra doel om naartoe te werken in de sportschool zelf.


Commentaar, tips en (opbouwende ;p) kritiek zijn altijd welkom!
Dames, heren die ook meedoen: succes met de contest en we maken er iets moois van (met nog mooiere resultaten)!

Game on!
 
Laatst bewerkt:
first :)

Je figuur is best goed(natuurlijk wel ruimte voor verbetering :))maar gezien de duur van de wedstrijd ben ik ervan overtuigd dat je er iets mooi(er)s van kan maken :thumbs:
@trainingsschema is de oefening 'rugbank' ook een oefening hoofdzakelijk voor je lats? 5 oefeningen voor je lats is imo een beetje overkill.
 
Laatst bewerkt:
Zeker goed figuur. Ook hele goeie benen zie ik. Succes meid!
 
Bedankt heren!

Ik ga m'n best doen er iets mooi(er)s van te maken :D

first :)
@trainingsschema is de oefening 'rugbank' ook een oefening hoofdzakelijk voor je lats? 5 oefeningen voor je lats is imo een beetje overkill.

Rugbank (schuine steun?) is voor de onderrug. Ik heb nogal een zwakke onderrug namelijk en dit is een geweldige oefening daarvoor.
 
Foto ontvangen + goedgekeurd :thumbs:

Heel veel succes!
 
Goed van je dat je toch foto's durft te posten! Je fysiek is nu helemaal niet zo slecht en met genoeg doorzettingsvermogen kan je nog HÉÉL wat goede progressie boeken!! Veel suc6 :) :cheer:
 
Nice pics hoor!!!
Leuk dat je mee doet en veel succes :D
 
Goed van je dat je toch foto's durft te posten! Je fysiek is nu helemaal niet zo slecht en met genoeg doorzettingsvermogen kan je nog HÉÉL wat goede progressie boeken!! Veel suc6 :) :cheer:

Hehe, daar ga ik dan maar voor. Die HEEL wat goede progressie!
Jij ook heel veel succes! :cheer:

Nice pics hoor!!!
Leuk dat je mee doet en veel succes :D

Same to you! Veel succes (en natuurlijk plezier) met deze contest!
 
We go for progress! Succes!!!
 
succes!!!!!!!!!!!!!!!!!:lifter::cheer::clap::thumbs::wave2:
 
Ola chica, Zet hem op! Niet op het forum met pics maar doe met je mee. Dat weet je.

Heb killing buikspieroefeningen gekregen dus met 5kg of 10 kg schijf en bal wellicht de toekomstige trainingen samen eindigen?
 
heel erg veel succes!!
Vind het knap dat je mee doet.
 
Succes! Je fysiek is alweer een stuk verbeterd in vergelijking met je vorige foto's (in je album) dus dat komt wel goed!
 
Veel succes! :)
 
We go for progress! Succes!!!
Monster-progress at that! Rawr! :3
succes!!!!!!!!!!!!!!!!!:lifter::cheer::clap::thumbs::wave2:
Yay for happy smileys!

Succes, en vooral: héél veel plezier!
Hehe, moet goedkomen. Vooral als ik de pijn-is-fijn onthoud :D

heel erg veel succes!!
Vind het knap dat je mee doet.
Dankjewel! Ik besloot dat ik in dit geval maar beter spijt kon hebben van iets dat ik wel had gedaan dan andersom!
(Nog geen spijt overigens :P)

Succes! Je fysiek is alweer een stuk verbeterd in vergelijking met je vorige foto's (in je album) dus dat komt wel goed!
Bedankt! Ik hoop dat ik in augustus echt tevreden kan zijn met mijn fysiek en vrolijk huppelend op het strand paradeer. (Nou ja, zwemmen/ volleyballen... Ben niet zo goed in stilzitten :D)

Thankees; jij ook natuurlijk!

Bedankt!

Ola chica, Zet hem op! Niet op het forum met pics maar doe met je mee. Dat weet je.

Heb killing buikspieroefeningen gekregen dus met 5kg of 10 kg schijf en bal wellicht de toekomstige trainingen samen eindigen?
Killing buikspier-oefeningen klinken goed! (Is het die halve bal van dinsdag btw?)
En we gaan samen binnenkort weer lekker knallen - op naar die purrfect bodies!


Speaking of which; vandaag - de benen en de buik:

(Opwarming crosstrainer - 10 min)

KT:

Squats: (laatste set in de Smithmachine omdat er niet meer gewicht op zo'n bodypump stokje gaat en ik pas over een week of 2 definitief over ga naar de sportschool waar ze wel een squatrek hebben)
3 sets van 8, 35kg
2 sets van 60kg


Lunges: (per been)
4 sets van 10, 30kg

Calve Raises:
3 sets van 10, 35kg
1 set van 10, 30kg

Leg Press:
3 sets van 8, 120kg
1 set van 8, 130kg

Leg Extension:
2 sets van 8, 45kg
2 sets van 8, 50kg

Adductie:
4 sets van 10 met 50kg

Abductie:
5 sets van 10 met 40kg

Abdominal:
4 sets van 15, 30kg

Rotary Torso:
4 sets van 10 (per kant), 25kg

50 minuten cardio, low-intensity, goed voor 450kcal


Morgen de borst-triceps met cardio, woensdag de rug met cardio, donderdag cardio (HIIT), vrijdag schouders-buik met cardio.
Zaterdag werken en zondag lekker niksen. Denk ik ;)


Foto-album met oude foto's is nu publiek - once again, apologies for the crappy quality!
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven