Fitness Seller

Federaal Europa

Ben je voor of tegen een Federaal Europa?


  • Totaal stemmers
    33
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.588
Waardering
38.323
m7gak4.jpg

Bron

Eén van zijn lakeien, Guy verhofstadt, is het daar natuurlijk helemaal mee eens.

FO1HOF.MM.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=r3XZJ4znl00
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd wat de uitkomst zal worden als er in de EU-Zone een referendum gehouden wordt over het afschaffen van de soevereiniteit van de EU landen. Zoals Jongen Verhofstadt dat graag ziet gebeuren.
 
http://www.youtube.com/watch?v=BmA3bvPxbis
‘Als Karel De Gucht nog een keer griezelige nationalisten zoekt, dat hij naar Guy Verhofstadt kijkt. Wat die over Europa zegt, dat is griezelig. Hij vindt een verleden uit dat nooit heeft bestaan, koppelt er een Europese identiteit aan en wie niet meewil mag ophoepelen. Daar krijg ik het koud van.’ —De Wever

schulz1.jpg
'I think that our work in the European Union, international cooperation and the abolition of borders is an element of trust but also an element of control and guarantee that Auschwitz will never happen again. This place is an appeal. I believe Auschwitz was the beginning of the unification of Europe, and it is good that today the European Union is committed to the preservation of this site.' —Schulz

282f1oj.jpg


Inclusief censuur
screenshot_362.png
 
Laatst bewerkt:
Het is een gevaarlijke evolutie waarvan ik hoop dat die door zelfdestructie op tijd ten einde komt. Europa is een regio van grote diversiteit op alle mogelijke vlakken en kan nooit één federatie/land worden, het is bovendien ook nergens voor nodig. De voorstanders hebben er meestal zelf wat bij te winnen (macht, geld, roem,...) en negeren volledig alle kritiek, of die nu terecht is of niet.

Het enige wat Europa nodig heeft is een goede verstandhouding tussen de onafhankelijke landen, centraal bestuur is daarvoor geen vereiste, eerder een hindernis.
 
In de ideale wereld ben ik voor.

In deze wereld ben ik tegen.
 
Over 100 jaar, zou ik voor zijn.

In principe zou het veel kunnen opleveren. Maar Europa wilt momenteel te snel en te veel. Waarbij er dus fouten ontstaan met als gevolg veel weerstand.
Europa had eerst moeten sturen op quik wins. En alle andere onzin achterwege laten.
 
Het probleem bij voorstanders van de EU is dat ze naar de VS en China kijken en dan denken "he dat willen wij hier ook" (wij=politieke elite) maar totaal vergeten dat die landen relatief homogeen zijn, en dat is ook niet van de ene op de andere dag gebeurd. Om dan op kunstmatige wijze zo'n complexe regio als Europa tot een eenheidsworst te willen maken is niet alleen utopisch, het is aantoonbaar destructief.
 
Nog meer overheid, hiephoi.
 
om dan op kunstmatige wijze zo'n complexe regio als europa tot een eenheidsworst te willen maken is niet alleen utopisch, het is aantoonbaar destructief.

+1!
 
Het probleem bij voorstanders van de EU is dat ze naar de VS en China kijken en dan denken "he dat willen wij hier ook" (wij=politieke elite) maar totaal vergeten dat die landen relatief homogeen zijn, en dat is ook niet van de ene op de andere dag gebeurd. Om dan op kunstmatige wijze zo'n complexe regio als Europa tot een eenheidsworst te willen maken is niet alleen utopisch, het is aantoonbaar destructief.

+1. De vergelijking met die men altijd maakt met de VS slaat op niets. De afzonderlijke staten van de VS zijn nooit belangrijke politieke/cultuurhistorische eenheden geweest, en verschillen daarom enorm van de Europese landen.


Ongelooflijk trouwens dat ze die clown van een Verhofstadt vroeger "Baby Thatcher" noemden.
 
Laatst bewerkt:
Alleen EricR is voor, 18 tegen 1.
 
Verklaar je nader Eric?
 
Onderling verschillen we nog veel te veel imo maar uiteindelijk willen ze er natuurlijk wel naartoe. Zal denk ik in de toekomst ook zeker gaan gebeuren al zal het nog wel wat tijd kosten. Ik weet niet echt heel goed wat ik er van moet denken, zal ook zeker voordelen hebben maar een nog verdere afbreuk van onze soevereiniteit ben ik geen voorstander van.

Vorming van een centrale banken unie is ook een belangrijke stap, eind volgend jaar met het ingaan van een toezichts en resolutie mechanisme. Invloed van EU wordt dan wel heel groot waar ze ook de kans krijgen om banken bijvoorbeeld te sluiten. Als je echter kijkt naar de enorme cultuur en economische verschillen denk ik dat het (gelukkig) nog een lange weg te gaan is. Het is vaak echt pure geld verspilling maar dat zal die eu bobo's verder weinig interesseren, als ze maar meer macht kunnen krijgen.
 
Eric gokt altijd maar met enquetes, weet ik uit betrouwbare bron.
 
Verklaar je nader Eric?

Ik ga me niet verzetten tegen onontkoombare zaken, leidt alleen maar tot frustraties. Daarnaast heeft Europa nou ook niet echt geprofiteerd van ongebreideld nationalisme en isolationisme.

Tegen de BRIC-landen heb je verder op den duur wel een gebundelde kracht nodig ook al zullen de BRIC-landen zich waarschijnlijk minder snel ontwikkelen dan verwacht.
 
Back
Naar boven