XXL Nutrition

feedback... bijna een jaar later (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
ik heb me onlangs nog eens opgemeten, om te zien waar ik stond.

ik ga hier een kleine vergelijking plaatsen tussen de verschillende metingen.

sport : bb >< pl
gewicht : 98kg >< 90kg
armen : 43cm >< 41,5cm
borstkas : 115cm >< 120cm
middel : 95cm >< 90cm
bovenbenen : 69cm >< 68cm
kuiten : 43cm >< 45cm
polsen : 20cm >< 20cm
onderarmen : 38cm >< 39cm

de massa die ik in mijn armen verloren ben is grotendeels doordat ik geen biceps meer train, maar een intensieve triceps training zorgt er toch voor dat mijn armen boven de 40cm blijven, ze zien er nu trouwens véél beter uit dan een half jaar geleden.
in mijn benen ben ik een beetje verloren, maar dit is omdat ik veel meer mijn hams en glutes gebruik dan mijn quads. dit wordt ook duidelijk als ik zie hoe sterk mijn hams zijn vooruitgegaan.
mijn kuiten blijft een raadsel... alhoewel, ik denk dat 3x per week intensier squatten en deadliften er zeker voor gezorgd heeft dat mijn kuiten 2cm gegroeid zijn, hoewel ik helemaal geen direct meer werk doe (en ZEKER geen gekke calf-slashing programma's die 7 dagen spierpijn opleveren).
mijn 'bredere' borstkas schrijf ik toe aan een massievere rug door het vaak deadliften, hoewel ik nooit meer chinups doe (als ik ze doe is het heel sporadisch en dan gaat het allemaal zo gemakkelijk dat ik ze opnieuw niet doe voor een aantal maanden), of rows.
mijn onderarmen zijn massief gebleven, wat nu duidelijker lijkt met mijn minder grote bovenarmen.


maar goed, ik vindt het zeker geen slechte evolutie voor iemand die geen bbing doet, ik heb sterkere kuiten, een harmonieuzer lichaam naar mijn maatstaven (een massief lichaam met goed ontwikkeld achterkant van het lichaam). dus ben zeer tevreden. ik ben nu ook een stukje droger, hoewel dat niet erg opvalt omdat ik erg bleek van huid ben.

blijkbaar is pl in zekere mate toch goed voor je fysiek :D
 
O_O! dat zijn...goede stats..je onderarmen zijn nog groter dan mijn bovenarmen :P
 
netjes man, en idd jouw onderarmen passen tevsn in mn bovenarmen:D..of moet ik nu deze gebruiken:sad:

maar behalve specuifieke oefeningen voor biceps en kuiten, waar doe je dat nog meer niet voor?
 
Originally posted by Vinny
O_O! dat zijn...goede stats..je onderarmen zijn nog groter dan mijn bovenarmen :P

idd goede stats ...

En vind dat wel goed ogen, sterke onderarmen.
Velen hebben massieve bicep en tricep 's maar geen grote onderarmen ... vind ik niet zo mooi.

Train dan ook men onderarmen appart nog es ... grippower :lifter:

Greetz
 
nice stats spike ! keep going !
 
Originally posted by dandyman
netjes man, en idd jouw onderarmen passen tevsn in mn bovenarmen:D..of moet ik nu deze gebruiken:sad:

maar behalve specuifieke oefeningen voor biceps en kuiten, waar doe je dat nog meer niet voor?

lol thx :D

eigenlijk is mijn oefeningen keuze erg beperkt. ik doe enkel bankdrukken en varianten (smal en zo), squat en varianten (front squat dan vooral) en deadlift en varianten.

veel meer doe ik eigenlijk niet. ter compensatie train ik dit allemaal 3-4 keer per week en doe ik meer sets per oefening.
 
kan nu wel in powerliftsectie kijekn maar er zijn wel meerder mensen die dat willen weten hier, (en ik ben momnteel te lui om te zoeken, zwaar getraind:D) maar hoe veel zwaarder ga jij dan per training of wordt per week gewicht opgeschroefd of...?

weet dat jij nauwelijks of vrij weinig althans till failure gaat..ben erg benieuwd naar je werkwijze vooral met kans op overtraing.. is geen hstschema dus..tell us please:)

ps. vind je lichamsgewicht wat vertekend tav de rest van je stats..positief bedoeld dan he:thumb:

had je toch wat zwaarder verwacht
 
Originally posted by dandyman
kan nu wel in powerliftsectie kijekn maar er zijn wel meerder mensen die dat willen weten hier, (en ik ben momnteel te lui om te zoeken, zwaar getraind:D) maar hoe veel zwaarder ga jij dan per training of wordt per week gewicht opgeschroefd of...?

weet dat jij nauwelijks of vrij weinig althans till failure gaat..ben erg benieuwd naar je werkwijze vooral met kans op overtraing.. is geen hstschema dus..tell us please:)

ps. vind je lichamsgewicht wat vertekend tav de rest van je stats..positief bedoeld dan he:thumb:

had je toch wat zwaarder verwacht

ik ga niet per see echt zwaarder, maar ik doe vooral méér reeksjes. ik doe bijna standaard 6 reeksen per oefening. het hangt af van de dag ook. het gewicht, de reps en de sets verandert bijna elke dag, maar je ziet wel dat de progressie beter wordt naarmate je vooruit gaat in de tijd.

en zeg maar dat ik nooit tot failure ga. alleen op wedstrijd ;)

en mijn schema bedraagt eigenlijk een heel laag volume qua oefeningen, maar wel dan een hoger volume per oefening. en dit gecombineerd met een DUP en niet tot failure trainen, zorgt ervoor dat ik veel vaker kan trainen. dit was ook het systeem van de russen die soms 2 keer per dag trainden. niet alle trainingen waren even zwaar of moeilijk.

wat bedoel je met vertekend? ;) waarom zwaarder? ik vind me al zwaar genoeg ;) ik ben met opzet afgevallen om te proberen om in een lagere gewichtscategorie te gaan.
 
Zijn dat van je armen "unflexed" zowel boven als onder?:eek:
 
Originally posted by Medus@
Zijn dat van je armen "unflexed" zowel boven als onder?:eek:

:rolleyes:

Tuurlijk niet...op die manier geef je nooit je stats, omdat dat geen richtlijn is.
 
Zeg wat ik niet snap, ben je pas een jaar geleden met PL begonnen?! Dan ben je Blegisch kampioen PL geworden door gewoon als bb te trainen? Ik dacht echt dat je al langer aan PL deed...

Daarbuiten mooie stats hoor! Menig bb zou er nog jaloers op zijn.
 
Originally posted by Robin


:rolleyes:

Tuurlijk niet...op die manier geef je nooit je stats, omdat dat geen richtlijn is.

Hehe thx robin, beetje dom ook van mij :rolleyes:
 
Originally posted by Big Byron
Zeg wat ik niet snap, ben je pas een jaar geleden met PL begonnen?! Dan ben je Blegisch kampioen PL geworden door gewoon als bb te trainen? Ik dacht echt dat je al langer aan PL deed...

Daarbuiten mooie stats hoor! Menig bb zou er nog jaloers op zijn.


1 jaar? hmm dacht dat je als pappa spike wel een 50 plusser was :)

jk lol
 
Originally posted by Big Byron
Zeg wat ik niet snap, ben je pas een jaar geleden met PL begonnen?! Dan ben je Blegisch kampioen PL geworden door gewoon als bb te trainen? Ik dacht echt dat je al langer aan PL deed...

Daarbuiten mooie stats hoor! Menig bb zou er nog jaloers op zijn.

ik ben slechts pas pl gaan trainen, maar heb als bb altijd meer aandacht geschonken aan kracht dan aan massa.
 
Wat overigens iedereen zou moeten doen , je kan ook massa kweken met zware gewichten (oldschool).
Wat is er belachelijker dan als 110 kg monster in een café 'gepakt' te worden door een klein sterk ventje omdat je enkel op volume en niet op kracht traint ? :D
 
Yates , Coleman bulken van de kracht en zijn/waren massaal
 
yates? yates is IMO helemaal geen sterke man, zeker niet gezien de massa die hij had.

Coleman JA, maar dat komt omdat hij een pl achtergrond heeft
 
Back
Naar boven