XXL Nutrition

feedback op trainingsschema

Bezoekers in dit topic

whycomplain

Novice
Lid geworden
18 mrt 2019
Berichten
19
Waardering
23
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
graag zou ik in contact willen komen met iemand die veel verstand heeft van trainingsschema's om samen te kijken naar het schema wat ik wil gaan gebruiken. Omdat het gaat om een schema dat door een PT is ontwikkeld (en waar dus rechten op staan) wil ik het niet openbaar delen & voor iedereen beschikbaar stellen.

Mocht jij hier verstand van hebben en bereid zijn mij te helpen laat dan even wat weten in de comments dan stuur ik je een DM.
:D:D:D:D:D:D
 
Embargo op een trainingsschema? Wat is dit voor flauwekul, mijn dochter is een PT en het schema wat zij voor Pietje maakt is specifiek toegesneden op Pietje en Jantje of Keesje heeft hier weinig aan.
Omgekeerd doen we eigenlijk met z'n allen in de gym min of meer hetzelfde. De een wat gerichter dan de ander maar het geheel is geen topsecret.
 
Embargo op een trainingsschema? Wat is dit voor flauwekul, mijn dochter is een PT en het schema wat zij voor Pietje maakt is specifiek toegesneden op Pietje en Jantje of Keesje heeft hier weinig aan.
Omgekeerd doen we eigenlijk met z'n allen in de gym min of meer hetzelfde. De een wat gerichter dan de ander maar het geheel is geen topsecret.

hey mijn eerste reactie, leuk dat je reageert. Ik ging er van uit dat het niet OK was om schema's die gemaakt zijn te delen op een Forum. Maaaaaar dat zijn inderdaad aannames en aannames zijn natuurlijk slecht :p

ik voeg mijn schema's bij en hoor graag wat jij er van vindt.

95ffecd0-958a-4cf0-a775-bf9c122998d4.JPG


8ffe0437-d384-4d38-8bc5-cdd84544ad76.JPG


c8b569f6-df3e-4be3-83bf-6d7b2ec11630.JPG
 
tof dat jullie bereid zijn om actief met mij mee te denken m.b.t. dit schema. Waar ik aan twijfel is de hoeveelheid. het gaat om een hele hoop oefeningen waaronder ook een hele hoop contraction oefeningen. Dit lijkt mij enerzijds goed alleen aan de andere kant "heb ik ooit gehoord" ja daar komt ie : "dat te veel belasting op dezelfde spiergroep zorgt voor spierafbraak" en dat willen wij natuurlijk absoluut niet. :haar:
 
Ik zou hem ontslaan. Serieus. Met 12 oefeningen in een training zou je jezelf geen pt mogen noemen.
 
Ik zou hem ontslaan. Serieus. Met 12 oefeningen in een training zou je jezelf geen pt mogen noemen.

ik begrijp uit je reactie dat je het hier niet mee eens bent, hoe zou jij het wel indelen?
 
whycomplain Hoeveel trainingservaring heb je want zo aan al die voorgeschreven technieken te zien (supersets, dropsets, static holds, enz) train je al langer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
whycomplain Hoeveel trainingservaring heb je want zo aan al die voorgeschreven technieken te zien (supersets, dropsets, static holds, enz) train je al langer?
Nu ongeveer 2 jaar waarvan 1 jaar intensief & serieus, daar bedoel ik mee dat ik ook op mijn voeding let m.b.t. Kcal / macro’s. Ik weet hoe ik de juiste uitvoeringen van de oefeningen doe en begrijp hoe het lichaam werkt. voeding gaat dus goed en heb ook zeker enige ervaring in de gym. Het stukje opbouwen van een trainingsschema en de juiste belasting per spiergroep daar heb ik nog nauwlijks verstand van. Om deze reden ook altijd met andere personen hun schema’s getraint. Dit is dan ook mijn beweegreden om hier meer informatie over in te winnen. Uiteindelijk wil ik naar een mooie en complete fysiek toe en dit allemaal zelf kunnen maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is dus niet JOUW PT die dit schema voor jou heeft uitgeschreven maar een random schema?
 
Nu ongeveer 2 jaar waarvan 1 jaar intensief & serieus, daar bedoel ik mee dat ik ook op mijn voeding let m.b.t. Kcal / macro’s. Ik weet hoe ik de juiste uitvoeringen van de oefeningen doe en begrijp hoe het lichaam werkt. voeding gaat dus goed en heb ook zeker enige ervaring in de gym. Het stukje opbouwen van een trainingsschema en de juiste belasting per spiergroep daar heb ik nog nauwlijks verstand van. Om deze reden ook altijd met andere personen hun schema’s getraint. Dit is dan ook mijn beweegreden om hier meer informatie over in te winnen. Uiteindelijk wil ik naar een mooie en complete fysiek toe en dit allemaal zelf kunnen maken.
Wil je jezelf wijzer maken ga er dan over lezen. De info die je hier krijgt is (soms) best goed, maar vaak erg basic en het is goed om verschillende informatiebronnen te hebben. Er zijn genoeg goede bronnen te vinden en ebooks die hun geld dubbel en dwars waard zijn:

https://www.strongerbyscience.com/art-and-science/
https://www.jtsstrength.com/product/scientific-principles-of-strength-training/
https://www.jtsstrength.com/product/how-much-should-i-train-2/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, ik heb wel wat schema's en informatie waar je echt wat aan hebt:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Wat een reuze interessant schema weer.....het niveau is echt bagger in de gemiddelde gym, sorry.

allereerst een top topic waar veel nuttige informatie in staat, hier kunnen veel mensen heel wat informatie uit halen. Nu is het zo dat ik inderdaad een tijd met een soortgelijke novice programma getraind heb. en daarom denk ik dat het tijd is voor een nieuw trainingsprogramma en dan wil ik dus met een intermediate programma gaan trainen. Het is zo dat ik ongeveer 5 dagen per week wil trainen, dit ook omdat het voor mij een goeie bezigheidstherapie is en ik begin hier mijn dag mee. Na het sporten ben ik ready voor de dag:flexbiceps:. Daarnaast wil ik er voor zorgen dat ik alle spiergroepen minimaal 2x per week train, wat voor trainingsschema's zou jij (los van de topic over beginners die je stuurde) dan aanbevelen?

hoe kijken jullie bijvoorbeeld naar een push pull schema? (deze heb ik overigens nog niet voor 5 dagen gevonden:p)

Doe maar rustig aan, na het weekend mag ook.
& het is misschien wat laat maar wel voor het weekend geworden :badum:
 
5 dagen:
Push Pull Legs Upper Body Lower Body
 
allereerst een top topic waar veel nuttige informatie in staat, hier kunnen veel mensen heel wat informatie uit halen. Nu is het zo dat ik inderdaad een tijd met een soortgelijke novice programma getraind heb. en daarom denk ik dat het tijd is voor een nieuw trainingsprogramma en dan wil ik dus met een intermediate programma gaan trainen. Het is zo dat ik ongeveer 5 dagen per week wil trainen, dit ook omdat het voor mij een goeie bezigheidstherapie is en ik begin hier mijn dag mee. Na het sporten ben ik ready voor de dag:flexbiceps:. Daarnaast wil ik er voor zorgen dat ik alle spiergroepen minimaal 2x per week train, wat voor trainingsschema's zou jij (los van de topic over beginners die je stuurde) dan aanbevelen?

hoe kijken jullie bijvoorbeeld naar een push pull schema? (deze heb ik overigens nog niet voor 5 dagen gevonden:p)
Thanks. Hoever ben je uiteindelijk gekomen op squats, bench, deadlift en overhead press op je novice programma?

Denk dat dit ook een prima optie is:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/

Dag 5 eventueel cardio en abs doen ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank je voor je reactie, heb je voor mij misschien een link naar een mooi schemaatje?

Enige vorm van zelf wat actie ondernemen wordt wel gewaardeerd . .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven