Fitness Seller

Feedback op mijn huidige aanpak

Bezoekers in dit topic

ZegMaarWilly

Novice
Lid geworden
21 aug 2016
Berichten
4
Waardering
0
Beste BB Forum,

Ik lurk nu al een tijdje met veel plezier rond op dit forum (heb me kapot gelachen om het topic over Filemon staat strak).
Nu ben ik, na een hele lange tijd niks doen, sinds 3 weken begonnen met trainen. Ik woog toen ik begon ongeveer 85kg en ben 178cm lang. Beetje overgewicht maar een waardeloze fysiek. Daar wil ik wat aan veranderen en ik vroeg me af of jullie wat feedback konden geven op wat ik op het moment aan het doen ben.

Ik train 5-6 dagen in de week. En mijn training ziet er elke dag als volgt uit:
Opstaan, (geen ontbijt).
1 scoop Pre work out N.O. Explode 3.0
10 min warming up (naar de sportschool toe fietsen)
50-60 minuten krachttraining (Dag 1 borst & triceps & buik, Dag 2 rug & biceps & buik, Dag 3 Benen & buik)
15min keiharde fietscardio tot op het punt dat mensen denken dat ik dood ga. Gemiddeld zo'n 200 kcal verbrandt volgens dat apparaat.
10 min cooling down (naar huis fietsen)
3 scoops whey isolaat (van XXL nutrition)
3 gram creatine (Creapure van Body & Fit)
1 multimen vitaminepil (van Body & Fit)
1 vitamine d3 pil (van Body & Fit)
1 green tea extract pil (van Body & Fit)
2 dim plus pillen (van Nature's way)

Dan eet ik eind van de middag vaak nog 2 boterhammen met pindakaas/kalkoenfilet.
's Avonds avondeten; kan van alles zijn. Avg, stampot, pasta, rijst. Af en toe wat ongezonder zoals pizza.
Rond 9 uur eet ik vaak nog 1/2 boterhammen of 500gram franse magere kwark.
Voor het slapen neem ik nog 2 dim plus pillen en 2/3 dosering ZMA (van Body & Fit).

Ik eet gemiddeld 1 á 2x in de week vette vis bij het avondeten. Kom ik daar niet aan, dan neem ik omega-3 visolie capsules.
Ik drink maximaal 1x in de week alcohol.
Ik slaap elke nacht zo'n 7-8 uur en 10+ uur op zondag.
Ik drink meer dan genoeg water per dag.

Ik ben pas 3 weken bezig en in gewicht is vrijwel niks veranderd. Logisch want door de spieropbouw en creatine kom ik wat kilo's aan. Merk wel al flink wat verschil in de spiegel en dat is het belangrijkste natuurlijk. Ik wil wel graag mijn tijd goed benutten dus als dingen anders/beter moeten hoor ik het graag.

Dingen waar ik mij al van bewust ben:
- Body & Fit huismerk = Body & Shit. Had de spullen al gekocht. Maak wat ik nu heb staan nog op en in het vervolg bestel ik gewoon van XXL nutrition.
- Voor het beste resultaat moet ik al mijn macro's bijhouden. Echter eet ik elke avond bij vrienden in het studentenhuis en als zij graag Knor wereldgerechten eten dan sluit ik me daar gewoon bij aan.
- Alcohol is killing voor je progressie.

Specifieke vragen:
- Ik train alleen en ben nog een beginner. Hierdoor vind ik het prettiger om alleen apparaten te pakken ipv losse gewichten. Ik heb wel een hele uitgebreide sportschool en we hebben zeker 5+ apparaten per spiergroep. Echter vroeg ik mij af hoe erg het is dat ik geen compound oefeningen doe (squats, deadlifts). Over een paar maanden wil ik ze misschien wel gaan oppakken maar dat zie ik nu nog niet zo zitten.
- Met de huidige supplementen die ik neem, is het mogelijk dat ik ergens misschien te veel van binnen krijg en kan dit nare gevolgen krijgen. Moet ik misschien wat schrappen?

Alvast bedankt! Ik stel de feedback enorm op prijs!
 
Laatst bewerkt:
Erg veel focus op supps voor een beginner. Lol @ -dt in voltooid deelwoord.

Weet niet zo uit m'n hoofd wat er in je pre-workout zit maar zou wat BCAAs en HMB pakken voor je training als je op lege maag gaat trainen.

Eten trekt op niets we kunnen daar echt geen fuck over zeggen tenzij je er de kcal en macro's bij gaat zetten, daarbij moeten we ook je onderhoud (total daily energy expenditure) weten.

Verder nog iets over multivit timing en eiwitsynthese maar geen zin om uit te typen.
 
Klinkt allemaal vrij goed misschien ietsie meer eten...

Wat je supps betreft, als jij het geld er voor over hebt zie ik geen nadelen om deze supps die jij hier aangeeft te gebruiken. Zijn ze nodig? Nee.. doen ze wel wat? jahoor.
Het ''body en shit'' verhaaltje heeft vooral te maken met de affaire met eiwit concentratie in hun whey ooit.. maar die pillen zijn gewoon oke. Maak ze op en beste dan ergens anders. XXL is overpriced goede kwaliteit dat wel, maar MyProtein is kwa kwaliteit prijsverhouding toch wel het beste door die zieke aanbiedingen altijd. (tot 80% korting op pillen en amino's bijv)
Te veel van binnen krijgen is ook niet het geval, je vraagt elke dag erg veel van je lichaam met krachttraining, en hebt veel meer nodig dan de gemiddelde persoon.
Compounds zou ik persoonlijk zo snel mogelijk mee beginnen. Maybe dat je ff een van de intructeurs kan vragen om goede begeleiding erbij
 
Back
Naar boven