- Waardering
- 1.324
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 15%
Helloo bodybuildig vriendjes!
Afgelopen maanden heb ik met een 4 dagen upper/lower gewerkt. Dit werkte goed, maar merkte dat armen altijd sneller herstelde. Toen bedacht om armen op lower day erbij te doen, om meer wekelijks volume te draaien. Dit werkte super goed.
Mijn cut gaat over 3-4 weekjes ten einde komen en ben alvast voorzichtig naar de nieuwe bulk fase aan het kijken. Focuspunt voor mijn fysiek is borst, en in mindere mate triceps en quads.
Nu dacht ik; waarom pas ik dezelfde upper/lower modificatie niet toe op borst? Borst herstelt altijd redelijk snel (zelfs bij 0 RIR en 7-8 sets op een dag) en door het goed te spreiden kan ik 4-8 sets per week met de goede intensiteit toevoegen.
Het nieuwe schema is een iteratie van mijn huidige schema, met een aantal aanpassingen en overwegingen:
Ben erg benieuwd naar jullie meningen en suggesties.
Thanks!
Afgelopen maanden heb ik met een 4 dagen upper/lower gewerkt. Dit werkte goed, maar merkte dat armen altijd sneller herstelde. Toen bedacht om armen op lower day erbij te doen, om meer wekelijks volume te draaien. Dit werkte super goed.
Mijn cut gaat over 3-4 weekjes ten einde komen en ben alvast voorzichtig naar de nieuwe bulk fase aan het kijken. Focuspunt voor mijn fysiek is borst, en in mindere mate triceps en quads.
Nu dacht ik; waarom pas ik dezelfde upper/lower modificatie niet toe op borst? Borst herstelt altijd redelijk snel (zelfs bij 0 RIR en 7-8 sets op een dag) en door het goed te spreiden kan ik 4-8 sets per week met de goede intensiteit toevoegen.
Het nieuwe schema is een iteratie van mijn huidige schema, met een aantal aanpassingen en overwegingen:
- Armen terug op upper dag
- Facepull eruit i.v. goed ontwikkelde rear delts
- Extra oefening (belt squat) toegevoegd op lower dag voor meer volume
- Leg curl en SDL omgewisseld i.v.m. totale intensiteit per training
- Chest dips vervangen met een machine press, omdat ik twijfel aan de stimulus : fatigue ratio van dips
- Ik doe geen squats meer omdat onderrug/ en core eerder beperkende factor zijn dan quads (dus quads halen 3-0 RIR niet)
- Train inmiddels 2 jaar en ben van 65kg naar ~80kg gegaan
- ~laatste jaar upper/lower split gedaan
- Train in mesocycles van 6 weken (5 weken + deload)
- Volume bouwt op gedurende de mesocycle
- Begin met 3 RIR in week 1, en eindig in 0 RIR in week 5
Maandag Upper | Woensdag Lower + chest | Vrijdag Upper | Zaterdag Lower + arms |
|
|
|
|
Maandag Upper | Woensdag Lower + arms | Vrijdag Upper | Zaterdag Lower + arms |
|
|
|
|
Ben erg benieuwd naar jullie meningen en suggesties.
Thanks!
Laatst bewerkt: