MuscleMeat

Sticky FAQ: Striae / Huidstriemen: Oplossingen ter voorkoming van (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mijn complimenten voor dit topic cools! mooi werk!
 
Ook verhoogd cortisol kan voor stretchmarks zorgen, dus evt een cortisolverlagende supp.
 
Ben ik de enige die striemen gewoon keigaaf vindt? Heb er over geheel mijn armen, schouders en borst. Is teken dat alles lekker groeit.
 
Bio-oil heb ik besproken in mijn eerste post.

Meeste oliën gebruikt bij zwangerschappen nu bevatten plantenextracten. Sommige van deze werken en dit komt door hun fyto-oestrogene werking (een reden waarom vrouwen een dikkere huid hebben). Dit verhoogt de productie van collageen en mogelijk elastine (bio-oil is een voorbeeld hiervan).

Dit willen we natuurlijk vermijden gezien sterke fyto-oestrogenen niet aan ons mannen besteed zijn.
Dus door dagelijks bio-oil te smeren ga je teveel 'fyto-oestrogeen' in je lichaam hebben? In welke mate zal dit 'schade' berokkenen? En wat voor schade?Ik smeer al jaren bio-oil in mijn bulk (in de cut niet nodig voor mij) en het helpt wel enorm voor striemen te voorkomen.
Ik lees (even snel gegoogled) wel dat fyto-oestrogeen een verdikking van de aorta kan teweeg brengen op latere leeftijd, maar uiteindelijk hoe ouder je wordt hoe meer fyto-oestrogeen bij de man. Ik weet nu wel niet in welke mate het extra verhoogd kan worden door bio-oil te smeren. Fyto-oestrogeen helpt volgens mij ook tegen prostaatvergroting (dacht ik eens gelezen te hebben, geen bron)
 
Ben ik de enige die striemen gewoon keigaaf vindt? Heb er over geheel mijn armen, schouders en borst. Is teken dat alles lekker groeit.

Ik vind er niks aan. Groei zie ik liever aan de omvang af dan aan de striemen.
 
Dus door dagelijks bio-oil te smeren ga je teveel 'fyto-oestrogeen' in je lichaam hebben? In welke mate zal dit 'schade' berokkenen? En wat voor schade?Ik smeer al jaren bio-oil in mijn bulk (in de cut niet nodig voor mij) en het helpt wel enorm voor striemen te voorkomen.
Ik lees (even snel gegoogled) wel dat fyto-oestrogeen een verdikking van de aorta kan teweeg brengen op latere leeftijd, maar uiteindelijk hoe ouder je wordt hoe meer fyto-oestrogeen bij de man. Ik weet nu wel niet in welke mate het extra verhoogd kan worden door bio-oil te smeren. Fyto-oestrogeen helpt volgens mij ook tegen prostaatvergroting (dacht ik eens gelezen te hebben, geen bron)

Dit gaat toch een vrij hoge oestrogene activiteit geven.

Testosteron kunnen verlagen en je oestrogeenreceptoren gevoeliger maken. Zeker bij dagelijks gebruik.

Deze zitten in lichte mate in je voeding en daar ondervind je positieve effecten van. Ook blijft er een evenwicht met andere stoffen die de effecten balanceren. Zoals bij soja.

Maar in essentiële oliën zoals in bio-oil is de concentratie veel te hoog en alleen maar oestrogeen.
 
Dit lijkt me weerom erg persoonsgebonden.
Ik gebruik cacaoboter en de striemen verdwijnen wel degelijk langzaamaan

Die gelatine wil ik ook wel eens gaan proberen, wat zijn zo de richtwaardes die je hiervoor moet gebruiken?
1 zakje per ...
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me weerom erg persoonsgebonden.
Ik gebruik cacaoboter en de striemen verdwijnen wel degelijk langzaamaan

Die gelatine wil ik ook wel eens gaan proberen, wat zijn zo de richtwaardes die je hiervoor moet gebruiken?
1 zakje per ...

De vraag is of er nog wat anders in je cacaoboter zit? Meestal gaan producenten verschillende bestanddelen combineren.

En het kan ook een normaal herstel zijn. Maar het kan inderdaad ook bij bepaalde personen toch enig effect hebben.

Maar in de eerste studie, bij 200 vrouwen ter voorkoming van striemen, was er geen verschil tussen placebo en cacaoboter (als lotion). Alhoewel het zou kunnen zijn dat de placebo lotion ook effect had. 3,7% verschil was er met de placebo groep (niet significant).

Bij de 2de studie was er bij gebruik (ook ter verkoming van striemen) 11% verschil bij de cacaoboter groep (als creme) tov de placebo groep. Dat is weer niet significant en kan dus persoonsafhankelijk zijn (ontwikkeling striemen dan). Maar het kan zijn dat een creme beter werkt.

Bij glycerine en amandelolie is dit 70% verschil tov geen middel (ter voorkoming van, herstel bij al aanwezige striemen is een vraag). Dus er is geen placebo gebruikt. Het zou dus kunnen dat alle vormen van creme's en lotions een positief effect kunnen hebben bij het voorkomen van striemen.

Gezien de meest vettige substanties een positief effect hebben zou het daar aan kunnen liggen.


Gelatine, 10g per dag. Voor herstel van striemen beter als creme's en lotions vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is of er nog wat anders in je cacaoboter zit? Meestal gaan producenten verschillende bestanddelen combineren.

Het is inderdaad geen "zuivere" cacaoboter (crème), maar verrijkt met vitamine E, iets wat je nog niet eerder hebt vermeld.
Wanneer je het topic iets breder gaat bekijken, ben ik van mening dat niet enkel vit c, maar tevens vit e én vit k een positieve invloed hebben.

Maar in de eerste studie, bij 200 vrouwen ter voorkoming van striemen, was er geen verschil tussen placebo en cacaoboter (als lotion). Alhoewel het zou kunnen zijn dat de placebo lotion ook effect had. 3,7% verschil was er met de placebo groep (niet significant).

Bij de 2de studie was er bij gebruik (ook ter verkoming van striemen) 11% verschil bij de cacaoboter groep (als creme) tov de placebo groep. Dat is weer niet significant en kan dus persoonsafhankelijk zijn (ontwikkeling striemen dan). Maar het kan zijn dat een creme beter werkt.
Beide studies tonen een verbetering, maar zoals bij alles blijft het persoonsgebonden.

Bij glycerine en amandelolie is dit 70% verschil tov geen middel (ter voorkoming van, herstel bij al aanwezige striemen is een vraag). Dus er is geen placebo gebruikt. Het zou dus kunnen dat alle vormen van creme's en lotions een positief effect kunnen hebben bij het voorkomen van striemen.
Wat als je nu enkel voortgaat op glycerine en amandelolie en valt bij de 30% "ongelukkigen"?

Gezien de meest vettige substanties een positief effect hebben zou het daar aan kunnen liggen.
Hier volg ik je volledig. Hetvolgende is louter mijn visie, los van enige wetenschappelijke achtergrond: door het veelvoudig wassen met zeep (base) zorgen we ervoor dat de zuurtegraad van onze huid naar de .. gaat. Dit manifesteert hem bv in kloven en een "droge" huid, wanneer we een vette substantie aanbrengen "bevochtigen" en herstellen we de huid terug en kan deze terug beter zijn oorspronkelijk functie uitvoeren. Dit trek ik persoonlijk ook door naar het hebben van striemen van bv rond de oksels door het veelvuldig wassen en gebruik van deo.

Gelatine, 10g per dag. Voor herstel van striemen beter als creme's en lotions vermoed ik.
Thx, zal ik alvast eens proberen
 
Het is inderdaad geen "zuivere" cacaoboter (crème), maar verrijkt met vitamine E, iets wat je nog niet eerder hebt vermeld.
Wanneer je het topic iets breder gaat bekijken, ben ik van mening dat niet enkel vit c, maar tevens vit e én vit k een positieve invloed hebben.

Beide studies tonen een verbetering, maar zoals bij alles blijft het persoonsgebonden.

Wat als je nu enkel voortgaat op glycerine en amandelolie en valt bij de 30% "ongelukkigen"?

Hier volg ik je volledig. Hetvolgende is louter mijn visie, los van enige wetenschappelijke achtergrond: door het veelvoudig wassen met zeep (base) zorgen we ervoor dat de zuurtegraad van onze huid naar de .. gaat. Dit manifesteert hem bv in kloven en een "droge" huid, wanneer we een vette substantie aanbrengen "bevochtigen" en herstellen we de huid terug en kan deze terug beter zijn oorspronkelijk functie uitvoeren. Dit trek ik persoonlijk ook door naar het hebben van striemen van bv rond de oksels door het veelvuldig wassen en gebruik van deo.

Thx, zal ik alvast eens proberen

Vitamine E heeft inderdaad ook een positief effect op de huid. Maar vitamine C is een grotere factor hierin gezien deze nodig is voor de aanmaak van collageen.

Maar er zijn nog een hoop andere vitamines en stoffen die hier een positief effect op hebben. Ik focus me dan ook op de sterkst werkende creme's ter voorkoming van. En de sterkst werkende supplementen voor herstel. Zo moet men niet onnodig meerdere dingen gaan gebruiken.


In de studie bedoelen ze wat anders. Er is een verschil van 70% in voorkomen van striemen als ze glycerine of amandelolie gebruiken tov geen middel. Dus ze hebben 70% meer kans als ze niets gebruiken en sowieso is er 79,2% kans dat er striemen ontwikkelen. Dit in versnelde groei zoals hier bij zwangerschap.

Als ze wel glycerine en amandelolie gebruiken hebben ze respectievelijk maar 7,5 tot 9,4% kans dat ze striemen krijgen. Wat mogelijk persoonsafhankelijk is, maar kan ook aan andere factoren liggen.

Wat dus een heel verschil is. Ook moet je rekening houden met hoe ernstig deze striemen zijn. In die 9,4% bv kunnen deze minder erg zijn en in aantal. 24% van de onbehandelde groep kreeg dan ook een erstige vorm. Meer dan 1/3 dus.

The rate of occurrence of stria gravidarum was 79.2% in control group and the occurrence of its severe form was 24% in this group. The rate of occurrence for the glycerine and almond oil groups were 9.4% and 7.5% respectively (P>0.009).
http://www.sid.ir/en/ViewPaper.asp?...t=317&vVolume=5&vWriter=BEH NIA H.,HOSSEINI M

Dus je moet ook naar de enstigheid zien. Het kan inderdaad zijn dat personen toch nog striemen ontwikkelen, maar mogelijk minder erge vorm als ze wat gebruiken.

Dat je meer kans op striemen krijgt onder en rond de oksels is ook omdat de huid daar dunner is. En deze kan dus sneller 'scheuren'.
 
Laatst bewerkt:
Top bedankt, voor de info over striae
 
Heb sinds dat ik in de 1e zat (2003/04) striemen op me rug zitten vanwege te snel groeien in lengte, 3/4 jaar geleden begonnen met trainen en na het 1e jaar kreeg ik ook striemen rondom mijn oksel. Dit werkte zeer demotiverend en trainde ik niet meer maximaal. Sinds een jaar weer flink aan het trainen en de striemen worden steeds erger. Heeft het nu nog zin om amandelolie te gebruiken of is emuolie beter?
 
Heb sinds dat ik in de 1e zat (2003/04) striemen op me rug zitten vanwege te snel groeien in lengte, 3/4 jaar geleden begonnen met trainen en na het 1e jaar kreeg ik ook striemen rondom mijn oksel. Dit werkte zeer demotiverend en trainde ik niet meer maximaal. Sinds een jaar weer flink aan het trainen en de striemen worden steeds erger. Heeft het nu nog zin om amandelolie te gebruiken of is emuolie beter?

Ik denk dat collageen hydrolysaat (gelatine) een beter idee is. Dit icm amandelolie ter voorkoming van nog grotere of meer striemen.
 
Oke bedankt voor je reactie, ga het meteen bestellen. Kan ik dit door een shake gooien of is dit beter om alleen in een water te mengen aangezien het wel vrij dik wordt?
 
Oke bedankt voor je reactie, ga het meteen bestellen. Kan ik dit door een shake gooien of is dit beter om alleen in een water te mengen aangezien het wel vrij dik wordt?

Kan gewoon door een shake, maar kan wat dik worden dan idd.
 
niet echt doorgelezen, maar werkt zonnen?
 
Back
Naar boven