AndroidHealthClinic

Feedback gevraagd 3500 kcal bulk schema (diabetes type 1) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yen88

Novice
Lid geworden
23 dec 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m83
Beste heren/dames,

Gelieve jullie mening over dit schema, ben volop bezig met het in elkaar knutselen van enkele dag schema's ivm voeding.

Heb enkele weken geleden ontdekt dat ik diabetes type 1 heb, en vandaag terug de eerste keer naar de gym geweest.
Ik trainde hiervoor al een hele tijd niet meer. Ik was ook enorm hard afgevallen in de laatste weken voor men diagnosis, waardoor ik nog amper 60.5kg woog! bij een lengte van 183 .. Ik was hier echt van verschrokken.
Nu alles een beetje meer op punt staat met de insuline enz, weeg ik 10 dagen later 63.5 - 64.0. Vooral veel vocht en maag/darm vulling maar ben toch blij die kilo's al. Daarvoor woog ik ook al niet veel.
Lijkt wel alsof ik 10x zoveel honger heb nu men lichaam wat meer in balans in. Ik ga 3x week een full body schema doen, en ben echt opzoek naar gewoonweg kilo's. Of dat nou wat vet is of niet maakt me echt niet uit bij 64 kg.

In ieder geval bedankt voor het lezen en graag jullie mening ^^ ik heb dit schema ondertussen enkele malen getest en ondervind redelijk goede waardes ivm de glucose (met de dosis insuline die ik momenteel heb)

Hier en daar zitten nog wat dingen wat ik kan vervangen misschien, zoals oa de choco crunchy muelsi (50g) savonds , misschien whey proberen? Ik denk niet dat whey de glucose waardes aantast?
Probeer het allemaal wat smakelijk te houden :D
 

Bijlagen

  • Dagplanning 1.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 207
Weeg je je kip gebakken af? Je kan alles beter onbereid wegen. Is nauwkeuriger.

Wat is je onderhoud?
Op zich ziet t er prima uit.
Whey is niet nodig. Je hebt zat aan 120-150gr eiwit. En dat haal je al.

Lees hier ook even mee. Post 1 lezen en de excel sheet van post 2
 
De voedingswaarde van de kip staat idd gewoon op 200g onbereid, misschien wat verwarrend ja met die 150g gebakken erbij geschreven, kan ik even veranderen.
Hetzelfde voor de rijst? schrijf ik dan '100gr zilvervliesrijst' (want ik kook ook 100g af), welke daarna gewoon 200g rijst klaar op je bord wordt ?
Voedingswaarde zoals ze er nu staat is ook 100gram ongekookte rijst.

Ik heb al zeer veel aan je excel sticky gehad, dank hiervoor :bow2:
Bezig om een hele weekplanning hierin te maken.

Mijn onderhoud ligt tussen de 2600-2900. Heb wel een vrij intensieve job in de bouw als lasser, val ergens tussen die 1.55 en 1.75 marge vermoed ik


Edit: kleine aanpassing , choco crunchy muesli vervangen door 85% donkere chocolade. scheelt zich wel wat in KH savonds
 

Bijlagen

  • Dagplanning 1.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 140
Laatst bewerkt:
De voedingswaarde van de kip staat idd gewoon op 200g onbereid, misschien wat verwarrend ja met die 150g gebakken erbij geschreven, kan ik even veranderen.
Hetzelfde voor de rijst? schrijf ik dan '100gr zilvervliesrijst' (want ik kook ook 100g af), welke daarna gewoon 200g rijst klaar op je bord wordt ?
Voedingswaarde zoals ze er nu staat is ook 100gram ongekookte rijst.

Ik heb al zeer veel aan je excel sticky gehad, dank hiervoor :bow2:
Bezig om een hele weekplanning hierin te maken.

Mijn onderhoud ligt tussen de 2600-2900. Heb wel een vrij intensieve job in de bouw als lasser, val ergens tussen die 1.55 en 1.75 marge vermoed ik


Edit: kleine aanpassing , choco crunchy muesli vervangen door 85% donkere chocolade. scheelt zich wel wat in KH savonds
De voedingswaarde van de kip staat idd gewoon op 200g onbereid, misschien wat verwarrend ja met die 150g gebakken erbij geschreven, kan ik even veranderen.
Hetzelfde voor de rijst? schrijf ik dan '100gr zilvervliesrijst' (want ik kook ook 100g af), welke daarna gewoon 200g rijst klaar op je bord wordt ?
Voedingswaarde zoals ze er nu staat is ook 100gram ongekookte rijst.

Ik heb al zeer veel aan je excel sticky gehad, dank hiervoor :bow2:
Bezig om een hele weekplanning hierin te maken.

Mijn onderhoud ligt tussen de 2600-2900. Heb wel een vrij intensieve job in de bouw als lasser, val ergens tussen die 1.55 en 1.75 marge vermoed ik


Edit: kleine aanpassing , choco crunchy muesli vervangen door 85% donkere chocolade. scheelt zich wel wat in KH savonds
Is inderdaag ongekookte rijst die 100g, zou me niet verbazen als je het na het koken afweegt dat het ineens 250-300g weegt met al dat vocht.
 
Goed dat je wel alles onbereid afweegt. Rijst kan afhankelijk van de soort en hoe lan je het kookt zo van 100 gram ongekookt naar 200-250 gram gekookt gaan. Dus gewoon in je schema altijd onbereid berekenen.
Heb je wat je nu eet ooit al eens berekend? Want een berekend onderhoud is wat anders dan dat je het hebt bepaald. Maar je hebt aardig wat actviteit met je werk en je wil aankomen. Dus ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk wat het doet.
Varieer ook wat in je beleg. Naast kip/kalkoen kan je ook ham, rauweham, rookvlees, bacon, roomkaas/zalm, smeerkaas oid nemen. Huttenkase/roomkaas op brood met tomaat en ui is ook erg lekker. Maar beleg mag ook best een wat vetter zijn he!

Wat betreft kh. Het maakt op zich niet uit da je op de avond wat kh pakt. Ook niet met diabetes. Je hebt je koolhydraten ook nodig. Er wordt dan vnl wel langzamere koolhydraten geadviseerd en geen pure suiker. Dus je kan best de chocomuesli gewoon nemen. Wat je ook kan doen is een basis muesli nemen of havermout oid en dan de pure chocolade erdoorheen raspen/verbrokkelen. Maak je eten lekker. Dat kan ook met diabetes.

Fijn dat je wat had aan de link/excel. kan je best wat werk schelen. In het begin wel even uitzoeken en je eigen producten erin zetten maar daarna rekent hij alles door. Daarbij ... als je eenmaal een tijdje schema's hebt gemaakt weet je ook wel wat je wel en niet kan nemen en wat op elkaar lijkt qua macro's.
Je kan namelijk ook gewoon pasta met bolognese saus nemen ipv rijst. Of eet gewoon een keer stamppot met worst. Het past allemaal best in macro's. ;)
 
Heb je wat je nu eet ooit al eens berekend? Want een berekend onderhoud is wat anders dan dat je het hebt bepaald. Maar je hebt aardig wat actviteit met je werk en je wil aankomen. Dus ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk wat het doet.
Varieer ook wat in je beleg. Naast kip/kalkoen kan je ook ham, rauweham, rookvlees, bacon, roomkaas/zalm, smeerkaas oid nemen. Huttenkase/roomkaas op brood met tomaat en ui is ook erg lekker. Maar beleg mag ook best een wat vetter zijn he!

Wat betreft kh. Het maakt op zich niet uit da je op de avond wat kh pakt. Ook niet met diabetes. Je hebt je koolhydraten ook nodig. Er wordt dan vnl wel langzamere koolhydraten geadviseerd en geen pure suiker. Dus je kan best de chocomuesli gewoon nemen. Wat je ook kan doen is een basis muesli nemen of havermout oid en dan de pure chocolade erdoorheen raspen/verbrokkelen. Maak je eten lekker. Dat kan ook met diabetes.

Bedankt voor de tip/info!
Wat ik nu eet is zoals het schema eruit ziet, sommige dingen variëren zoals o.a. avondeten maar probeer dan wel deze macro's ongeveer gelijk te houden. ( bv aardappel met kalkoen, zalm enz)
Het uiteindelijke plan/doel is om een schema of 3 zoals deze te maken zodat ik enkele 'dagschema's ' heb waaruit ik kan kiezen. En ook voorleggen bij de diëtiste nadien (volgen mij nog een tijdje op)
En/of nadien een weekschema vanuit je excel sheet.
ps: platte kaas met beetje havermout, evt walnoten , en donkere chocolade geraspt klinkt nu al lekker :eating:
 
ps: platte kaas met beetje havermout, evt walnoten , en donkere chocolade geraspt klinkt nu al lekker :eating:
:D

Is je dietiste bekend met sporten en aankomen? Want de meesten zijn dat totaal niet helaas....
 
Nee inderdaad, ik denk dat ik een van de weinige of eerste patienten ben bij hun die met diabetes type 1 willen gaan bulken en naar de gym gaan (op een verstandige wijze natuurlijk)
Ze konden me nu al vrij weinig info geven over gisteren (eerste keer gym terug), ivm insuline inname/voeding.

MAAR, ik hou alles bij als een logboek.. Elke waarde, tijdstip, maaltijd etc noteer ik in een boekje/op pc.
Begin het op deze manier al redelijk goed door te krijgen wat wel/niet kan. Ik haal meer info van dit forum en youtube (bv phil graham, type 1 bodybuilder) dan uit hun advies/info
 
Back
Naar boven