Fitness Seller

Feedback 4 daagse split schema

Bezoekers in dit topic

:) hoe vaak moet het nog gezegd worden? Probeer het gewoon eens...
Je hebt al die isolatie niet nodig.

Hahaha iknow maar wil gewoon het liefst met een meest passende schema starten om goed aan de bak te kunnen. Ik start dan ook met een van de schema's van Luc Rijnders
 
Heb al een lage vetpercentage en abs gelukkig, maar hoor vaak dat dit goed is om een zwakke onderrug te compenseren. Maar neem je oefeningen mee in m'n schema thnx!
Abs On A Skinny Guy Is Like Big Tits On A Fat Girl.

Je hebt ondergewicht, meer eten en harder trainen met een lineair programma.

Kies er maar één:

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Workout Programs

http://outalpha.com/the-out-alpha-novice-program/

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program

 
Abs On A Skinny Guy Is Like Big Tits On A Fat Girl.

Je hebt ondergewicht, meer eten en harder trainen met een lineair programma.

Kies er maar één:

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Workout Programs

The Alpha Destiny Novice Program - Out Alpha

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program


Ik denk dat dit icf 5 keer 5 schema wil gaan doen alleen kan ik de dikgedrukte oefeningen niet uitvoeren heb je hier vervangende oefeningen voor?
En hoe voer je dit schema uit gewoon warming up door cardio of pre-excercise?

Squats5 5
Bench Press 5 5
Bent Over Row 5 5
Barbell Shrugs 3 8
Tricep Extensions 3 8
Straight Bar or Incline Curls 3 8
Hyperextensions with plate 2 10 vervangen door welke oefening?????
Cable Crunches 3 10 vervangen door buikroutine uit mijn schema?



Squats 5 5
Deadlift 1 5
Standing Press 5 5 seated shoulder press ook goed??
Bent Over Row (10% lighter than Workout A) 5 5
Close Grip Bench Press 3 8
Straight Bar or Incline Curls 3 8
Cable Crunches 3 10 vervangen door buikroutine uit mijn schema?
 
Hyperextensions kan je eventueel vervangen met lichte goodmornings.
Cable crunches kan je vervangen door weighted crunches (plaat achter je hoofd houden en crunchen maar).
Seated shoulder press is ook mogelijk, maar is er een specifieke reden om het niet staande te doen, dat is wel een stuk beter.
 
Hyperextensions kan je eventueel vervangen met lichte goodmornings.
Cable crunches kan je vervangen door weighted crunches (plaat achter je hoofd houden en crunchen maar).
Seated shoulder press is ook mogelijk, maar is er een specifieke reden om het niet staande te doen, dat is wel een stuk beter.

Oke top dan pak ik dit schema met de vervangende oefeningen, maar nogmaals is hier dan cardio of pre exercise vooraf aan nodig om blessures te voorkomen?
 
Gewoon een setje met licht gewicht vooraf doen als opwarming.
 
Ik doe het alleen aan het begin. Dus de oefening waarmee ik start pak ik een setje licht vooraf.
Als ik dan de eerste oefening heb gedaan ben ik wel warm genoeg. Maar het is ook een beetje persoonsgebonden.
 
Ik doe het alleen aan het begin. Dus de oefening waarmee ik start pak ik een setje licht vooraf.
Als ik dan de eerste oefening heb gedaan ben ik wel warm genoeg. Maar het is ook een beetje persoonsgebonden.

Oke top bedankt voor je informatie kan ik nu eindelijk gaan starten! Thnx iedereen!
 
En dat voor iedere compound oefening of gewoon helemaal aan het begin?
Ik zou me gewoon van het begin af aan aanwennen om met iedere oefening op te warmen. Afhankelijk van het gewicht van je werkset bepaal je je opwarmgewichten. Meestal is één opwarmset lang niet genoeg.

Als je maar 40 kg squat dan kom je wel weg met één opwarmsetje, maar als je straks 5x5x120 doet dan werkt dat natuurlijk niet.

Voorbeeld bij 40 kg squat:
10x20
5x30
5x5x40

Voorbeeld bij 120 kg squat
10x20
5x60
5x80
3x100
2x110
5x5x120

Je wil je lichaam zo goed mogelijk voorbereiden op de stress waaronder het komt te staan.
 
Ik zou me gewoon van het begin af aan aanwennen om met iedere oefening op te warmen. Afhankelijk van het gewicht van je werkset bepaal je je opwarmgewichten. Meestal is één opwarmset lang niet genoeg.

Als je maar 40 kg squat dan kom je wel weg met één opwarmsetje, maar als je straks 5x5x120 doet dan werkt dat natuurlijk niet.

Voorbeeld bij 40 kg squat:
10x20
5x30
5x5x40

Voorbeeld bij 120 kg squat
10x20
5x60
5x80
3x100
2x110
5x5x120

Je wil je lichaam zo goed mogelijk voorbereiden op de stress waaronder het komt te staan.

Snap hem helemaal! en alle setjes bij een oefening houd je op een gewicht?
 
Snap hem helemaal! en alle setjes bij een oefening houd je op een gewicht?
Dat ligt aan je programma. Bij de meeste beginnerprogramma's zoals Stronglifts 5x5 en ICF 5x5 moet je dat inderdaad doen.
 
Dat ligt aan je programma. Bij de meeste beginnerprogramma's zoals Stronglifts 5x5 en ICF 5x5 moet je dat inderdaad doen.

Super bedankt man! Nu weet ik alles na al m'n gevraag en gezeur hahaha
 
Ik zou me gewoon van het begin af aan aanwennen om met iedere oefening op te warmen. Afhankelijk van het gewicht van je werkset bepaal je je opwarmgewichten. Meestal is één opwarmset lang niet genoeg.

Als je maar 40 kg squat dan kom je wel weg met één opwarmsetje, maar als je straks 5x5x120 doet dan werkt dat natuurlijk niet.

Je wil je lichaam zo goed mogelijk voorbereiden op de stress waaronder het komt te staan.
Helemaal gelijk in. Ik gebruik nu eenmaal nog pussy weights :(... dus zover had ik nog even niet doorgedacht. :o my bad.
 
Helemaal gelijk in. Ik gebruik nu eenmaal nog pussy weights :(... dus zover had ik nog even niet doorgedacht. :o my bad.
Als je hard traint en het maximale eruit haalt binnen de mogelijkheden en restricties die je hebt dan mag je nooit zeggen dat je met pussy weights lift. Dus jij hebt absoluut geen pussy weights, Marina. En ik denk dat ik voor de meesten kan spreken als ik zeg dat je een bikkel bent! En ach, we hebben nu eenmaal allemaal een ander strength level en sommigen staan nou eenmaal op te warmen met mijn 1RM. :)
 
Back
Naar boven