Fitness Seller

Sticky FAQ: Haaruitval / Kaalheid

Bezoekers in dit topic

Maar wat nou als je haaruitval hebt door stress?

Groeit dat dan weer terug als je geen stress meer hebt?
 
Gewoon kaal scheren. Ik ben nog erg jong maar toch flink kalend waar ik vorig jaar nog een dikke bos haar had. Ik kan natuurlijk middelen als fina of duta nemen maar waarom? Waarom zou ik kans nemen op risico's? Als je er echt zo erg mee zit, spaar voor een haartransplantatie. Je zult met een h.transplantatie nooit de haren krijgen die je had maar het bedekt wel je kaalheid. Ik ga het niet doen, ik heb er verder geen problemen mee maar ik begrijp heel goed dat andere hier wel heel erg mee zitten. Een kale kop staat mij ook niet, je zou dan in eerste instantie denken dat ik een grote crimineel ben. Ik heb het wel vaker gehoord.. helaas. Mja.. geen zin om hele leven lang middelen te nemen voor m'n haar. Kale bats hoofd vind ik prima.
 
Vader is kaal, beide grootvaders kaal, oom is kaal... Als ik dan ooit ga kuren ziet het er niet goed uit voor me..
 
Gewoon kop kaal scheren. Staat vaak nog beter ook.

Maatje van mij heeft wel wat gebruikt toen hij last kreeg van haaruitval. Volgens hem was dat het enige goedje waarvan bewezen was dat het werkte. Zal eens navragen wat dat was.
 
Vanaf welke leeftijd is het aangeraden om finasteride of iets anders tegen haaruitval te gebruiken? Daarmee bedoel ik, kan het kwaad als je dit al op je 21 begint te nemen?

Merk namelijk dat mijn haarlijn het laatste jaar een pak achteruit gegaan is.
 
Als je vanaf je 21ste al aas "mag" gebruiken dan mag fina ook ;)
Het kan kwaad als je bijwerkingen krijgt, dan stop je beter.
 
Het gaat niet over mogen...

Ben gewoon benieuwd naar het gebruik van dat middel. Is het iets dat je even kan nemen, moet je het maanden aan een stuk nemen, komt je haaruitval na stopzetting gebruik dubbel zo hard terug, mogelijke bijwerkingen,... ?
 
vanaf 18 of later mag je ermee beginnen , het leg het haaruitvalproces stil door dht te onderdrukken in je lichaam , heel stilletjes kan het wel nog wat doorgaan gezien niet alle dht afgeremd word....

bij gebruik gaat je verzwakt of androgeengevoelig haar shedden (meestal tussen de 2 maand en 3 maand gebruik) dus niet panikeren in dat geval , gewoon blijven doorslikken, vanaf 3 a 4 maand later (tijdsduur haarcyclus afstoting naar nieuw haartje door de huid) komt het nieuwe haar tevoorschijn, om het maximumresultaat te zien kan je wel al 12 maand moeten slikken voor je jouw conclusies mag trekken hoe goed het werkt

verder zijn er bimatoprost , valporic in de trails nog , staan hier trouwens netjes in topical verwerkt in mijn koelkast :) ze zijn uiterst experimenteel , bima is gekent uit latisse (waarmee vrouwen hun wimpers 2x zo lang laten groeien )
verder is ru5881 ook wel goed , gebruik ik ook , eveneens als de ru5881-mystrate (moet ik nog mengen en testen)

je kan er zo gek in gaan als je wil met deze stoffen , het kost enkel bakken geld...

ik ben zo overtuigd van de bescherming van ru dat ik zelfs roids erbij gebruik , zonder nadelige gevolgen momenteel

verder slik ik ook dutasteride , geen finasteride , wil je cheap je haaruitval remmen dan start je best op zijn minimum met finasteride , en blijven doornemen, 3 maand nemen en stoppen zal echt niks uit doen....
je herwonnen haar blijft maar zolang je jouw meds blijft slikken of smeren, stop je ermee dan herbegint de schade terug en valt het teruggegroeide haar terug uit , dus zit je terug bij je beginpunt of mischien erger nog...

