AndroidHealthClinic

Feedback bloedwaardes - verhoogde hematocriet

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 mei 2020
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

2 vrienden en ik zijn aan het oriënteren om op korte termijn te beginnen met kuren.
Hebben ook besloten om bloedonderzoek te laten verrichten voordat de kuur gestart wordt.

Een uitslag is al binnen (zie bijlages of afbeeldingen onder de tekst).

Van deze persoon zou dit zijn eerste kuur zijn. Zelf vind ik alleen zijn hematocriet erg hoog voor iemand die niet gebruikt heeft.
Daarnaast zijn er nog wat andere afwijkende waardes waardoor hij zelf ook de huisarts eerst wil benaderen voor advies.
'Onze' vraag voor nu: is er alvast wat info/ advies die jullie kunnen geven m.b.t. onderstaande waardes?
Misschien iets om alvast aan te kaarten bij het gesprek met de huisarts? Gebruik van middelen houdt hij voor nu nog even af.

1596054736114.png


1596054742711.png
 

Bijlagen

  • LR1.jpg
    LR1.jpg
    133 KB · Weergaven: 92
  • LR2.jpg
    LR2.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 86
Die leverwaarden moet verder uitgezocht worden en hij is hypogonadaal. Zijn hematocriet is normaal.
 
Nog nooit gekuurd? Testwaardes zijn heel.laag

Als het is zoals Galen zegt hypogonadisme.. dan (op basis van wat we tot nu toe lezen) lijkt het dat dit mogelijk is ook al heeft hij geen kuurverleden.
Het kan een op zichzelf staande aandoening zijn. Alhoewel je het vaak terug ziet komen bij mensen die hebben gekuurd.

Of in zijn situatie hypopituïtarisme is ontstaan als gevolg van een van de hypofyse- of hypothalamusziekten is dan een tweede vraag.
Maar goed, even afwachten met huisarts en eventuele doorverwijzing dan maar.
 
Die leverwaarden moet verder uitgezocht worden en hij is hypogonadaal. Zijn hematocriet is normaal.

Oké thx, dacht boven de > 100 dat je moest oppassen indien je wilde gaan kuren.
Afspraak met huisarts assistent is gemaakt, nu even wachten op uitkomst van huisarts meet up en eventuele doorverwijzing voor verder onderzoek.
Is er verder nog iets dat jij kan aankaarten waar je nog specifiek op kan letten? Gezien jouw kennis verder lijkt te gaan dan gemiddeld? ;)
 
Niet toevallig een sneaky oraal kuurtje?
 
Die leverwaarden moet verder uitgezocht worden en hij is hypogonadaal. Zijn hematocriet is normaal.

Hij is langs de huisarts geweest en heeft bovenstaand bloedonderzoek laten zien.
Er is toen eerst opnieuw bloed afgenomen voor een eigen test (anders kunnen ze ook geen doorverwijzing maken).
Ook hieruit kwam voort dat o.a. de testosteron waarde laag was.. 5,8. Echter doen ze hier niks mee omdat het nu net boven de 5,6 ondergrens uitkomt.

Over de leverwaardes werd ook erg laconiek gedaan. Zonder serieuze klachten vonden ze het ook niet nodig om hier een doorverwijzing voor te maken.
We zijn nu dus even aan het oriënteren of het misschien handig is om bij een andere (privé)kliniek aan te kloppen voor verder onderzoek.

Aim is dan eerst op herstellen leverwaardes, daarna even kijken wat er gedaan kan worden aan die hypogondale 'situatie'.

Indien iemand enig idee heeft waar je goed terecht kan voor dit soort zaken dan horen we het graag.
Liefst in NL, maar indien er een goede kliniek in België zit dan is dat ook een mogelijkheid.
 
Hij is langs de huisarts geweest en heeft bovenstaand bloedonderzoek laten zien.
Er is toen eerst opnieuw bloed afgenomen voor een eigen test (anders kunnen ze ook geen doorverwijzing maken).
Ook hieruit kwam voort dat o.a. de testosteron waarde laag was.. 5,8. Echter doen ze hier niks mee omdat het nu net boven de 5,6 ondergrens uitkomt.

Over de leverwaardes werd ook erg laconiek gedaan. Zonder serieuze klachten vonden ze het ook niet nodig om hier een doorverwijzing voor te maken.
We zijn nu dus even aan het oriënteren of het misschien handig is om bij een andere (privé)kliniek aan te kloppen voor verder onderzoek.

Aim is dan eerst op herstellen leverwaardes, daarna even kijken wat er gedaan kan worden aan die hypogondale 'situatie'.

Indien iemand enig idee heeft waar je goed terecht kan voor dit soort zaken dan horen we het graag.
Liefst in NL, maar indien er een goede kliniek in België zit dan is dat ook een mogelijkheid.
Weet je toevallig welke leverwaardes het tweede bloedonderzoek gaf? Als deze vergelijkbaar waren met de eerste is dat wel degelijk reden voor vervolgonderzoek.

Een waarde van 5,8 nmol/L is geen normale waarde en is passend bij hypogonadisme.

Als het mijn huisarts was, had ik een andere gezocht. Privékliniek zou ik niet doen, dit is simpelweg kwestie van een andere huisarts zoeken.
 
Weet je toevallig welke leverwaardes het tweede bloedonderzoek gaf? Als deze vergelijkbaar waren met de eerste is dat wel degelijk reden voor vervolgonderzoek.

Een waarde van 5,8 nmol/L is geen normale waarde en is passend bij hypogonadisme.

Als het mijn huisarts was, had ik een andere gezocht. Privékliniek zou ik niet doen, dit is simpelweg kwestie van een andere huisarts zoeken.

Hij gaat deze week of aankomende week even langs om de waardes op te halen. Wordt alleen op papier meegegeven, ze willen het niet digitaal verstrekken...
Zodra hij ze heeft posten we hier wel de scan.

Alternatieve huisarts was in het verleden al overwogen.. deze heeft alleen een wachtlijst dus er kan niet gelijk worden geswitched.
 
Back
Naar boven