MuscleMeat

Sticky FAQ: Haaruitval / Kaalheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hairpharma

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2005
Berichten
20
Waardering
1
Wat is Alopecia Androgenetica (mannelijke kaalheid)?
Alopecia Androgenetica is de latijnse benaming voor haaruitval door mannelijke androgenen. Een synoniem voor Alopecia Androgenetica is ook wel mannelijke kaalheid.
Meer dan 60% van de Nederlandse mannen krijgt op een gegeven moment te maken met Alopecia Androgenetica. Het is in feite erfelijk bepaald of iemand er mee te maken krijgt of niet, het kan zowel van vaders- als moeders kant “geërfd” worden.
Alopecia Androgenetica word veroorzaakt doordat DHT (dihydrotestosteron) zicht hecht aan de androgeen receptoren (AR) van de haarfollikels. Doordat de haarfollikels gevoelig zijn voor dit hormoon wordt de anagene groeifase van het haar verkort en de schacht van het haarzakje verkleint. De haren worden dusdanig klein dat ze niet meer met het blote oog te zien zijn. Alopecia Androgenetica volgt meestal een vast uitvalpatroon. Het begint bij de kruin of de inhammen, totdat er een hoefijzervormig haarpatroon overblijft. De haarfollikels aan de zijkanten- en het achterhoofd zijn niet gevoelig voor DHT.

Wat is DHT?
Dihydrotestosteron (DHT) is een mannelijk androgeen dat gevormd word uit testosteron doormiddel van het 5-AR (5- alpha reductase) enzym. Van dit enzym bestaan er twee typen. Type 2 komt vooral in de hoofdhuid voor en type 1 in de rest van het lichaam.

Ik ben kalend, wat kan ik eraan doen?
Gebruik maken van minoxidil, finasteride of dutasteride, zodat je haaruitval stabiliseert. In sommige gevallen treed er ook hergroei op bij gebruik van finasteride of dutasteride, hoewel dat dus niet altijd het geval is. Daarom is het verstandig om er een groeibevorderaar bij te gebruiken zoals minoxidil.

bron: Minoxidil tegen haaruitval

Krijg ik haaruitval van anabole steroïdengebruik?
Of je haaruitval krijgt van anabole steroïden is meestal genetisch bepaald. Als je al kalend bent of iemand in je familie kalend is, is de kans bijna 100% dat je extra haaruitval krijgt van anabole steroïdengebruik.

Welke anabole steroïden zorgen voor haaruitval?
Alle anabole steroïden zorgen wel voor haaruitval indien je er gevoelig voor bent. Maar niet alle anabole steroïden zorgen voor evenveel haaruitval, vooral DHT varianten zoals Winstrol zijn de boosdoeners. Bij gebruik van een DHT variant heeft het geen nut om ook nog eens gebruik te maken van een 5-ar remmer, omdat de DHT variant het 5-ar enzym al voorbij is. Als je weet dat er alopecia androgenetica in je familie voorkomt, kun je het beter bij anabole steroïden als testosteron, deca, etc. houden. Bij gebruik van die anabole steroïden kun je er wel een 5-ar remmer bij nemen zoals finasteride of dutasteride. Deze 5-ar remmers zorgen ervoor dat de omzetting van testosteron naar DHT voor 70% tot 94% geremd wordt.

Wat zijn de bijwerkingen?
Bijwerkingen komen zelden voor. De mogelijke bijwerkingen zijn:
- Gynocomastia
- Minder lichaamsbeharing
- Vermindering van libido (libido komt altijd terug na het staken van het middel)

Je houdt meer testosteron over, omdat er minder naar DHT omgezet wordt. Meer testosteron betekent meer spiergroei.

Ik wil kuren maar geen haaruitval, wat kan ik doen?
Ten eerste geen DHT varianten gebruiken zoals winstrol.
Begin met het gebruik van een 5-ar remmer (finasteride of dutasteride) een paar maanden voordat je kuur begint, zie het als een oplaadfase. Blijf het gebruiken tot een paar maanden na je nakuur.
 
Dutasteride (Avodart) vrij verkrijgbaar bij de apotheek of op voorschrift?
 

Je houdt meer testosteron over, omdat er minder naar DHT omgezet wordt. Meer testosteron betekent meer spiergroei.