dus bezin voor je begint, als je ermee start dat je doorzet
 
vanaf 18 of later mag je ermee beginnen , het leg het haaruitvalproces stil door dht te onderdrukken in je lichaam , heel stilletjes kan het wel nog wat doorgaan gezien niet alle dht afgeremd word....

bij gebruik gaat je verzwakt of androgeengevoelig haar shedden (meestal tussen de 2 maand en 3 maand gebruik) dus niet panikeren in dat geval , gewoon blijven doorslikken, vanaf 3 a 4 maand later (tijdsduur haarcyclus afstoting naar nieuw haartje door de huid) komt het nieuwe haar tevoorschijn, om het maximumresultaat te zien kan je wel al 12 maand moeten slikken voor je jouw conclusies mag trekken hoe goed het werkt

verder zijn er bimatoprost , valporic in de trails nog , staan hier trouwens netjes in topical verwerkt in mijn koelkast :) ze zijn uiterst experimenteel , bima is gekent uit latisse (waarmee vrouwen hun wimpers 2x zo lang laten groeien )
verder is ru5881 ook wel goed , gebruik ik ook , eveneens als de ru5881-mystrate (moet ik nog mengen en testen)

je kan er zo gek in gaan als je wil met deze stoffen , het kost enkel bakken geld...

ik ben zo overtuigd van de bescherming van ru dat ik zelfs roids erbij gebruik , zonder nadelige gevolgen momenteel

verder slik ik ook dutasteride , geen finasteride , wil je cheap je haaruitval remmen dan start je best op zijn minimum met finasteride , en blijven doornemen, 3 maand nemen en stoppen zal echt niks uit doen....
je herwonnen haar blijft maar zolang je jouw meds blijft slikken of smeren, stop je ermee dan herbegint de schade terug en valt het teruggegroeide haar terug uit , dus zit je terug bij je beginpunt of mischien erger nog...

dus bezin voor je begint, als je ermee start dat je doorzet

In het begin wordt het dus nog erger?
Hmm, eens zien hoe het evolueert de komende jaren, en toch nog maar even wachten om er mee te beginnen dan... Is niet echt merkbaar nu.
 
vanaf 18 of later mag je ermee beginnen , het leg het haaruitvalproces stil door dht te onderdrukken in je lichaam , heel stilletjes kan het wel nog wat doorgaan gezien niet alle dht afgeremd word....

bij gebruik gaat je verzwakt of androgeengevoelig haar shedden (meestal tussen de 2 maand en 3 maand gebruik) dus niet panikeren in dat geval , gewoon blijven doorslikken, vanaf 3 a 4 maand later (tijdsduur haarcyclus afstoting naar nieuw haartje door de huid) komt het nieuwe haar tevoorschijn, om het maximumresultaat te zien kan je wel al 12 maand moeten slikken voor je jouw conclusies mag trekken hoe goed het werkt

verder zijn er bimatoprost , valporic in de trails nog , staan hier trouwens netjes in topical verwerkt in mijn koelkast :) ze zijn uiterst experimenteel , bima is gekent uit latisse (waarmee vrouwen hun wimpers 2x zo lang laten groeien )
verder is ru5881 ook wel goed , gebruik ik ook , eveneens als de ru5881-mystrate (moet ik nog mengen en testen)

je kan er zo gek in gaan als je wil met deze stoffen , het kost enkel bakken geld...

ik ben zo overtuigd van de bescherming van ru dat ik zelfs roids erbij gebruik , zonder nadelige gevolgen momenteel

verder slik ik ook dutasteride , geen finasteride , wil je cheap je haaruitval remmen dan start je best op zijn minimum met finasteride , en blijven doornemen, 3 maand nemen en stoppen zal echt niks uit doen....
je herwonnen haar blijft maar zolang je jouw meds blijft slikken of smeren, stop je ermee dan herbegint de schade terug en valt het teruggegroeide haar terug uit , dus zit je terug bij je beginpunt of mischien erger nog...

dus bezin voor je begint, als je ermee start dat je doorzet

Yo bro wat is het verschil tussen die twee soorten ru?
 
even een hele korte vraag, hoe snel na inname verlaagt Finasteride je DHT ?
 
even een hele korte vraag, hoe snel na inname verlaagt Finasteride je DHT ?

