Fitness Seller

Sticky FAQ: Striae / Huidstriemen: Oplossingen ter voorkoming van

Bezoekers in dit topic

Hoe ziet je voedingsschema eruit + waterinname? En supplementen + mogelijk andere middelen?
Voedingsschema is redelijk ééntonig en bestaat voor 50% uit shakes (IBS en opnameproblemen) water zeker 4l per dag.

Supps, whey hydro en rice powder/creatine/glutamine/vit d3/vit c/ multi

Zit ook op cruise dosering test.
 
Voedingsschema is redelijk ééntonig en bestaat voor 50% uit shakes (IBS en opnameproblemen) water zeker 4l per dag.

Supps, whey hydro en rice powder/creatine/glutamine/vit d3/vit c/ multi

Zit ook op cruise dosering test.

Ik zou de exacte voeding en dosering van supplementen moeten weten (behalve whey hydro).

Hoe lang zit je nu op cruise en hoe zag de laatste blast eruit? En sinds wanneer ondervind je het probleem/ merk je het op.
 
Volgens mij kan ik er niets meer aandoen... Ik train al 10j en kort na het starten is het begonnen. Het blijft gewoon uitbreiden
 
Volgens mij kan ik er niets meer aandoen... Ik train al 10j en kort na het starten is het begonnen. Het blijft gewoon uitbreiden

Kort na starten trainen of aas gebruik? Of een bepaald supplement? Bij IBS (benaming voor 'oorzaak niet bekent maar darmen, dus IBS') kan er een overgevoeligheid zijn wat invloed kan hebben op de collageen en/of elastine aanmaak waardoor de huid moeilijker kan volgen bij groei met als gevolg striemen.

Sowieso is er ook een oorzaak voor je IBS en door mogelijk minder opname van voedingsstoffen kan de productie van collageen of ellastine onvoldoende zijn. Alhoewel dit kan gecompenseerd worden met extra vitamine, mineralen en vooral vitamine c inname dus lijkt me onwaarschijnlijk. Er kan ook iets misgaan met de metabolisatie van bepaalde stoffen en een genetische oorzaak.
 
Kort na starten trainen of aas gebruik? Of een bepaald supplement? Bij IBS (benaming voor 'oorzaak niet bekent maar darmen, dus IBS') kan er een overgevoeligheid zijn wat invloed kan hebben op de collageen en/of elastine aanmaak waardoor de huid moeilijker kan volgen bij groei met als gevolg striemen.

Sowieso is er ook een oorzaak voor je IBS en door mogelijk minder opname van voedingsstoffen kan de productie van collageen of ellastine onvoldoende zijn. Alhoewel dit kan gecompenseerd worden met extra vitamine, mineralen en vooral vitamine c inname dus lijkt me onwaarschijnlijk. Er kan ook iets misgaan met de metabolisatie van bepaalde stoffen en een genetische oorzaak.
Kort na het starten met trainen. Mijn vader trainde vroeger gewoon wat thuis met dumbells en pompen enz, hij heeft daar zelfs ook wat striae aan overgehouden. Vitamine c neem ik dagelijks.

Heb gewoon een klote huid :p en ja idd sinds ik worstel met IBS is het er niet beter op geworden.
 
Kort na het starten met trainen. Mijn vader trainde vroeger gewoon wat thuis met dumbells en pompen enz, hij heeft daar zelfs ook wat striae aan overgehouden. Vitamine c neem ik dagelijks.

Heb gewoon een klote huid :p en ja idd sinds ik worstel met IBS is het er niet beter op geworden.

Ok, dan is het mogelijk iets genetisch gezien je vader dit ook heeft.

Sinds wanneer heb je IBS? En je vader toevallig ook?
 
Ok, dan is het mogelijk iets genetisch gezien je vader dit ook heeft.

Sinds wanneer heb je IBS? En je vader toevallig ook?
IBS nu een 5 tal jaar ongeveer. Mijn vader heeft geen 'IBS' maar heeft ook regelmatig last van zijn darmen, net als mijn opa. Mijn opa is overleden op 68 jarige leeftijd aan darmkanker.
 
IBS nu een 5 tal jaar ongeveer. Mijn vader heeft geen 'IBS' maar heeft ook regelmatig last van zijn darmen, net als mijn opa. Mijn opa is overleden op 68 jarige leeftijd aan darmkanker.

Ik gok dan toch op een genetische afwijking in de familie waarbij er minder collageen en/of elastine wordt aangemaakt. Dit heeft ook mogelijk een negatief effect op de darm.

Krachttraining en daarbij de verhoging van anabole processen (of zwaar werk, meer beweging) zou een verder negatief effect kunnen hebben. Moeilijk om dat aan te pakken, maar ivm darmkanker is levensstijl ook een grote factor dus wil niet zeggen dat dit een zekerheid is. Ivm je huid is moeilijk om aan te pakken in dit geval, dan zou je al moeten weten wat de mogelijke afwijking(en) is.

Maar een omgevingsfactor kan het ook altijd zijn dat soms terug te vinden is bij personen die rondom een chemisch fabriek wonen bv. (luchtkwaliteit) en verontreinigingen in voeding en/of water.

Als je een (vrij) volledig bloedonderzoek hebt ben ik wel in geïnteresseerd, voor aas gebruik is het handigste. Er zou toch een verhoging moeten zijn van bepaalde ontstekingsfactoren vermoed ik.
 
Vitamine C als calcium ascorbaat (merk aov bij deonlinedrogist bv) en collageen hydrolysaat bij ergomax is de beste oplossing.
 
Back
Naar boven