Fitness Seller

Sticky FAQ Rippetoe in Nederlands (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat het moeilijk is om het Starting Strength programma te volgen, als je je niet volledig aan de punten van Mark's schema kan houden. Die melkinname is gewenst voor het verhogen van je gewicht, als ik het goed begrepen heb. Daarom kan je met dit schema zeer lang doorgaan. Als dit niet gaat is het misschien beter om naar een ander schema te kijken.
 
Die melk kan je vervangen door gewoon je voeding aan te passen. Melk is gewoon gemakkelijk om op te nemen. Vloeibare kcal gaan net iets gemakkelijker dan vaste;)
Is er geen melk voor lactose intolerante mensen? Of pilletjes waardoor je toch melk kan drinken? Ben niet echt goed op de hoogte hiervan.
 
Ik ga het gewoon eens proberen met 1,5L melk per dag en mocht dit niet al teveel klachten opleveren, dan voer ik het gewoon op...

Nog tips mbt het niet kunnen eten van 6 maaltijden?
 
Kun je geen lunchpakket meenemen?Dat je eventueel tussendoor ergens kan opeten.
 
Ik kan moeilijk eten voor 3 dagen in m'n koffer meenemen. Denk dat het dan niet zo heel lekker meer zal zijn. Daarnaast moet het ook nog door de douane en in sommige landen mag je geen voedsel importeren/exporteren.

Ik ga maar gewoon zoveel mogelijk maaltijden aan boord eten en dan zie ik wel waar ik kom... ;)
 
kan je ook rippetoe gaan volgen, wanneer je al 1.5 jaar aan serieus BB doet?
 
Dat hangt van je stats af op de bench, squat en deadlift. Rippetoe verhoogt elke training en als je gewichten te hoog zijn lukt dit niet goed meer en ben je beter met lineaire progressie (vb Bill Star)
 
Nice en leerzaam 1 ding hoe kom je erbij dat iemand mager junkfood moet eten? Dat is juist slecht heb ik gehoord op menshealth bodybuildibg.com of ligt het aan mij?
 
Nice en leerzaam 1 ding hoe kom je erbij dat iemand mager junkfood moet eten? Dat is juist slecht heb ik gehoord op menshealth bodybuildibg.com of ligt het aan mij?
iemand mager moet geen junkfood eten. Je mag nooit iemand opleggen om junkfood te eten. Maar een mager iemand kan/mag junkfood eten. Zolang het met mate is. Te veel junkfood is inderdaad slecht, maar 1 à 2 fastfood maaltijden per week kan geen kwaad. En voor een mager iemand zal het zo gemakkelijker zijn om gewicht aan te komen omdat het meer kcal bevat (en dus meer vet).
 
Voor wat ik begreep was het 48 uur rust per spiergroep en 24 uur rust voor je lichaam, dus je kan wel elke dag trainen als je maar andere spiergroepen pakt?
 
mijn stats zijn Bench 80kg(6x), Squat 0 en deadlift ook 0, gewoon omdat ik het nooit heb gedaan, kan ik dan nog goed resultaat boeken, ook met mijn bench omdat die in verhouding meer is dan squat en deadlift? ik vraag me ook af of ik de enige noob ben die meer bencht dan deadlift :p
 
Voor wat ik begreep was het 48 uur rust per spiergroep en 24 uur rust voor je lichaam, dus je kan wel elke dag trainen als je maar andere spiergroepen pakt?
Hangt helemaal van de belasting af, je kunt ook minder volume of intensiteit toepassen.
 
Wat moet ik doen als ik het gewicht bij mijn werksets van 3x5 niet haal en dus faal?
Moet ik dit gewicht dan de volgende training weer proberen of moet ik deloaden?
 
Gewoon doorgaan tot je 3 x 5 kunt, daarna weer verhogen.
 
Wat moet ik doen als ik het gewicht bij mijn werksets van 3x5 niet haal en dus faal?
Moet ik dit gewicht dan de volgende training weer proberen of moet ik deloaden?

Elke training falen is geen optie. Daar is dit schema niet voor bedoeld. Je zal opnieuw moeten kijken naar je trainingsgewichten of is een keer op de grote drie 5 / 10 kg verlagen en weer opnieuw beginnen.
 
Met 1,5 liter melk per dag kom je ook al een heel eind.
 
zeer nuttige info,
maar heb toch nog een vraag: welke spieren worden allemaal getraind als je dealift of squat doet. Hoeveel setjes en hoeveel herhalingen heb je dan nodig als je spiermassa wilt kweken?
 
Back
Naar boven