Fitness Seller

favoriete biceps schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ook met gesupineerde greep speelt vanwege de bicepsverkorting vanaf de schouder aan het begin van de beweging de brachialis een grotere rol dan de biceps.
 
Vind je de incline dumbbell press een heerlijke oefening enwil je dat in een biceps topic laten weten?

Vind je de incline dumbbell press een heerlijke oefening voor de biceps?

Bedoel je ipv press => curl

:)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 18:52 ----------

@TS,

ben zelf wat armen betreft een POF fan en dan mn de combi wide grip EZ curl, incline curl, spiderbench curl

Foutje:p
 
Klopt ,maar als je ''Underhand Close Grip Lat Pull Down'' doet pak je wel gewoon je biceps en het is toch een compound oefening.

Dat heb ik ook jarenlang gedacht, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat zelfs dan de biceps (helaas) slechts als synergist (dynamic stabiliser) werken en niet als primary mover.

In mijn ervaring is de gewone barbell curl meer uitgevoerd als compound exercise (losse stijl met veel gewicht, maar zonder verlies van controle) het beste alternatief is om kracht en massa op te bouwen in de biceps.
 
Klopt ,maar als je ''Underhand Close Grip Lat Pull Down'' doet pak je wel gewoon je biceps en het is toch een compound oefening.

Dat staat er toch los van, compound slaat gewoon twee of meer gewrichten.
 
Vroeger werd dat hier ook vaak geopperd door de hangbuik brigade. Vind het eigenlijk compleet achterhaald wat bicep betreft, onderschat niet hoeveel werk de brachioradialis verzet.

Beetje hetzelfde verhaal als deadliften voor abs.
 
ok barbell curls dan,

In mijn ervaring is de gewone barbell curl meer uitgevoerd als compound exercise (losse stijl met veel gewicht, maar zonder verlies van controle) het beste alternatief is om kracht en massa op te bouwen in de biceps.

Ik denk dat de BB curl opzich een prima oefening is, ik ben alleen van mening dat je als je alleen de BB curl doet je wel moet varieeren in gripbreedte om eenzijdige belasting van de biceps te voorkomen.

Wat ik hier mee bedoel is dat we allemaal een "sterkste" manier hebben, terwijl verschil in grip accent kan plaatsen. Altijd de curl op dezelfde manier uitvoeren zou beteken dat als je uitvoering accent gevoelig is 1 de koppen altijd op dezelfde manier geaccentueerd worden.
 
Van alles geprobeerd: hammer curls gooi ik er altijd in, die voelen nu eenmaal lekker. Voor de rest varieer ik, niet echt een favoriet aan te wijzen. Misschien ook de afwisseling die zorgt dat het werkt bij me. Niet elk lichaam is hetzelfde.
 
Bench press
 
Van alles geprobeerd: hammer curls gooi ik er altijd in, die voelen nu eenmaal lekker. Voor de rest varieer ik, niet echt een favoriet aan te wijzen. Misschien ook de afwisseling die zorgt dat het werkt bij me. Niet elk lichaam is hetzelfde.

Zijn er in bijna 2013 nog steeds mensen die hammer curls gebruiken voor de biceps?
 
Ik denk dat de BB curl opzich een prima oefening is, ik ben alleen van mening dat je als je alleen de BB curl doet je wel moet varieeren in gripbreedte om eenzijdige belasting van de biceps te voorkomen.

Wat ik hier mee bedoel is dat we allemaal een "sterkste" manier hebben, terwijl verschil in grip accent kan plaatsen. Altijd de curl op dezelfde manier uitvoeren zou beteken dat als je uitvoering accent gevoelig is 1 de koppen altijd op dezelfde manier geaccentueerd worden.

Bij het varieren van gripbreedte bij de bb curl, bedoel je dit dan wekelijks?
Ikzelf doe telkens een andere gripbreedte bij het veranderen van men schema, of ik zorg ervoor dat met een andere oefening meer binnen dan buiten train of omgekeerd.


Even een bijkomende vraag.
Zijn in jullie opinie cable hammer curls beter dan gewone hammer curls?

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 21:05 ----------

Zijn er in bijna 2013 nog steeds mensen die hammer curls gebruiken voor de biceps?

Hoezo? Wat is er mis met die oef dan?
 
Dag 2:
Barbell curl
concentration curl

Dag 5:
one arm db preacher curl
Cable hammer curl
 
Barbell curl, incline dumbbell curl, concentration curl/alternating dumbbell curl.
 
15x4hh chins en 15x4hh preacher curls.
 
Bij het varieren van gripbreedte bij de bb curl, bedoel je dit dan wekelijks?

Hoeft niet wekelijk, als je het maar in je achterhoofd houd en af&toe afwissel.
 
-Barbell curls, variërend in gripbreedte
-Preacher curls, in 5 seconden laten zakken, en in 5 seconden weer omhoogbrengen.
-Concentration curls
 
Back
Naar boven