XXL Nutrition

Farmer walk?

Bezoekers in dit topic

AlexT

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
7.963
Waardering
0
Zie deze oefening overal in posts staan, dus heb ff op bb.com en exrx.com gezocht maar daar nergens iets erover te vinden.:o

Kan iemand mischien uitleggen hoe je deze oefening moet uitvoeren?
 
easy as pie :D

pak twee dumbbells, barbells, or whatever zwaars met een handvat en ga er een eind mee wandelen.
 
:Dbedankt

hoe lang moet je ongeveer proberen te lopen hiermee?
 
maakt niet uit.

walk slowly with heavy weights.

je kunt redelijk wat gewicht pakken hoor. je hoeft het alleen met gestrekte armen naast je lichaam vast te houden. zorg voor een goede houding.
 
En niet strak tegen je lichaam aanhouden zodat het iets gewicht scheelt.
Ik vraag mijzelf wel af wat het voordeel is van het lopen vs gewoon staan.
 
Gunsy zei:
Ik vraag mijzelf wel af wat het voordeel is van het lopen vs gewoon staan.

Ik ook wel ja farmerwalks doe ik nooit maar nu en dan es static holds als extra bij m'n onderarm training
 
Gunsy zei:
Ik vraag mijzelf wel af wat het voordeel is van het lopen vs gewoon staan.
Ik denk dat het gewoon zwaarder is, elke stap die je zet geeft een extra schok aan je onderarmen.
 
Ik denk dat het je weerhoudt om minder snel de dumbbells neer te leggen als je gaat stappen. Je hebt een doel en zit niet zo op die klok te kijken dus de tijd gaat sneller.
 
wimmos zei:
Ik denk dat het je weerhoudt om minder snel de dumbbells neer te leggen als je gaat stappen. Je hebt een doel en zit niet zo op die klok te kijken dus de tijd gaat sneller.

:scratch:

Het ligt helemaal aan jezelf hoe snel je de dumbbells laat vallen, of je daarbij nu naar de klok kijkt of een rondje loopt ;) .
 
als je loopt ga je echt wel op je tanden bijten om hem iets langer vast te houden
 
En lop je dan van de ene kant van de gym naar de andere en terug, of maak je rondjes, of even naar huis?
 
Ik loop er altijd een halve marathon mee:p
NEe, ik loop meestal minuutje bietje rond, tot dat ik ze nie meer kan houden
 
En over hoeveel gewicht hebben jullie het dan? Met welke dumbbells loop je rond?
 
Lijkt me wel lastig als een hele groep mensen tegelijk de Farmer Walk gaat doen, loop je elkaar mooi in de weg, of ze moeten gewoon een parcour aanleggen ofzo.

Maar wat train je precies met die oefening dan? En heeft hij meerwaarde ten opzichte van andere oefeningen die dezelfde spieren trainen?
 
Je traint voorarmen en vooral je grip ermee.
 
Of je kan walking lunges doen train je je grip en benen mee:p :D
 
Yep, walking lunges zijn veel effectiever voor een bodybuilder. Pak je de gluteus ook nog eens lekker aan.
Geloof me, jij gaat echt H-E-L-E-M-A-A-L stuk van die oefening, maar oh zo lekker!:devil:
 
farmerwalks zijn imo bijzonder goed als een training voor core, grip, traps en armen. wellicht voor benen wat minder.
stabiliseren is veel zwaarder door het lopen.
zwaarste farmerwalks tot nog toe met 50 kg dumbbells. Ben idioot slecht in het inschatten van afstanden, maar ded.cop, Ken, Insane Animal en leophyte waren erbij, wellicht kunnen zij een schatting geven :D
 
Back
Naar boven