AndroidHealthClinic

FB, Split of 5x5?

Bezoekers in dit topic

Alperen

Novice
Lid geworden
28 aug 2017
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
82kg
Beste sporters,

Ik heb na een lange tijd besloten om weer te gaan beginnen met fitnessen. Ik werk zelf 5x per week. Ik heb de mogelijkheid om 24 uur per dag te kunnen trainen.

Enkele feiten:

lengte: 1.82
Gewicht: 86KG
Doel: GEEN BODYBUILDING. Maar eerder in massa bijkomen.

Er zijn enkele vragen, die ik hier graag persoonlijk wilde stellen.

1. Wat is het beste moment om te trainen? 's Avonds of 's ochtends? Of maakt het niet zo zeer uit? Ik zie namelijk verschillende sporters elkaar tegen spreken.

2. Ik heb even op internet naar de voordelen en nadelen van zowel FB als split-schema opgezocht. Ik kwam bij toeval Stronglifts 5x5 tegen. Heb hier even een onderzoek naar gedaan en lijkt me persoonlijk best wel een effectieve schema, ook vooral vanwege het feit dat het maar 3 dagen tijd in beslag neemt. Mijn vraag is, pakt 5x5 de algemene omvang van lichaam aan, of traint het letterlijk alle spiergroepen?

3. Kan ik bij 5x5 nog eventuele isolatietraingen toepassen?

4. Gezien mijn doel in massa aankomen, is het verstandiger om een FB of Split te gebruiken of zorgt 5x5 hier wel voor. Ik lees namelijk op zijn tijd dat het meer bedoeld is voor kracht.

Bron 5x5: StrongLifts 5x5: The Simplest, Most Effective Workout Program

In ieder geval bedankt voor jullie tijd en moeite. Mochten jullie meer info willen weten, hoor ik het graag.

PS: natuurlijk ben ik ervan bewust dat elk trainingsschema zijn voordelen & nadelen heeft en dat voor beginners vaak FB wordt aangeraden. Maar mij leek t vooral als beginner zijnde fijn om op deze manier veel nieuwe informatie te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Dus dik worden is je doel of wat?

1. Het maakt niet uit als je maar een dik uur vantevoren genoeg gegeten hebt,
2. Stronglifts is gericht op algemene kracht en pakt een groot gedeelte van je lichaam aan.
3. Ja
4. Als massa je doel is en je een beginner bent is FB de beste keuzen.
 
Dus dik worden is je doel of wat?

1. Het maakt niet uit als je maar een dik uur vantevoren genoeg gegeten hebt,
2. Stronglifts is gericht op algemene kracht en pakt een groot gedeelte van je lichaam aan.
3. Ja
4. Als massa je doel is en je een beginner bent is FB de beste keuzen.

Haha, nee niet dik worden. Inderdaad spiermassa opbouwen.
 
Bedoel je met massa spiermassa? Bodybuilding = spiermassa bijkomen...

Bedoel, niet echt als bodybuilding aankomen, maar meer t lichaam een vorm geven :D
 
Laatst bewerkt:
Stronglifts 5x5 is een full body schema



Wat denk je dat bodybuilding is?

Haha, ik persoonlijk denk dan altijd aan Arnold Schwarzenegger, Jay Cutler, Rich Piana bij bodybuilding. Meer mensen die het om voor hun werk etc. doen :D
 
Haha, ik persoonlijk denk dan altijd aan Arnold Schwarzenegger, Jay Cutler, Rich Piana bij bodybuilding. Meer mensen die het om voor hun werk etc. doen :D
Kwestie van definitie. Iedereen die naar de sportschool gaat om aan zijn of haar lichaam te werken en daarbij een vorm van krachttraining gebruikt (dus niet alleen maar bij de cardio apparaten rondhangt), doet in mijn ogen aan 'body-building'. 2 of 3x p/w fullbody is voor beginners doorgaans prima om mee te beginnen. 5x5 is een mogelijkheid, maar dan moet je wel bereid zijn meer tijd te steken in het aanleren van een juiste techniek.
 
Haha, ik persoonlijk denk dan altijd aan Arnold Schwarzenegger, Jay Cutler, Rich Piana bij bodybuilding. Meer mensen die het om voor hun werk etc. doen :D
Zijn allemaal stevig aan de roids geweest en hadden allemaal goeie genetics en veel dedication, jij bent een naturel dus verwacht niet dat ooit te worden, zelfs al zou je ' bodybuilding ' gaan doen.
Je wil spiermassa aankomen dus moet je gaan bodybuilden, heel simpel. Om een idee te hebben wat naturel bodybuilders kunnen bereiken: Scott Herman, Omarisuf, AlphaDestiny zijn allemaal naturel denk ik. En zelfs dan kost dat jaren tijd.
 
Kwestie van definitie. Iedereen die naar de sportschool gaat om aan zijn of haar lichaam te werken en daarbij een vorm van krachttraining gebruikt (dus niet alleen maar bij de cardio apparaten rondhangt), doet in mijn ogen aan 'body-building'. 2 of 3x p/w fullbody is voor beginners doorgaans prima om mee te beginnen. 5x5 is een mogelijkheid, maar dan moet je wel bereid zijn meer tijd te steken in het aanleren van een juiste techniek.

Bedankt voor je reactie. Uiteraard ben ik bereid tijd in te steken, zolang het maar effectief is voor mij. Mij gaat het er meer om, om te zien welk beter bij mij past!
 
Zijn allemaal stevig aan de roids geweest en hadden allemaal goeie genetics en veel dedication, jij bent een naturel dus verwacht niet dat ooit te worden, zelfs al zou je ' bodybuilding ' gaan doen.
Je wil spiermassa aankomen dus moet je gaan bodybuilden, heel simpel. Om een idee te hebben wat naturel bodybuilders kunnen bereiken: Scott Herman, Omarisuf, AlphaDestiny zijn allemaal naturel denk ik. En zelfs dan kost dat jaren tijd.

Ah, ja heb even gekeken. Inderdaad je ziet, thans naar mijn mening, een duidelijke verschil tussen Scott Herman en vb. Arnold. Ik heb ook nooit t intensie gehad om volop te gaan pompen. Meer bezig zijn en een redelijke goed in vorm zijn qua lichaam :D
 
Zijn allemaal stevig aan de roids geweest en hadden allemaal goeie genetics en veel dedication, jij bent een naturel dus verwacht niet dat ooit te worden, zelfs al zou je ' bodybuilding ' gaan doen.
Je wil spiermassa aankomen dus moet je gaan bodybuilden, heel simpel. Om een idee te hebben wat naturel bodybuilders kunnen bereiken: Scott Herman, Omarisuf, AlphaDestiny zijn allemaal naturel denk ik. En zelfs dan kost dat jaren tijd.

Scott Herman kan van de lijst af denk ik.
Paar maanden geleden ontploft hij opeens met minimaal 5 kilo extra massa in korte tijd, zogenaamd door een nieuwe manier van trainen...
 
Scott Herman kan van de lijst af denk ik.
Paar maanden geleden ontploft hij opeens met minimaal 5 kilo extra massa in korte tijd, zogenaamd door een nieuwe manier van trainen...
Hij is natty.
 
Ben je achterlijk, als hij ozu juicen zou hij er wel anders uitzien :roflol:

Zoals ik zei, hij was altijd natty, prima fysiek.
En paar maanden geleden zet hij opeens 5 kilo pure massa aan, terwijl hij al zeker 10 jaar traint. Komop man, het was overduidelijk.
 
Zoals ik zei, hij was altijd natty, prima fysiek.
En paar maanden geleden zet hij opeens 5 kilo pure massa aan, terwijl hij al zeker 10 jaar traint. Komop man, het was overduidelijk.
Owkgay als jij het zegt :roflol:
 
Back
Naar boven