XXL Nutrition

Fedor vs Henderson (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik kan even geen youtube kijken, ik zit op het werk :/



Ik bedoel qua positioning bvb de nogueira fight, waar hij recht in zijn guard duikt en een paar keer met geluk/kracht de submission afschudt, daar gaat hij ook te sterk voor de finish en bekoopt hij het bijna, in de werdum fight en deze fight zie ik net hetzelfde verhaal, noem het een grappling bull rush als je wil, soms overwelm je je tegenstander met je kracht en gnp, soms haalt zijn techniek de bovenhand en bekoop je je onstuimigheid
 
ik kan even geen youtube kijken, ik zit op het werk :/


Ik bedoel qua positioning bvb de nogueira fight, waar hij recht in zijn guard duikt en een paar keer met geluk/kracht de submission afschudt

full guard is geen slechte positie, zeker voor gnp. Kracht/geluk noemt ik kracht/techniek. Side escape bij triangles is easy als je beetje gelijkaardige kracht hebt, paar kimuras zonder je tegenstander uit balance te brengen = nutteloos buiten tegen beginners.

Voor de rest kan ik me enkel een heel geduldige fedor met een hele tighte, bedachtzame guard-defense herrineren, ipv tegen werdum waar hij uit balans gebracht wordt bij zijn heupen en een armbar/triangle combo aan zijn kloten krijgt.


, daar gaat hij ook te sterk voor de finish en bekoopt hij het bijna, in de werdum fight en deze fight zie ik net hetzelfde verhaal, noem het een grappling bull rush als je wil, soms overwelm je je tegenstander met je kracht en gnp, soms haalt zijn techniek de bovenhand en bekoop je je onstuimigheid

Vroeger kon hij dit en op zijn natuurlijke instincten vertrouwen, zoals in dat filmpje. Nu is hij veel te statisch geworden. Hij heeft net dezelfde positie tijdens de g&p als wanneer Hendo zijn rug pakt. Dat deed me meer pijn als de ko zelf.
 
Laat Fedor andere technieken aanleren. Hij is 34? Kijk naar Henderson, die is 41.
 
Laat Fedor andere technieken aanleren. Hij is 34? Kijk naar Henderson, die is 41.

Absolute leeftijd =/= vechtersleeftijd. Sommige mensen takelen nu eenmaal minder snel af, sommigen vlugger.

En niet alleen is Fedor te oud om technieken aan te leren, hij wilt het ook niet. "Sambo is better than BJJ", ook na 3 losses deels door BJJ. Als je zowel in sambo, judo als MMA op wereldniveau meegaat takel je sneller af.

Zelfs al schaaft hij zijn BJJ en worstelen bij, hij zal blijven stagneren en aftakelen.
 
Laatst bewerkt:
vanaf arlovski was het helemaal gedaan met fedor.

tegen sylvia was die echt op zijn top, beter als toen was die nooit geweest.

beste partij was tegen crocop, wereld kickboxer en die versloeg die op zijn eigen terrein dat is de fedor van vroeger niet die van nu
 
Dit is idd geen schim meer van de oude Fedor.. jammer
 
tegen sylvia was die echt op zijn top, beter als toen was die nooit geweest.

:roflol:

No, just no...

Kijk naar Pride.

Sylvia was een grote statische outfighter met degelijke takedown-defense. Niks meer.
Vanaf Sylvia te log werd om achteruit te gaan bij een overhandse rechter, was het echt niks meer.

Couture wist dat voor iedereen. Fake jab overhandse rechter en boem...

Fedor: overhand right en down
Mercer: overhand right en down
Wagner: overhand right en down

Toeval? echt niet...
Sylvia was een B-vechter vanaf men wist hoe hem te counteren en hij zijn voetenwerk negeerde.

beste partij was tegen crocop, wereld kickboxer en die versloeg die op zijn eigen terrein dat is de fedor van vroeger niet die van nu

Cro-cop outclasste hij op kickboks gebied
Big Nog zijn BJJ was niks tegen hem
Randleman reverste hij na een van de meest epic slams in mma en kreeg hem op zijn rug
Lindland reverste hij bij een clinch throw.

Was echt niet alleen cro-cop die hij pakte op zijn gebied, hij pakte iedereen op zijn eigen terein. Daarom dat hij zo idoot deed om in Werdum zijn guard te gaan, prime fedor kon dat, "fader" couldn't.
 
Laatst bewerkt:
Geen early stoppage imo. Fedor was compleet weg. Brutaal gevecht, jammer voor Fedor, maar die heeft z'n beste tijd helaas gehad.

http://www.youtube.com/watch?v=Rvx4Blxt2DM&feature=player_embedded

100% out. Kijk hem liggen. Ik snap niet hoe ze daar echt over kunnen discussieren op al die andere forums eerlijk gezegd.

ik wel.

De meeste fans snappen de regels of risico's niet. Fedor lijkt terug op de leven na de 2de slag. Sommige redeneren dat hij recovered is en good to go omdat hij zich omdraait.

Wat ze compleet niet zien is dat 1) Herb Dean toen al ingreep en 2) dat er absoluut geen zekerheid was dat Fedor nog in staat was te vechten.

Als Dean had ingegrepen hadden we 3 opties. 1) Fedor kwam terug en het gevecht ging verder 2) fedor kreeg verdere h-bombs te verwerken en ging compleet nokkie 3) fedor was al in de problemen, en Hendo slaagt hem een hersenbloeding of erger.

Als je bek 20cm over de mat schuurt met je armen onder je, ben je ko, verdedig je je niet intelligent(that sound wierd in Dutch) en moet het gevecht stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Terechte stoppage geen twijfel over mogelijk, in een gifje zie je dat goed maar weet niet hoe ik dat hier moet zetten.

maar ****KKKK wat ben ik hier down van.. :(:(:(
 
I am disappoint. Kan me niet voorstellen dat het nog wat wordt met Fedor. Het vuur is uit. De pijp is leeg. :(
 
Back
Naar boven