MuscleMeat

Fat gripz (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader

Soort product: grip-/onderarmtraining
Waarvoor kan je dit product gebruiken volgens de producent? fat dumbbell maken van je normale dumbbells
Voor welk doel gebruik je dit product vooral? griptraining (static DB holds)
Waar heb je dit product gekocht? http://www.fatgripz.com/index-bl.html
Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis ebook
Wat heb je voor dit product betaald? 48 dollar (incl porto naar EU)

Specificaties
Niet veel, het zijn plastic opzetstukken voor je dumbbells :P

Mijn review:
De fat gripz zijn bedoeld om snel een axel/fat BB/DB van je normale halter te maken. Leuke speeltjes, ze zijn eenvoudig om de meeste dumbbells met 'rechte' handvatten te plaatsen. Ik heb redelijk grote handen maar mijn duim en vingers zijn ongeveer een cm van elkaar verwijderd als ik de fat gripz gebruik. Ze zijn ideaal om je grip te trainen met static holds zonder gigantisch zware dumbbells nodig te hebben. Ik kon een 50kg DB enkele seconden vasthouden terwijl mijn grip niet heel slecht is.

Daarnaast kun je ze als toevoeging op je normale trainingsprogramma gebruiken, bijv. door ze tijdens je biceps/triceps oefeningen te gebruiken (om zo meteen je onderarm mee te pakken).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien is bijna 50 dollar wat veel voor een stukje plastic, aan de andere kant voelen ze wel goed stevig en duurzaam aan en breidt je wel voor een paar tientjes je trainingsmogelijkheden gigantisch uit. Ik ben er in elk geval erg blij mee!
 
40 dollar zijn ze, zon ding moet max 8 euro kosten man pure belazerij
 
tja maak ze lekker zelf zou ik zeggen, voor een paar euro ben je klaar
:> heb ook altijd dikke schuim pads a la winklaar bij me, traint fijn
 
ik gebruik zachte foam pads die ik gewoon op maat snij, werkt net zo goed voor me grip enige nadeel is dat ze natuurlijk niet zo mooi rond zijn..
 
35 euro is wel veel ja
anders zou ik ze wel willen maar heb nou ook weer niet zoveel geld over :P
 
ik gebruik zachte foam pads die ik gewoon op maat snij, werkt net zo goed voor me grip enige nadeel is dat ze natuurlijk niet zo mooi rond zijn..
waar koop je foam pads?
Ik heb wel eens naar dat soort gezocht in de bouwmarkt maar dat hebben ze daar niet.
 
waar koop je foam pads?
Ik heb wel eens naar dat soort gezocht in de bouwmarkt maar dat hebben ze daar niet.

ik had ze toevallig liggen in de schuur, geen idee eigenlijk waar je die dingen kan halen..

random google hit; http://www.foamworld.nl/schuimplaat/
zo te zien kunnen hun het ook verwerken in allerlei shapes..
met ze alle ff een DBB grip laten maken? :D
je moet wel zoeken naar de goeie hardheid van stof
 
kix volgens mij bedoel je wat anders... of heb je foampads van ~1,5cm dik?
 
volgens mij moet je gewoon schuimrubber hebben. of scheurt dat snel?
[Link niet meer beschikbaar]
 
denk dat velen hier niet doorhebben wat fat gripz zijn :P fat gripz zijn MASSIEF rubberen hulzen die je rond je halters doet om er een soort van thick bar van te maken, zodat ze moeilijker zijn om er mee te trainen, waardoor je je grip traint,

ik heb ze zelf en ben er erg tevereden mee, mijn grip is ook enorm vooruitgegaan, vroeger DLte ik 4x130 double overhand tot mijn grip failde, nu DL ik 5x140 double overhand en ik heb ook al 15 gepulled zonder mixed grip te gebruiken :)

Dus als je grip je zwakte is, kun je beter wat meer geld uitgeven aan dit dan aan straps :)
 
Iemand een link met waar ze eventueel in de EU te koop kunnen zijn?
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Iemand een link met waar ze eventueel in NL te koop zijn :P
 
Het komt er dus op neer dat de flexie in je vingers gestimuleert wordt waardoor je sterkere handen krijgt en dus betere grip en dat komt dan weer vanuit je onderdarm?

Of begrijp ik het verkeerd
 
Ik heb ze op de FIBO 2012 gekocht, waren ze 20eu.

Ook grappig dat ik een andere Nederlander hoorde vragen naar de prijs en dit veel te duur vond. Vervolgens zag ik hem diverse verschillende poedertjes kopen bij de supplementen area.

---------- Post toegevoegd Tue 1 May 2012 om 23:26 ----------

Dave Tate, JM Press met fat barz;

http://www.youtube.com/watch?v=Oex_2tzvId8
 
Hoe bevallen ze
 
Hoe bevallen ze

Erg goed! Dan heb ik het over het gebruiksgemak/ kwaliteit van het materiaal. Train er nu pas 3-4 weken mee, moeilijk om te zeggen dat ik er nu al gains mee heb gemaakt.

Ben alleen nog zoekende hoe ik dit het beste in mn training kan implementeren.

De verkoper bij die fat gripz stand had wel de ziekste onderarmen die ik ooit real life heb gezien. Hoeft niks te zeggen natuurlijk, misschien gewoon een marketing technische zet. Heb wel een goede 10 minuten met hem gesproken en hij klonk oprecht positief over het materiaal.
 
Als je last hebt van je polsen , kan trainen met Fat gripz dan helpen?
 
Als je last hebt van je polsen , kan trainen met Fat gripz dan helpen?

ja absoluut, ik had vroeger vaak last van mijn polsen bij overhead presses met een gewone bar, maar nu doe ik ze met een fat bar (tzelfde als fat grips) en dan is de pijn helemaal weg, omdat de pols meer onder de bar kan blijven ipv meer te buigen (in mijn geval toch)
 
Met die dingen zou je een gewone barbell curl zwaarder maken + extra activatie van je onderarmen, right? Zou nice zijn moest je barbell curls GVT doen en dan epic onderarmen krijgen.
 
Back
Naar boven