.


interessant zinnetje, haartjes houden + betere spiergroei :p ;)
 
Hola,

Ik ben 36, ga nu testosterongel gebruiken (niet voor spiergroei ofzo) en heb zelf een bos haar, net als mijn pa. Moet ik voor de zekerheid ook een of ander anti-haaruitval middeltje gebruiken of loop ik daar weinig risico bij?
 
Ik gebruik minoxidil maar de dag erna heb ik last van verdroogd water + alcohol, dus een soort witte schilfers precies, mag je nadat je de minoxidil hebt aangedaan het mss drogen met een haardroger (want ik heb geen zin om een ganse dag met schilfers in m'n haar te lopen of telkens 10 minuten alles staan uitpluizen), of neemt dat de effectiviteit weg?
 
wat is er mis als een man kaal wordt.???
zo is de natuur nou eenmaal, net zo makkelijk dat er mannen EN vrouwen zijn.!!!
als het dan zover is, lekker kaal worden en als je de 50 nader begin je aan een leesbril.!!!
 
wat is er mis als een man kaal wordt.???
zo is de natuur nou eenmaal, net zo makkelijk dat er mannen EN vrouwen zijn.!!!
als het dan zover is, lekker kaal worden en als je de 50 nader begin je aan een leesbril.!!!

Daar is een heleboel mis mee... :)
allereerst kan het zo zijn dat het iemand gewoon echt niet staat.
Dus k*t :)
en maatschappelijk gezien kan het ook kwaad doen.
zowel als persoonlijk (gevoelsmatig)
 
Daar is een heleboel mis mee... :)
allereerst kan het zo zijn dat het iemand gewoon echt niet staat.
Dus k*t :)
en maatschappelijk gezien kan het ook kwaad doen.
zowel als persoonlijk (gevoelsmatig)

Maatschappelijk, hoe dan?
 
Bv. solicitatie, heb je 2 even sterke en sympathieke kandidaten, dan zal heel waarschijnlijk de mooiste aangenomen worden.
De meeste mensen zien er toch beter, gezonder uit met dan zonder haar. Natuurlijk zijn er mensen die er beter uit zien met een kale schedel, maar dat zijn er nu ook niet zo veel.

Er zijn zo nog meer voorbeelden te bedenken, dat klinkt erg oppervlakkig, maar ik vrees dat dit de realiteit is. Niet dat je gedoemd bent natuurlijk als je er niet perfect uitziet, zo erg wil ik het ook niet laten klinken, maar volgens mij helpt het je wel in het leven als je er goed uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Bv. solicitatie, heb je 2 even sterke en sympathieke kandidaten, dan zal heel waarschijnlijk de mooiste aangenomen worden.
De meeste mensen zien er toch beter, gezonder uit met dan zonder haar. Natuurlijk zijn er mensen die er beter uit zien met een kale schedel, maar dat zijn er nu ook niet zo veel.

Er zijn zo nog meer voorbeelden te bedenken, dat klinkt erg oppervlakkig, maar ik vrees dat dit de realiteit is. Niet dat je gedoemd bent natuurlijk als je er niet perfect uitziet, zo erg wil ik het ook niet laten klinken, maar volgens mij helpt het je wel in het leven als je er goed uitziet.


Bijvoorbeeld :)
 
wat is er mis als een man kaal wordt.???
zo is de natuur nou eenmaal, net zo makkelijk dat er mannen EN vrouwen zijn.!!!
als het dan zover is, lekker kaal worden en als je de 50 nader begin je aan een leesbril.!!!

Als je aan 21 iedere dag overal haren verliest is dat echt niet leuk :)
khad zo graag een weelderige haarbos gehad
 
Als je aan 21 iedere dag overal haren verliest is dat echt niet leuk :)
khad zo graag een weelderige haarbos gehad

nouja ok......
Als je nog jong bent, ik ben 21, en je wordt dan al in korte tijd kaal,
lijkt me wel zwaar kloten ja......
Loop je naar je 40ste jaar is dat volgens mij toch weer heel anders.....
 
