MuscleMeat

Fase 2 na -10 kg - advies nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

umpire

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
29
Waardering
1
Hallo Allemaal,

Ik heb reeds een topic gestart in 'Vetverlies & Conditietraining' (https://forum.bodybuilding.nl/topics/10-jaar-en-10-kg.430681/), echter hoort een deel van mij vraag denk ik ook hier thuis.

Doel: Ik wil de 2e helft van dit jaar besteden om door te pakken op de -10 kg (Gewicht: 102 kg >> 90 kg | Vetpercentage: 30,1% >> 23,8%), die ik reeds ben verloren.

Als de berekening in mijn hierboven genoemde topic accuraat is, dan wil ik graag hier in deze sectie mijn voedingsschema plaatsen (incl alle waarden) en laten reviewen voor input/feedback, samen met workout(s) al volgende stap. Zoals het nu vordert, is wel oke, maar uiteindelijk niet helemaal wat ik wil, het kan allemaal wat scherper en duidelijker. En daar heb ik - tot op een zekere hoogte - jullie hulp voor nodig.

HUIDIGE VOEDING (track via My Fitness Pall - MFP)
Als ik de afgelopen paar dagen als voorbeeld neem (wat ongeveer gelijk staat aan onderstand huidige voedingspatroon), kom ik uit op het volgende, zonder dit eerst vooraf te hebben uitgerekend, maar achteraf en op basis van gevoel d.m.v. loggen in My Fitness Pall - MFP)

K: 183 gr - 184 gr
V: 54 gr - 43 gr
E: 175 gr - 121 gr
Calorieën: 1.939 - 1.628 Kcal

Sport (06:30)
- 30 min op tempo lopen

Ontbijt (07:30)
- 25 gr Havermout
- 200 ml Halfvolle melk
- 30 gr Whey

Snack (10:00)
- 200 gr Kwark
- 1 stuk fruit

Sport (12:00)
- 30 min op tempo lopen

Lunch (12:30)
- 2 volkoren boterhammen
- Mager beleg

Snack (15:00)
- 200 gr Kwark
- 1 stuk Fruit

Snack (17:00)
- Noten/rijstcracker o.i.d.

Sport (18:00)
- 30 min op tempo lopen, of
- HIIT / Body Pump / Body Attack / Boksen

Avondeten (19:00)
- 200 gr Groenten
- 100 gr Vlees/Vis
- 75 gr Koolhydraten

Sport (20:00)
- 30 min op tempo lopen, of
- HIIT / Body Pump / Body Attack / Boksen

Snack (21:00)
- 200 gr Kwark
- 1 stuk Fruit
- 30 gr Whey

Vloeistof (1,5 - 2+ L)
- Water
- Dubbele espresso / thee per dag (2-4 kopjes per dag)

Vitamine/mineralen
- Multi
- D3
- Omega

Dank en groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet eten op gevoel.
 
Oke, misschien niet zo handig omschreven. Ik heb het nu aangepast naar "d.m.v. loggen in My Fitness Pall - MFP"
 
Laatst bewerkt:
Erg veel cardio lijkt mij en te weinig kcal.. 2000 kom je misschien nog wel mee weg maar 1600 is echt te weinig. Ik snap ik 30 min HITT/boksen wel. Maar als je de andere 3x 30 min gewoon loopt op tempo dan zou ik deze 1,5 uur achter elkaar pakken. Na 30 min ga je net goed in je vetverbranding zitten en dan stop je weer. Loont zich veel meer om een uur of 1,5 uur achter elkaar te lopen. Zou je voeding inderdaad bijhouden in my fitness pall.
 
Erg veel cardio lijkt mij en te weinig kcal.. 2000 kom je misschien nog wel mee weg maar 1600 is echt te weinig. Ik snap ik 30 min HITT/boksen wel. Maar als je de andere 3x 30 min gewoon loopt op tempo dan zou ik deze 1,5 uur achter elkaar pakken. Na 30 min ga je net goed in je vetverbranding zitten en dan stop je weer. Loont zich veel meer om een uur of 1,5 uur achter elkaar te lopen. Zou je voeding inderdaad bijhouden in my fitness pall.
Bedankt voor je antwoord. Het aantal Kcal die ik hierboven heb gedeeld was een min-max overzicht van wat ik in een week heb gegeten. Ik zal het voor de komende tijd nog wat bijhouden en naar alle waarschijnlijkheid bijstellen.

Die 30-45 minuten lopen in de ochtend is omdat ik het fijn vindt om de dag zo te beginnen. De 30-45 minuten in de middag haal ik niet altijd en zou dan die minuten kunnen toevoegen direct na een workout.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven