XXL Nutrition

Feedback aub ;) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hey, ik heb nu alle tijd en ben weer bijna hersteld van operatie aan been dus ga ik maar weer eens fitnesse na een maand er uit te hebben gelegen.
(benen is nog geen optie geen gezeik aub)

Ma: Rug Triceps
DB row
Lat puldown(front)
Lat puldown(back) een apparaat lijkt op lat puldown alleen 2 verschillende grepen
Row, een apparaat lijkt op db row je zit recht en trekt 2 verschillende grepen naar achter
Frensh press
Triceps pushdown
Dips

Di: Borst Biceps
Bench press
incline db press
flat fly''s
incline fly''s
peacher curl
incline biceps curl
hammer curl

wo: Schouders Traps
db press
schoulder side raise
upricht row
read delt raise
db shrug

do: Rug Triceps
DB row
Lat puldown(front)
Lat puldown(back) een apparaat lijkt op lat puldown alleen 2 verschillende grepen
Row, een apparaat lijkt op db row je zit recht en trekt 2 verschillende grepen naar achter
Frensh press
Triceps pushdown
Dips

vr: Borst Biceps
Bench press
incline db press
flat fly''s
incline fly''s
peacher curl
incline biceps curl
hammer curl

za: Schouders Traps
db press
schoulder side raise
upricht row
read delt raise
db shrug

zo: rust

Wat vinden jullie van dit schema, misschien iets te veel na een tijd niet te hebbe gefitnesst. Maar ik wil dit de vakantie dus 4 weken aan houden. Wat vinden jullie hier van.

m.v.g.
 
Veelste veel.. Als je je benen niet traint, raakt je lichaam niet uit balans?
 
Veelste veel.. Als je je benen niet traint, raakt je lichaam niet uit balans?
ja mijn benen zijn net botjes, niet dat ik verder breed ben maar benen is niks meer van over. Helaas geen opetie kan er gewoon helemaal niks aan doen, wat squad zonder gewicht langzaam opbouwen zou kunnen maar is alles mee gezegd. lopen kan ik nog niet normaal dus :(
 
ik weet je vroegere stats nog. Je bent ecto as phuck, dus plz... ga niet 6x in de week trainen.
3x (of anders max 4) in de week heavy compounds vooral. Kort en intensief trainen.

Zoveel trainen gaat je echt geen goed doen!

Daarnaast is het sowieso k*t dat je schouders/traps traint nadat je al 2 dagen UB hebt gedaan.
Rugtraining vind ik ook beetje matig, waar is de deadlift? Waar is een barbell, dumbbell or t-bar row?
triceps: Waar is de close grip bench? Waar is het dippen?

samenvattend: mis goede oefeningen. Totaal verkeerd schema. Kom met een nieuw voorstel
 
ik weet je vroegere stats nog. Je bent ecto as phuck, dus plz... ga niet 6x in de week trainen.
3x (of anders max 4) in de week heavy compounds vooral. Kort en intensief trainen.

Zoveel trainen gaat je echt geen goed doen!

Daarnaast is het sowieso k*t dat je schouders/traps traint nadat je al 2 dagen UB hebt gedaan.
Rugtraining vind ik ook beetje matig, waar is de deadlift? Waar is een barbell, dumbbell or t-bar row?
triceps: Waar is de close grip bench? Waar is het dippen?

samenvattend: mis goede oefeningen. Totaal verkeerd schema. Kom met een nieuw voorstel

stats ben ik met je eens, heb 2 operaties acher de rug en zal eerlijk zijn. ben toch redelijk wat af gevalle omdat ik simpelweg gewoon schijt hat aan voeding in die tijd. nu ben ik aan het revalideren van de laatste en daarom doe ik met rug wat apparaten, deadlift geen optie. ik kan gewoon nog niet te veel gewicht dragen, sta onstabiel en mijn knie kan het atm gewoon nog niet aan. dippen zit er trouwens wel in. maar nog niet weighted.

zit gewoon met probleem dat ik nu lange tijd niks meer heb kunne doen, en mijn benen niet mee werken. Ik kan gewoon niet fatsoenelijk fitnessen. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe ik het wel fatsoenelijk moet doen zolang ik nog niet veel gewicht kan dragen. zolang ik zit gaan de meeste dingen wel.
Misschien tips over wat ik beter zou kunne doen?
 
