AndroidHealthClinic

Favo oefening

Bezoekers in dit topic

Met de opkomst van het internet is kennis toegankelijker maar dat wil niet zeggen dat het duidelijker is geworden!!!!

Daarom vraag ik meestal wat iemand precies bedoeld al ze het over een bepaalde oefening hebben :)
 
Met de komst van internet ook de trends. Jaar anderhalf jaar geleden slingerde en squatte veel mensen met een kettlebel, zie nu opeens elk Instagram figuur met bijpassende kleding in het squatrack op de steunen squatten met een dumbell tussen de benen. Waait wel weer over.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
clean grip FSQ in de smith?

vice grip front squats in de smith als mijn tendinitis opspeelt.
614%20(2).gif


2vise grips net buiten schouderwijdte op de baar klemmen en maar squatten :D
 
vice grip front squats in de smith als mijn tendinitis opspeelt.
614%20(2).gif


2vise grips net buiten schouderwijdte op de baar klemmen en maar squatten :D

geef mijn maar mn ssb
 
geef mijn maar mn ssb

heb ik ook in mijn home gym , kan het niet laten om nieuwe dingen te doen (uit te proberen)

Ook makkelijk om de somersaults te locken in de smith of bij standing calf raises de bar makkelijk in te haken
 
Met de komst van internet ook de trends. Jaar anderhalf jaar geleden slingerde en squatte veel mensen met een kettlebel, zie nu opeens elk Instagram figuur met bijpassende kleding in het squatrack op de steunen squatten met een dumbell tussen de benen. Waait wel weer over.


Weet niet meer waar het precies was, maar er was ergens eens de trent om bij iedere vraag "ga squaten" te roepen.
 
Ik doe altijd RDL. Stiff leg lijkt me gevaarlijk voor de rug.
 
Ik doe altijd RDL. Stiff leg lijkt me gevaarlijk voor de rug.

Good 4You

RDL prima postchain oefening. SLDL onderrugverzieker.
 
Ja en RDL lijkt me betere carry over voor de deadlift geven, omdat het hip hinge aanleert.
 
Overigens laatste tijd ook fan van rdl met split second pause onderin de beweging. Beweging is wel erg kort bij mij, iets boven m'n knieschijf.
 
Vroeger deed ik hem tot net boven de grond en soms zelfs deficit. Maar sinds ik last van de rug heb doe ik hem ook net onder de knie. Spanning op de glutes houden ipv op de hamstrings. Echt focus op glute aanspanning en niet op tillen van het gewicht. Hij gat vanzelf omhoog als je de glutes naar voren duwt.
 
Ik doe altijd RDL. Stiff leg lijkt me gevaarlijk voor de rug.
Ik heb een tijdje SLDL's gedaan en in een correcte uitvoering zijn ze naar mijn mening niet meer of minder gevaarlijk dan andere DL variaties. Ik denk dat sommige mensen ze gewoon gevaarlijk uitvoeren: de stang te ver naar voren laten komen of denken dat ze er net zoveel gewicht op kunnen gooien als hun gewone deadlift.
 
Ja zo deed ik vroeger RDL, diep en een stretch voelen in de hamstrings, maar wel met de knieën licht gebogen, dat voelt ook gewoon natuurlijker aan, ik wist niet eens dat er zoiets bestond als een SLDL. Sinds ik last van de rug heb gebruik ik ze meer om hip hinge er in te programmeren en glutes te sterken.
 
Weet niet meer waar het precies was, maar er was ergens eens de trent om bij iedere vraag "ga squaten" te roepen.
Ja, standaard antwoord op een topic over buik trainen. Ga squatten, ga deadliften
 
Ik heb een tijdje SLDL's gedaan en in een correcte uitvoering zijn ze naar mijn mening niet meer of minder gevaarlijk dan andere DL variaties.
De correcte uitvoering (buigen van erectoren) is niet zonder gevaar voor de onderrug als je het mij vraagt. Met name vanaf een verhoging det het pijn aan de ogen. En daarmee de kans op een blessure zeker wel groter dan andere correct uitgevoerde deadlift variaties.
 
Weet niet meer waar het precies was, maar er was ergens eens de trent om bij iedere vraag "ga squaten" te roepen.
Niet alleen ga squatten, maar ga rippetoe doen. Zo ben ik wel begonnen met squat en deadlift en verslaafd geraakt aan de sport :)
 
Back
Naar boven