Het begint meteen te werken, maar duurt maanden voor je veranderingen ziet in haargroei.
 
Het begint meteen te werken, maar duurt maanden voor je veranderingen ziet in haargroei.
Maar het zal dus wel gelijk DHT tegengaan, wat dus betekend remming van haaruitval?
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info! ;)
 
Ik ben maar 19jaar oud maar ik heb al een ervaring met Finasteride, mijn advies aan iedereen is begin er nooit mee, en zeker niet als je jong bent!!!

Mijn vader, mijn 2 grootvaders, en zelfs 1 grootmoeder hebben last van haaruitval. Mijn vader had al grote inhammen op zijn 18de. Ondanks dat ik een totaal andere type van haren heb in vergelijking met mijn vader (dik & dun, krullend & plat) merkte ik een enorme achteruitgang. Ik heb altijd last gehad van haarverlies en mijn dikke haarbos en krullen werden steeds minder. Dus ik wist dat ik een grote kans had om kaal te worden, en dus ben ik op mijn 18de al in actie geschoten.

Via kennissen hoorde ik over Finasteride. Een top product leek het, het maakt geen haren aan maar het stopt het wel om ze te verliezen, of teminste afremmen. Maar iedereen reageert er anders op. Mijn huisdokter wou niet dat ik het al op een zo vroege leeftijd met hormonen speelde, maar in principe kon er niets misgaan zei hij. dus ik ben er maar mee begonnen. In de eerste maanden merkte ik geen effect, maar na 4-5 maanden merkte ik een verschil. Ik begon minder haren te verliezen en hierdoor leek het alsof mijn haren waren bijgegroeid. In mijn geval werkte het. Maar helaas waren er ook neveneffecten.

Mogelijke bijwerkingen zijn o.m. potentie- en erectiestoornissen, een lagere geslachtsdrift en een verkleinde prostaat. Mogelijk kan finasteride ook de spermakwaliteit en de vruchtbaarheid aantasten. Eventuele nevenwerkingen verdwijnen zodra de behandeling wordt stopgezet.

Uit mijn eigen ervaringen kan ik zeggen dat mijn libido enorm verlaagd was, ik had geen erectiestoornissen maar het was wel minder hard dan eerder, waardoor het ook minder groot leek, spermakwaliteit heb ik niet laten testen, maar mijn sperma kwantiteit was duidelijk veel minder. Minder testosteron betekend ook minder energie en minder spiergroei.

Ik was veel te verlegen om met iemand hierover te praten, en ik dacht dat het misschien wel zou overgaan, maar na 8maanden sprak mijn huisdokter er opnieuw over. Hij had gehoord dat er uitspraken waren gedaan dat de nevenwerkingen van Finasteride blijvend kunnen zijn. Dit omdat er genoeg mannen waren die impotent zijn geworden. Ik ben er onmiddellijk mee gestopt. Ik ben nu ongeveer 5maanden gestopt, mijn haarverlies is weer terug, mijn libido is terug beter, en spermakwantiteit ook. Maar toch heb ik idee dat het voor mijn 18 nog hoger en meer was.

Natuurlijk heb ik nog wat zitten te opzoeken op forums en sites. Blijkbaar heeft de een er geen last van, en de ander dan wel, en de meesten ergens tussenin. Er zijn mensen na jaren gebruik die er geen last van hebben. Anderen hebben er dan wel permanent last van. Ze zijn impotent of hebben geen vruchtbare sperma meer, en kunnen er niets meer aan veranderen. Mijn mening: ik ben liever kaal dan impotent of niet vruchtbaar. En dus zeker op jonge leeftijd raad ik het niemand aan.

Sorry voor de lange post, hopelijk is deze info nuttig
 
Back
Naar boven