Fitness Seller

Fat blockers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Zijn fat blockers handige dingen om je vet uit je voeding te halen of werken ze niet en/of halen ze nuttige voedingsstoffen uit je voeding???
 
Waarom wil je vet uit je voeding halen?
 
Precies. Waarom zou je in godsnaam vet uit je voeding willen halen ?
 
Hij gaat beginnen met test100 en gaat dan fatblockers nemen?? Wat wil je nu? aankomen of afvallen?? want beide tegelijk gaat gewoon niet
 
Ik heb ook niet gezegd dat ik het nu wil gaan gebruiken maar evt wel in de toekomst als ik van wat vet af wil.
En dan wil ik het aleen pakken als we bijvoorbeeld shoarma eten of naar de griek gaan of zo. ( voor de vette pieken in het eten dus )
Maar ik vroeg mij af ofdat het niet andere nuttige voedingsstoffen mee nam.
 
Uhmm, vet is een nuttige voedingsstof ...
 
Klopt, maar daarom was ik het ook maar af en toe van plan om te gaan gebruiken en ik krijg dan op die dag ook wel andere vetten
 
Als jij af en toe eens een keer shoarma of friet eet kan dat echt geen kwaad, je zal er echt niet baggervet van worden, eet je het dagelijks dan wordt het een ander verhaal..

Sterker nog, door 1 dag in de week eens flink te junken pep je je stofwisseling verder op, waar je later weer profijt van hebt..
 
Soms heb je je voeding niet helemaal in eigen hand en dan kunnen er weleens meerder vette maaltijden in een week zitten.
Daarvoor wilde ik het evt over een tijdje voor gaan gebruiken.
 
Ik weet niet of je dit al weet maar vet maakt niet noodzakelijk dik!
Er zijn 2 dingen die mensen dik maken:
Een teveel aan snelle koolhydraten.
Een combinatie van te veel verzadigd vet en snelle koolhydraten (hoog op de GI of Ii)

Waarom denk je dat er diëten zijn die uit bijna niets anders dan vet en eiwit bestaan en waar mensen op afvallen?
 
Originally posted by admin
Ik weet niet of je dit al weet maar vet maakt niet noodzakelijk dik!
Er zijn 2 dingen die mensen dik maken:
Een teveel aan snelle koolhydraten.
Een combinatie van te veel verzadigd vet en snelle koolhydraten (hoog op de GI of Ii)

Waarom denk je dat er diëten zijn die uit bijna niets anders dan vet en eiwit bestaan en waar mensen op afvallen?

Dat je van teveel snelle koolhydraten dik word wist ik wel maar dat het zo erg was niet.
Moet je die dus helemaal niet eten/drinken??? ( behalve direct na het trainen dan dan pak ik altijd dextro energie 1 gram per kilo lichaamsgewicht )
Of heb je die ook nodig???
 
Hangt af van je bouw ben je snel vet dan zou ik alle suikers uitgezonderd die na een training eruit gooien.
Ben je niet zo snel vet dan moet je het zo extreem niet zien.
Wat ik wil duidelijk maken is: niet alle vetten zijn schadelijk, niet alle vetten maken je dik en de rest van je voeding speelt een grote rol in een dieet.
Fixeren op enkel het vet elimineren is niet de oplossing, de juiste vetten helpen je juist bij het afvallen, dus kijken wat je eet ipv pillen nemen die blindelings bepalen wat je opneemt.
 
Het is heel simpel: je wordt dik van teveel callorieen.
Vetten hebben juist de eigenschap dat ze je voor een langere tijd een vol gevoel geven, dus je hebt minder honger en dat is handig als je wilt afvallen. Het verschil tussen vetten heeft wel betrekking op de gezondheid(cholestrol e.d.) maar het aantal cal. zorgt ervoor of je dikker wordt of niet.
Je kunt net zo goed dik worden van lijnzaadolie als van mayonaise, alleen heeft lijnzaadolie wel een hogere thermogenische werking dus je stofwisseling wordt hoger.
 
Originally posted by RobbieH
Soms heb je je voeding niet helemaal in eigen hand en dan kunnen er weleens meerder vette maaltijden in een week zitten.
Daarvoor wilde ik het evt over een tijdje voor gaan gebruiken.

Als je je voeding niet helemaal in de hand hebt, dan moet je dat maar leren als je bodybuilder wil worden ...
 
Originally posted by burn
Het is heel simpel: je wordt dik van teveel callorieen.
Vetten hebben juist de eigenschap dat ze je voor een langere tijd een vol gevoel geven, dus je hebt minder honger en dat is handig als je wilt afvallen. Het verschil tussen vetten heeft wel betrekking op de gezondheid(cholestrol e.d.) maar het aantal cal. zorgt ervoor of je dikker wordt of niet.
Je kunt net zo goed dik worden van lijnzaadolie als van mayonaise, alleen heeft lijnzaadolie wel een hogere thermogenische werking dus je stofwisseling wordt hoger.

Niet 100% mee eens: veel kcal uit enkel vet maken geen hoge insuline afgifte, dus vet zal niet opgeslagen worden maar afgescheiden.
Veel kcal uit koolhydraten zijn veel erger, want die maken dat vet of suikers gemakkelijker opslaan.

Veel kcal uit eiwit hoeft je ook niet dik te maken want ook eiwit kan niet voor voldoende insuline afgifte zorgen en zal afgescheiden of afgebroken worden.

Lijnzaadolie is ook niet te vergelijken met mayo, de ene is een essentiele vet soort en de andere is verzadigd wat het overbodig maakt.

Verzadigde vetten maken ook sneller dik dan onverzadigde vetten...
 
Originally posted by admin


Niet 100% mee eens: veel kcal uit enkel vet maken geen hoge insuline afgifte, dus vet zal niet opgeslagen worden maar afgescheiden.
Veel kcal uit koolhydraten zijn veel erger, want die maken dat vet of suikers gemakkelijker opslaan.

Veel kcal uit eiwit hoeft je ook niet dik te maken want ook eiwit kan niet voor voldoende insuline afgifte zorgen en zal afgescheiden of afgebroken worden.

Lijnzaadolie is ook niet te vergelijken met mayo, de ene is een essentiele vet soort en de andere is verzadigd wat het overbodig maakt.

Verzadigde vetten maken ook sneller dik dan onverzadigde vetten...

Ja dat zou zo zijn, alleen vet is juist wel in staat om zonder insuline opgeslagen te worden d.m.v. A.S.P. En waardoor wordt A.S.P. gestimuleerd? Door vet. Dus vet kan zichzelf opslaan.

Anders zou je ook zoveel vet kunnen eten als je wilt zonder aan te komen, zou te mooi zijn.

Eiwit zorgt wel voor insuline afgifte maar ook weer van glucagon(antagonist), is verder niet belangrijk. Maar als jij meer kcal uit eiwit haalt dan je verbrandt kom je aan. Eiwit heeft wel de hoogste thermogenische werking, dus zal je er meer van kunnen eten.

En met de vergelijking bedoelde ik: vet = vet. Voor de gezondheid maakt het uit ja, maar qua calorieen slechts een klein gedeelte.
 
Originally posted by burn

Ja dat zou zo zijn, alleen vet is juist wel in staat om zonder insuline opgeslagen te worden d.m.v. A.S.P. En waardoor wordt A.S.P. gestimuleerd? Door vet. Dus vet kan zichzelf opslaan.

En dan vraag ik mezelf heel erg af:
Eh............Wat is A.S.P. ?
En waar staat die afkorting voor?

Hopelijk is er een (korte) verklaring mogelijk.
 
Originally posted by Cowgirl Herb


En dan vraag ik mezelf heel erg af:
Eh............Wat is A.S.P. ?
En waar staat die afkorting voor?

Hopelijk is er een (korte) verklaring mogelijk.

acylation stimulating protein
Hierdoor is vet in staat om zichzelf op te slaan zonder insuline.
 
Ik ken mensen die 4 tot 5000 kcal/dag aan vet en eiwit eten en afvallen.
Men eet evenveel calorieën en toch valt men af, simpelweg door lage insuline waarden als gevolg van een minimale koolhydraat inname.
Heb nog iets gevonden ivbm ASP:

Genetic deficiency of acylation stimulating protein (ASP(C3ades-Arg)) does not cause hyperapobetalipoproteinemia in mice.

Wetsel RA, Kildsgaard J, Zsigmond E, Liao W, Chan L.

Institute of Molecular Medicine for the Prevention of Human Diseases, Houston Texas 77030, USA. rwetsel@imm2.imm.uth.tmc.edu

The acylation stimulating protein (ASP) is a 76-amino acid peptide that has been proposed as a potent mediator of triglyceride synthesis and, when functionally impaired, as a major cause of hyperapobetalipoproteinemia (HyperapoB). Purification and sequence analysis of ASP from human sera have revealed that ASP is identical to the complement C3-derived activation peptide C3ades-Arg. Because C3 is the precursor for C3ades-Arg and therefore ASP, a deficiency in C3 would be predicted to result in a phenotype characteristic of HyperapoB. To test this hypothesis in vivo, the current study was undertaken in which ASP(C3ades-Arg)-deficient mice were used as a model system. No significant differences were found in the triglyceride, cholesterol, or free fatty acid concentrations in the plasma of fasted normal and ASP(C3ades-Arg)-deficient animals. In addition, plasma lipoprotein analyses indicated that the very low density lipoprotein, low density lipoprotein, and high density lipoprotein cholesterol and triglyceride concentrations as well as the apolipoprotein B-48 and B-100 levels were not significantly different in the plasma of ASP(C3ades-Arg)-deficient and wild type mice. Furthermore, when challenged with an oral fat load, the ASP(C3ades-Arg)-deficient mice showed no impaired ability to clear triglycerides and free fatty acids from their circulation when compared with their wild-type littermates. Collectively, these results indicate that ASP(C3ades-Arg) deficiency does not cause HyperapoB in mice and that the physiological importance of impaired ASP(C3ades-Arg) function as a cause of hyperapobetalipoproteinemia needs to be reevaluated.
 
Back
Naar boven