Klinkt heftig, success met revalideren en aansterken jongen.

Hier mijn voorstel:

Ma: Rug + Borst
Pullups 3x5 (met gewicht als dat kan)
Bench Press 3x5
Shrug 3x5 (barbell shrugs als dat kan)

Di: Schouders + Armen
Barbell Press 3x5 (staand en push press als dat kan)
Barbell Curl 3x5
Triceps Dips 3x5 (met gewicht als dat kan)

Wo: benen revalidatie?

Do: Rug + Borst
DB Row 3x8-10
DB Bench Press 3x8-10
Flys 3x10-12

Vr: Schouders + Armen
DB Press 3x8-10
Preacher curl of Incline biceps curl of Hammer curl (kun je ook afwisselen) 3x10-12
Upricht row 3x12+
French press of Triceps pushdown (kun je ook afwisselen) 3x10-12
Read Delt Raise 3x12+

Za: benen revalidatie?

Zo: rust


Kun je wel nog wat core training aan toevoegen zoals Hyperextensions, Sidebends, Twists, Situps, Planches, etc. Elke training 1?
 
Laatst bewerkt:
Hey Krisk,
heel erg bedankt voor je hulp ;). Ik vind het een zeer mooi schema dat je me voorkouwt :D. had je niet hoeve doen hoor. Ziet er zeer mooi uit alleen vraag ik me af of 3/4 oefeningen per dag niet te weinig is? Ik heb altijd het idee dat ik te weinig doe maar dat kan aan mij liggen
 
Dat schema van krisk is ook k*t, schouders na borst dag en dat 2x per week. Oftewel je schouders hebben amper rust. Kom op zeg, dat is basis kennis. Doe je gewoon niet om een blessure te vermijden. Laat staan de oefening keuze.

Pak gewoon een 4 daags split zoals dit
Maandag: Borst, Buik
Dinsdag: Benen, Biceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders, Triceps
Vrijdag: Rug, Kuiten
Za/Zo: Rust.
 
Laatst bewerkt:
Dat schema van krisk is ook k*t, schouders na borst dag en dat 2x per week. Oftewel je schouders hebben amper rust. Kom op zeg, dat is basis kennis. Doe je gewoon niet om een blessure te vermijden. Laat staan de oefening keuze.

Pak gewoon een 4 daags split zoals dit
Maandag: Borst, Buik
Dinsdag: Benen, Biceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders, Triceps
Vrijdag: Rug, Kuiten
Za/Zo: Rust.

Oefeningen, gewoon 4*8/12 of een andere voorkeur?
 
Dat schema van krisk is ook k*t, schouders na borst dag en dat 2x per week. Oftewel je schouders hebben amper rust. Kom op zeg, dat is basis kennis. Doe je gewoon niet om een blessure te vermijden. Laat staan de oefening keuze.
Handig die basis kennis waarin je aantal oefeningen, de belasting daarbij van spieren onderling, het volume, en deloads, negeert.

Volgens mij kun je prima 3x5 press meteen na 3x5 bench of andersom doen al helemaal op een apparte dag en gebalanceerd met voldoende trap en rear delt werk. Als we het nou hadden over de typische 3 bench varianten plus isolatie voor hoog volume en dan de dag daarna 3 press varianten plus isolatie had je misschien een punt. Wat ik voorstelde kan zelfs allemaal op 1 dag. En dan zou je nog kunnen stellen dat een correcte bench niet primair je front delt belast, dus dat sowieso al meevalt.

Je moet sowieso al overreaching verschijnselen in de gaten houden om dan op tijd te deloaden. Ook als je 1 of een paar dagen rust per spiergroep toepast. Blessures voorkomen doe je door naar je lichaam te luisteren.

Wat vind je verkeerd aan de keuze van oefeningen? Zelf noem je niet eens oefeningen en volumes om onderling te balanceren, intensiteit laat ik er ook naast liggen omdat het meestal herleid wordt van volume, maar kom op je kritiek een beetje onderbouwen en een inhoudelijk beter alternatief bieden zou wel mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven