MuscleMeat

Fatsoenlijke homegym starten budget (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardeappel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
382
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Ik ben nu nu al een tijd lang aan het inlezen en informeren over het beginnen van een homegym , vandaag het akkoord gekregen van mijn ouders om een homegym te '' maken'' in de garage , best een flinke garage en staat verder bijna niks in dus zat ruimte.

Aangezien ik het zelf moet betalen heb ik dus niet zoveel geld om uit tegeven( ben 17j) maar ik wil wel graag een goeie gym en niet alleen een simel bankje+dumbbells nu had ik zelf dit bedacht :
powercage:
http://www.helisports.nl/single-stations/PowerMark-475-Power-Rack.html

Bench:
http://www.helisports.nl/benches/PowerMark-430C-Bench.html

Stang+gewichten
http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-OP-140-Iron-Olympic-Plate-Set.html

EZ-bar
http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-OB-47-EZ-Curl-stang.html

Totaal zn 800 euro

als basis , en bedacht ik me 2e hands dumbbells aanteschaffen

maar dat als basis , nou vroeg ik me af hoeveel gewicht ik aan die latpulley kan hangen ? iemand een idee of dit een goede gym kan worden zo ?


zat nog wel te twijfelen over de bench , of ik een andere aanzal schaffen met zn benen optie zoals : http://www.helisports.nl/benches/Marcy-AB-4050-Verstelbare-Bank.html

want hoe kan ik anders me benen trainen ? ( behalfe squats en DL)


alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet beter geld besparen door wat 2e hands zooi over te nemen?
 
best lastig te vinden hoor , en zit natuurlijk ook met vervoer ..
kan niet ff 100km op me scooter rijden om een powerrack optehalen


maar misschien alleen de gewichten wel 2ehands kan halen ..


alle tips zijn welkom !
 
ja denk het ook ff surfen en wat 2de hands materiaal kopen,
dan kan je veel meer kopen
of geld besparen

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jul 2011 om 21:39 ----------

best lastig te vinden hoor , en zit natuurlijk ook met vervoer ..
kan niet ff 100km op me scooter rijden om een powerrack optehalen


maar misschien alleen de gewichten wel 2ehands kan halen ..


alle tips zijn welkom !

je zal toch wel iemand vinden die een auto of camionette heeft
 
klopt , voor 1keertje hier in de buurt kan dat wel ja , maar ik heb al gekeken en ik kan niks vinden wat binnen een straal voor 100 km is buiten dan

http://powercage.nl/ wat ook een goeie optie is , alleen jammer dat deze geen latpulley heeft


en heeft iemand ervaring met een bech+ leg extension eraan , of tips om je benen te trainen in je homegym ?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ze altijd zelf ineen knutselen, bespaar je echt veel geld mee als je ijzer koopt bij de oudijzerhandelaar en dan zelf aan elkaar last ;)
 
ja dat gaat um niet worden ^^ maar bedankt voor de tip
 
Die Powermark van Helisports toch kort geleden ook al voorbij zien komen. Op zich ziet het er niet slecht uit. Maar voor 149,- meer heb je al een aardige kooi van Powertec incl. bench en halterset (wel zonder latsysteem).
Alleen zijn alle racks bij FS momenteel uitverkocht. Zowel Barbarian als Powertec. Maar zullen wel weer komen.

Voor benen oa idd squatvarianten voor quads, legcurls voor hams, raises voor calfs, enz.
Ook heel lekker zijn lunges (uitstappen met halter/dumbbells).
 
17 jaar homegym niet veel geld.....ga eerst eens 3 jaar trainen in een niet zo dure gym en kijk tussendoor rond wat je precies wil. Volwaardig trainen op afdankertjes van andere valt niet mee en een sportschool is zo duur niet vergeleken met zelf kopen.

Als je over 3 jaar terug komt met dat ja al 3 jaar traint en je nadenkt voor een bepaalde powercage omdat je daar bepaalde oefeningen beter op kan als in een gym is een heel ander verhaal als je nu mee komt.
 
Waarom zou hij eerst 3jaar in een gym moeten trainen?
En hij zegt toch niet dat hij net begint.
Als je 3j na de gym gaat voor 20€/maand (wat toch vrij goedkoop is) dan zit je na 3j aan 720€, als je goed zoekt vind je goed materiaal voor 720€.

Als hij geen ervaring heeft zou hij misschien beter toch eerst naar de gym gaan maar dat is niet nodig. Ik heb ook alles thuis geleerd, veel gelezen, veel filmpjes bekeken (nu nog altijd) en heb geen problemen en heb een redelijk goede techniek.

