AndroidHealthClinic

Fatale squats :( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bouwer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2002
Berichten
98
Waardering
0
Het begon allemaal om 18.15 uur,

Ik ging eten, normaal eten: twee worstjes, rode kool, appelmoes, en aardappelen (mjam) :P

Daarna vertrok ik om 19.15 naar de gym; daar begon ik om 19.50 uur met een warming up te doen, op de loopband. Het was tamelijk druk en meteen na mijn 10 minuten durende warming up begon ik met squats, meteen want het was druk en ik wilde niet dat iemand het rek voor mij weg zou pikken :D.

Squats :(...ik begon ermee, eerst een beetje opwarmen en strekken. Van de 50 kilo ging ik meteen naar de 100, ik d8 ff niet na en pakte dus te veel gewicht. Ik merkte dat het te zwaar was en ging terug naar 80 (normaal), hier begon het:

Na mijn tweede setje leunde ik tegen het rek, opeens verschenen voor mijn ogen gele stippeltjes en ik kon minder goed zien. Tegelijkertijd ging mijn gehoor achteruit, de beats die in de gym werden gedraaid hoorde ik veel minder hard (oren zaten dicht of zo :S). Ik verloor de controle over mijn lichaam, ik voelde me alsof ik dronken was...:(

Dat is echt een klote gevoel, ik wilde mezelf ook niet ten schande maken zo van: kijk eens die lefgozer, eerst pakt ie teveel gewicht en dan gaat ie op z'n bek. Ik bleef dus stil staan want ik was bang om (flauw) te vallen. :scared:

Gelukkig een good ending, ik ging zitten en na 5 min was het weg. Ik hield er niks aan over, geen hoofdpijn, nix. Ik had gewoon weinig energie erna, toch deed ik (eigenwijs als ik ben) nog een paar setjes beentrainen (geen squats natuurlijk!!!).

Nou vroeg ik mij af, waar kan dat aan liggen?

Ik had de laatste tijd weinig gegeten, vandaag de hele dag gestudeerd en squats 2 weken niet meer gedaan. Maar als volgende week al deze elementen ontbreken, kan ik er dan van uit gaan dat dit mij niet gebeurd?

Of is dat :suicide:, moet ik in het vervolg rustiger aan beginnen? Opbouwen van 50 naar 80? iemand ook zoiets meegemaakt?
 
Ik heb er al meer op de sportschool op de door jou omschreven manier (bijna) out zien gaan.
Grote kans (zoals bij die mensen waar ik het over heb) dat de combi van stress/drukte en weinig eten van de afgelopen tijd er mee te maken heeft.
Bovendien kan de maaltijd voor de training iets te zwaar op de maag gelegen hebben, waardoor het voor de vertering flink wat energie en bloed vraagt......
Hoe dan ook, ik zou volgende keer wat relaxter beginnen, maar grote kans dat je er geen last van hebt, als je weer in je ritme zit.........
 
te lage bloedsuikerspiegel ?

kan natuurlijk vooral gebeuren bij een intensieve training als beentraining. Alleen dan heb ik er ook wel eens last van gehad. (vooral als het net ietsje warmer begint te worden. Van 15 naar 20 + graden in een paar dagen tijd.)

Wat te doen ??

Hou je bloedsuikerspiegel op peil door een klein beetje dextrose door je water te mengen. Gewoon 5% van de 500ml fles. Zo voorkom je de hypo. (duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn etc. etc.)
 
Goh, ik word ook wel eens duizelig bij een zware reeks squats (veel gewicht + herhalingen) maar da's gewoon energietekort. Niet dat je lichaam te weinig energie heeft, maar dat je benen even de maaste beschikbare energie verbruiken...
 
Mmm tegenwoordig drink ik mijn wei-kwark drankjes TIJDENS de training al op.. de trainingen willen bij mij nogal eens langer dan 1 uur duren.
Bovendien eet ik er apart ongeveer 30 gram drop bij (=25 g KH), dat zijn net voldoende KH om een zware anaerobe KT aan te kunnen of een spinningles.
Ik heb dan nergens last van.. toen ik nog zonder ontbijt (want dat zou je vetverbranding op gang brengen) naar de sportschool ging, voelde ik me allerbelabberdst en moest ik wel gelijk die drank opdrinken, maar die drank ging pas na een uur werken.. tot die tijd voelde ik me heel beroerd.
Met een fatsoenlijke maaltijd te voren heb ik nergens meer last van..

Espi
 
@bouwer.. adem je wel goed? kep het ook weleens bij biojv. deadlift of legpress dat je zoveel kracht zet dat je je adem verwaarloost. Dan zie ik ook vlekken en gaat ik ook zowat onderuit. ga ik ook zitten neem ik een paar flinke slokken water en dan ga ik weer! Mensen zien me dan ook flink wit weg trekken en vragen dan wat er aan de hand is.
 
Originally posted by Esperantisto
Mmm tegenwoordig drink ik mijn wei-kwark drankjes TIJDENS de training al op.. de trainingen willen bij mij nogal eens langer dan 1 uur duren.
Bovendien eet ik er apart ongeveer 30 gram drop bij (=25 g KH), dat zijn net voldoende KH om een zware anaerobe KT aan te kunnen of een spinningles.
Ik heb dan nergens last van.. toen ik nog zonder ontbijt (want dat zou je vetverbranding op gang brengen) naar de sportschool ging, voelde ik me allerbelabberdst en moest ik wel gelijk die drank opdrinken, maar die drank ging pas na een uur werken.. tot die tijd voelde ik me heel beroerd.
Met een fatsoenlijke maaltijd te voren heb ik nergens meer last van..

Espi

kun je met 30gr drop op nog spinning doen? vind ik wel knap, ik zou kotsmisselijk worden.
 
Drop is mijn favoriete snoep..

Nee, ik eet die drop VOOR de spinning les op, kan ook wel tijdens de les hoor, maar het heeft pas zo'n 20 min later echt effect. Voor KT geeft dat niet, voor spinning wel...
Maar tegenwoordig kan ik tijdens de 'running' dwz hoge trapsnelheid terwijl je staat en dus niet op het zadel zit zelfs nog water cq shake uit de bidon drinken..

Ik sta echt te kijken dat ik na de kerst ineens zo goed vooruit ga, blijkbaar is de relatieve rust toch nog ergens goed voor geweest.

Espi, die een gierende depressie had wegens niet-kunnen-trainen/spinnen.

PS: bijna het belangrijkste vergeten. Vandaag had ik dus een ander soort training, meer op duur dan op kracht getraind met gluteus, abs en kuiten. Ik ben dat hele zakje drop (30 g) vergeten en had ook niet het gevoel het nodig te hebben
Het is dus overduidelijk dat zolang je niet anaeroob gaat ook geen extra KH nodig hebt en alles op je vetverbranding kunt doen..
 
Originally posted by Ilya
Wat te doen ??

Hou je bloedsuikerspiegel op peil door een klein beetje dextrose door je water te mengen. Gewoon 5% van de 500ml fles. Zo voorkom je de hypo. (duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn etc. etc.)

Thanks Ilya, goed idee...

Originally posted by KaLe
.. adem je wel goed? kep het ook weleens bij biojv. deadlift of legpress dat je zoveel kracht zet dat je je adem verwaarloost. Dan zie ik ook vlekken en gaat ik ook zowat onderuit.

Ja het ademen ging wel goed, in de zin dat ik wel door bleef ademen. Volgens mij was ik gewoon heel erg uitgeput, k kon ook misschien een beetje aan het hyperventileren zijn want ik ademde wel erg snel, het was zeer vermoeiend (snelle hartslag enz)
 
Ik heb het gehad met Football training, laatste conditie oefening voor je mocht omkleden.
Duizelig, kots neiging, geovel out te gaan en het grasveld wat door liep tot aan de maan voor mijn gevoel.

Denk dat het een combi van zuurstof te kort/ te lage bloedsuiker spiegel bij mij was.

(ook nog een keer eerder gehad, was met schoolreisje:
We waren vlot aan het bouwen bij het water. Ik stond bv bij het vlotje en opeens stond ik bij het water of zat ik...wist niet dat ik had gelopen.
Heb toen we klaar waren maar meteen 5boterhammen + 2ltr vocht naar binnnen gewerkt en het was weg)



TIP:
Als je dat weer meemaakt, adem dan diep in via je neus en uit door je mond, gecontroleerd.
Word je wat rustiger van :) en dan ff een zakjes suiker naar binnen gieten.
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook weleens last van... gister bij de laatste herhaling bij et laatste setje SLD viel ik bijna voorover toen ik et gewicht op de grond had gelegt.
 
Originally posted by KaLe
@bouwer.. adem je wel goed? kep het ook weleens bij biojv. deadlift of legpress dat je zoveel kracht zet dat je je adem verwaarloost. Dan zie ik ook vlekken en gaat ik ook zowat onderuit. ga ik ook zitten neem ik een paar flinke slokken water en dan ga ik weer! Mensen zien me dan ook flink wit weg trekken en vragen dan wat er aan de hand is.

jep in een rustig regelmatig tempo ademen is verschrikkelijk belangrijk
zelf ook dat rare gehad met stippen enz kwam door ademen
 
Zware squats vergen nu eenmaal veel van je lichaam. Deze kan dus wel eens weerstand bieden hiertegen. Ben ook vaak zat misselijk of duizelig geweest. Of dat je zover doorgaat dan een ander je stang terug moet leggen in het rek (tenminste, begeleiden dan) omdat je zelf 'zwart voor ogen ziet'. Laatste tijd gaat het wel beter.

Arnold had dit ook altijd...ook overgeven ed. Maar dat gaaft niet zegt hij, het is voor een goed doel (Pumping Iron).
 
ook wel eens last van gehad
dat had ik toen een keer toen ik heel slecht had gegeten en gelijk zwaar ging trainen bij m n laatste set bankdrukken klapte m n oren docht werd in 1 keer ook heel misselijk dacht dat ik ging kotsen kon t gelukking binnen houden ffe wat water gedronken en tot rust gekomen toen ging t wel weer iets maar het is zekers n k*tgevoel .......... hoop t nooit meer te krijgen

gr BIGTANK
 
ik had een tijdje geleden ook zoiets .. met bankdrukken.. heel raar

gewoon geod geslapen.. flink gegeten.. 45 min gewacht voordat ik begin met trainen na t eten..

ik ging liggen... en ineens begon t te duizelen.. ik gewoon me reps gedaan.. nog erger duizelen.. :(

zou dit t zelfde geweest kunnen zijn als bij bouwer? naja nu heb ik er iig geen last meer van.. maar toch
 
laatst nog, ik was bezig met dumbbell press, 2e setje. ik voelde me de hele middag al gaar, geen honger, ed.
dus na dat setje verdwijnt opeens alle energie, dus ik dacht ik stop met de training want zo lukt dit niet. dus ik wacht even en toen ik opstond om naar de kleedkamer te lopen voel ik me maag omdraaien, dus ik begin gelijk sneller te lopen. Naar de WC en daar kwam alles eruit wat ik die middag met moeite naar binnen had gewerkt. bleek een buikgriep te zijn, maargoed toch weer een hachelijk moment in de gym...:rolleyes:
 
Als ik zware squat of legpress doe, dan is de kans dat ik op de plee sta te kotsen 9 van 10. Maarja, je bent een bikkel of je bent t niet :).
 
Ik heb het ook welleens gehad tijdens een buikspiertraining. Kwam duidelijk door het ademen bij mij. Ik liep van het apparaat af en alles begon te draaien en vlekken voor me ogen. Trok na ongeveer 5 sec. weg en daarna gewoon door kunnen trainen.
 
Originally posted by YuRi
Als ik zware squat of legpress doe, dan is de kans dat ik op de plee sta te kotsen 9 van 10. Maarja, je bent een bikkel of je bent t niet :).


ja want dat is stoer zeker?

komaan... dat is nou de bedoeling van squatten of pressen net NIET !

mensen die niets kunnen verdragen staan te kotsen... denk je dat we op de wedstrijden allemaal staan aan te schuiven aan de wc's om te gaan kotsen eer we het volgend onderdeel gaan beginnen?? ?? ?? ??
 
Originally posted by Spike



ja want dat is stoer zeker?

komaan... dat is nou de bedoeling van squatten of pressen net NIET !

mensen die niets kunnen verdragen staan te kotsen... denk je dat we op de wedstrijden allemaal staan aan te schuiven aan de wc's om te gaan kotsen eer we het volgend onderdeel gaan beginnen?? ?? ?? ??
[/QUOTE




That's right.
Ik heb idioten horen zeggen dat als je niet moet kotsen,of iig het gevoel hebt dat je moet kotsen,niet goed hebt staan squatten.
Pure BS.
Ga tot je limiet,en eroverheen als het kan,maar niet zozeer dat je lichaam er kapot van gaat.
Denk je dat je lichaam er profijt van heeft om steeds maar alles wat je die dag gegeten hebt maar weer omhoog te werken?
 
Back
Naar boven