Ik gebruik nu voor de 2e keer winstrol maar merk nog niets van haaruitval terwel alle mannen van mijn pa's kant inclusief mijn pa kaal is geworden (rond hun 20e leeftijd begon hun haaruitval)
Van mijn moeders kant niemand die hebben allemaal redelijk dikke wenkbrouwen
en ik zelf ook.

Verder zou ik het niet heel erg vinden dat ik kaal word want dan gaat gewoon mij kop kaal met
tondeuze
 
Ik gebruik nu voor de 2e keer winstrol maar merk nog niets van haaruitval terwel alle mannen van mijn pa's kant inclusief mijn pa kaal is geworden (rond hun 20e leeftijd begon hun haaruitval)
Van mijn moeders kant niemand die hebben allemaal redelijk dikke wenkbrouwen
en ik zelf ook.

Verder zou ik het niet heel erg vinden dat ik kaal word want dan gaat gewoon mij kop kaal met
tondeuze

Heb je mazzel gehad. Bij mij is het precies hetzelfde verhaal (allemaal van mijn pa's kant rond de 20ste kaal). Ik heb gelukkig nog vrijwel al mijn haar (wel wat inhammen), maar ik zou toch echt niet kaal willen worden. Kaal worden zuigt hard.
 
---
 
Laatst bewerkt:
idem aan duta al 1,5 jaar

ik ben juist nieuw op deze site
alvast mag ik zeggen dat deze site barst van de informatie... :D

op gebied van haaruitval ben ik ondertussen een master geworden
3 jaar geleden ben ik begonnen met bodybuilding , ik kon niet wachten , het ging te traag vond ik , daarmee direct produkten erbij gehaald , wat spiergroei enorm versnelde... probleem was na een tijd begon mijn haaruitval in een 6de versnelling te schieten , de produkten ben ik direct gestopt, maar de schade aan mijn haar was er natuurlijk al goed

testo word door 5ar omgezet naar dht en dht valt je haar aan...
ook kan het uitvallen door inflammation (je eigen imuumsysteem valt je haar aan)

om kort te zijn :
al 1,5 jaar aan dutasteride en een giga-regime aan middelen...
1 haartransplantatie later ondertussen en 22sept ga ik terug binnen voor 2de

ik heb fotos van 1 januari 2008 en februari 2009 dat iedereen zou verbazen (1 jaar aan haarmiddelen en een ht erbij)
http://www.hairlosstalk.com/interact/viewtopic.php?f=61&t=50920&start=0

dht is geen probleem meer bij mij , toch is het nodig om goeie spiergroei/herstel te bekomen dacht ik ?
mijn testo-waarde heb ik al eens laten opmeten bij bloedonderzoek en het was waarde 8
volgens mijn arts was mijn testo hoger als reactie op mijn duta , welke ik nog steeds trouw elke dag gebruik...

toch zijn er middelen dat het probleem bij de wortels aanpakken in ontwikkeling , spreek ik over asc-j9
nu wijk ik af van de topic :) qua haarmiddelen ben ik meester
qua bodybuilding ben ik maar een groentje :D hoop hier verandering in te
brengen via deze site , alle tips zijn natuurlijk welkom ;)

ik train nog steeds in de fitness , probleem is dat ik nog steeds geen degelijk schema opgesteld heb, en ik zou graag mij volledig gooien op bodybuilding, wel naturel enkel aangezien ik geen risicos neem voor mijn haar

duta helpt heel goed voor haaruitval maar je zal 1 tot 2 sheddings krijgen ervan , mijn eerste shedding was op 3 maand , en 2de en kleine was op 7 maand...
na 9 maand was de haaruitval volledig gestopt en het sheddingshaar was aan het teruggroeien , dikker , langer , zag er veel gezonder uit

ik ga dan ook jullie prachtige site rustig overlezen hoe ik het maximaal uit mijn trainingen kan halen... :cool:
 
Laatst bewerkt:
ik ben juist nieuw op deze site
alvast mag ik zeggen dat deze site barst van de informatie... :D

op gebied van haaruitval ben ik ondertussen een master geworden
3 jaar geleden ben ik begonnen met bodybuilding , ik kon niet wachten , het ging te traag vond ik , daarmee direct produkten erbij gehaald , wat spiergroei enorm versnelde... probleem was na een tijd begon mijn haaruitval in een 6de versnelling te schieten , de produkten ben ik direct gestopt, maar de schade aan mijn haar was er natuurlijk al goed

testo word door 5ar omgezet naar dht en dht valt je haar aan...
ook kan het uitvallen door inflammation (je eigen imuumsysteem valt je haar aan)

om kort te zijn :
al 1,5 jaar aan dutasteride en een giga-regime aan middelen...
1 haartransplantatie later ondertussen en 22sept ga ik terug binnen voor 2de

ik heb fotos van 1 januari 2008 en februari 2009 dat iedereen zou verbazen (1 jaar aan haarmiddelen en een ht erbij)
http://www.hairlosstalk.com/interact/viewtopic.php?f=61&t=50920&start=0

dht is geen probleem meer bij mij , toch is het nodig om goeie spiergroei/herstel te bekomen dacht ik ?
mijn testo-waarde heb ik al eens laten opmeten bij bloedonderzoek en het was waarde 8
volgens mijn arts was mijn testo hoger als reactie op mijn duta , welke ik nog steeds trouw elke dag gebruik...

toch zijn er middelen dat het probleem bij de wortels aanpakken in ontwikkeling , spreek ik over asc-j9
nu wijk ik af van de topic :) qua haarmiddelen ben ik meester
qua bodybuilding ben ik maar een groentje :D hoop hier verandering in te
brengen via deze site , alle tips zijn natuurlijk welkom ;)

ik train nog steeds in de fitness , probleem is dat ik nog steeds geen degelijk schema opgesteld heb, en ik zou graag mij volledig gooien op bodybuilding, wel naturel enkel aangezien ik geen risicos neem voor mijn haar

duta helpt heel goed voor haaruitval maar je zal 1 tot 2 sheddings krijgen ervan , mijn eerste shedding was op 3 maand , en 2de en kleine was op 7 maand...
na 9 maand was de haaruitval volledig gestopt en het sheddingshaar was aan het teruggroeien , dikker , langer , zag er veel gezonder uit

ik ga dan ook jullie prachtige site rustig overlezen hoe ik het maximaal uit mijn trainingen kan halen... :cool:

Die laserhelmet, heb je die gekocht en merk je daar resultaat van?

En:
- in the morning nanominox-ms
- a&g hairserum (started : 25-04-09) 1 box
- hw topical 3
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
- flutamide 2% 2x week

Waar bestel je al die producten allemaal als ik vragen mag? En waar haal je die xango, en welk nail en hair supplement gebruik je juist?

En gebruik je die 2 shampoo's door elkaar of na elkaar?

Ik dacht trouwens: http://www.amazon.com/DS-Labs-aka-Revita-Performance/dp/B000NNURTS/ref=pd_rhf_shvl_1
te bestellen van shampoo, is dit wat?

Ik denk er trouwens ook aan om minoxidil 15% te gebruiken ipv van de 5% die ik nu heb, omdat die gewoonweg niet meer werkt.. Heb je zelf nog geen ervaring met minoxidil 10 of 15%?
 
ik had je een PM gestuurd

als mijn PM niet aankomt laat maar iets weten...

-laserhelm is zelfgebouwd
-meeste spullen vinden je via google om te bestellen

mijn dutasteride is op doktersvoorschrift speciaal voor mijn haaruitval

mijn ervaring met hoger minoxidil : 4 maand met xandrox lotion 12,5%

die nanominox-ms of fms is met minoxidil sulfate , in theorie is het spul 14x zo krachtig dan gewone minox...

de shampoo's gebruik ik op beurt , 3x week haar grondig wassen voor ik mijn laserhelm opzet
aloe vera shampoo is goed voor je hoofdhuid als je minoxidil gebruik aangezien de minox je huid droger maakt

als je haaruitval al redelijk ver is , is je enige optie om het terug voller te krijgen een haartransplantatie...
ik heb al eentje gehad , en ga nog eentje doen

hoe ik mijn laserhelm gebouwd heb kan je volledig overlezen op mijn topic erover : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14535
om mijn fotos bij mijn posts te zien moet je wel registreren , qua uiterlijk is het ver dezelfde site als deze hier, maar enkel over haarproblemen dan
 
goeie info :)
 
Back
Naar boven