Dus als hij wil kan hij toch een homegym aanschaffen. en voor 800€ kan hij al redelijk goed materiaal kopen (daarom niet het beste, maar afhankelijk van zijn doelstellingen heeft hij misschien niet meer nodig)
 
Mij lijkt het een mooie homegym en het geld wel waard, tweedehands kun je vaak wel mooie deals krijgen + beter materiaal, maar een powerrack zie je niet vaak en het duurt sowieso wel lang voordat je alles tweedehands bij elkaar hebt om goed te kunnen trainen. Ik denk dat je heel goed kan trainen met wat je benoemd hebt, alleen zou ik in het begin gewoon verstelbare dumbbells nemen. Tweedehands worden vaste dumbbells weleens aangeboden, maar dan zijn ze vaak nog heel erg duur.
 
Ik heb al een half tot bijna jaar in een gym getraint , de goedkoopste bij mij in de buurt is 35,- P/M ( zijn er maar 2 de ander is 40,-)

zijn dan wel hele mooie gyms maar echt veel cardio gericht etc.

had nu het plan om de powercage te kopen + de bench en dan alle gewichten 2ehands te kopen , nu in overleg met een goeie aanbieder hier op het forum ( die van 250 euro voor 560KG gewichten) maar zit nu met vervoer probleem.. ik woon in omg Enschede>twente>overrijsel>nederland
 
Als je in de buurt van enschede woont kun je ook in enschede trainen toch.. Voor de rest zijn er al oplossingen genoemd.
 
Ben je er nu al een beetje over uit wat het wordt? Ben ik altijd wel nieuwschierig naar. :p
 
Als je in de buurt van enschede woont kun je ook in enschede trainen toch.. Voor de rest zijn er al oplossingen genoemd.

ik woon in de buurt ja , maar dat is nog 15 km rijden (30heen en terug) met scooter en dan ook nog weer terug en dat 4x p/w is niet zn succes .
en ik wil gewoon een homegym , ik snap ook wel dat ik in een gewone sportschool kan trainen -.-



En mijn budget is nu iets groter na uren zitten te lezen over materiaal
ik zit nu op
1255 euro

440 Hasting dumbbells 2-20KG 2 kg stappen
140 marcy bankje
450 powermark powercage met lat optie
225 halter + 120kg gewichten (50mm)

enige nadeel hiervan is bij de powercage heb ik niet zn kussentje voor je benen bij zwaargewicht lat-pulley ..
 
ik woon in de buurt ja , maar dat is nog 15 km rijden (30heen en terug) met scooter en dan ook nog weer terug en dat 4x p/w is niet zn succes .
en ik wil gewoon een homegym , ik snap ook wel dat ik in een gewone sportschool kan trainen -.-



En mijn budget is nu iets groter na uren zitten te lezen over materiaal
ik zit nu op
1255 euro

440 Hasting dumbbells 2-20KG 2 kg stappen
140 marcy bankje
450 powermark powercage met lat optie
225 halter + 120kg gewichten (50mm)

enige nadeel hiervan is bij de powercage heb ik niet zn kussentje voor je benen bij zwaargewicht lat-pulley ..

dumbbells van 2 - 20kg
je zou goedkoper uitkomen met verstelbare dumbbells, kun je de gewichten van bench press daarvoor gebruiken.
 
dumbbells van 2 - 20kg
je zou goedkoper uitkomen met verstelbare dumbbells, kun je de gewichten van bench press daarvoor gebruiken.

dat schiet niet op, je wilt lekker trainen en niet hele tijd gewichten gaan zeulen.
dumbbells tot 20kg en dan 2 verstelbare voor het zwaardere werk is ideaal voor hem. Vaste dumbbells zijn een van de betere investeringen van een homegym
 
klopt , aangezien ik thuis ook een broertje heb die ook wil trainen en met zijn 50kg bw niet zo bere sterk is en af en toe een training partner mee wil nemen is dat wel handig , + dat ik ook met vrienden train leek het mij een goeie investering om meerdere db's te halen

ging er ook vanuit dat ik mits ik het verkoop ik makkelijk 50-75% van de nieuw waarde terug krijg , ( ben altijd netjes met mijn spullen)


en idd 2 verstelbare voor het zware werk ( denk aan 50mm omdat ik die gewichten dan al heb)
 
Koop een rack/bench en halterset.. Dat is voldoende... Dumbbells heb je nog niet nodig..

Ga knallen op Squat/BenchPress/Deadlift/Military Press/Bent Over Row evt. nog Clean and Jerk/Dips en Chins.

Eventueel 2x 50mm dumbbell-bar als je perse je biceps en triceps wil trainen...

Meer heb je zeker niet nodig de komende paar jaar.
 
Back
Naar boven