Fitness Seller

FB schema (2 dagen om 3 dagen p/w training) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

K1ck@$$

Novice
Lid geworden
5 mrt 2018
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
91kg
Goede avond bb'ers

Ik wil mijn schema gaan omgooien en wil een full body workout gaan doen. Ik train de ene week 2x en de week daarop 3x. Dit had ik in gedachten:

Main oefeningen

leg press 3*6-8
Bent over row 3*6-8
Bench press 3*6-8

Ondersteunende oefeningen

Lat. Pull down 3*6-8
Militaire press 3*6-8
Barbell curl 3*6-8
tricep dumbbell extentions 3*6-8

Na de opwarming minimaal 6 reps, max 8. Bij de 8 gaat het gewicht omhoog.

Ik heb me heel vaak geblesseerd met squats en dead-lifts dus wil ik er voor nu nog uitlaten.

Meningen / ideeën?
 
aanvullende info:

Hoelang ik train: beginner/Intermediaire. Op en af denk ik 2 jaar

Wat mijn doel is: Mijn doel is om meer massa en kracht te krijgen. En blessure vrij!

Waar mijn prioriteiten liggen: rug, schouders, benen.

Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht? Schouders

Beschikbare apparatuur: in principe alles. Bij drukte uitwijk naar apparatuur. Hier is gewoonweg veel meer van.

Beschikbare tijd: om en om. Ene week 2 dagen, de andere week 3 dagen.
 
Ik heb me heel vaak geblesseerd met squats en dead-lifts dus wil ik er voor nu nog uitlaten.

Meningen / ideeën?

Squats en deadlifts gaan oefenen met een laag gewicht en het gaan opbouwen. Ik had in het begin hetzelfde probleem, gecompliceerde beenbreuk gehad waardoor squats onmogelijk leken.
Door het op te bouwen is mijn been veel sterker geworden en heb ik geen last meer van pijn na inspanning of hard wandelen.

Kun je niet op een andere tijd gaan sporten als je moet uitwijken naar apparaten? Lijkt me niet ideaal als je constant je schema moet aanpassen.
 
Squat heb ik opgepakt met de smith. De deadlift ga ik niet doen. Tijden staan nogal vast

Ben echt gesloopt na de squat, hoop dat me techniek goed blijft en geen blessures krijg. Heb me benen en billen hele week gevoeld haha.
 
Squat heb ik opgepakt met de smith.

Als je blessures wilt vermijden, kun je deze oefening beter niet in de smith doen. Beter bouw je hem dan op met een lege stang!
 
Back
Naar boven