XXL Nutrition

Feedback over voedingsschema (cut)

Bezoekers in dit topic

KelvinK

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
60
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
93kg
Beste lezers,

Ik heb drie jaar lang een flinke periode gecut volgens een bepaald voedingsschema wat iemand anders voor mij heeft opgesteld. Nu drie jaar later is het duidelijk weer tijd voor een nieuwe periode van cutten. Ik ben inmiddels een week of zes bezig en probeer het eetschema nog steeds te fine tunen. Vandaag de vraag aan de ervaren ijzervreters hier of jullie feedback hebben over mijn voedingsschema. Hieronder mijn stats en schema:

Man
26 jaar
93 kg
vp: ongeveer 22%

Onderhoud is 2731 kcal. Hier ga ik 500 kcal onder zitten, dus kom uit op 2231 kcal. Hieronder mijn voedingsschema:
Schermafbeelding 2017-03-02 om 18.09.58.png


Ik ben ervan op de hoogte dat je ongeveer 2 gr. eiwit per kg lichaamsgewicht moet aanhouden, 0,8-1,2 gr. vet per kg lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten. Toch merk ik dat ik in dit schema iets teveel koolhydraten en eiwitten tot mij neem maar wel te weinig vet. Is dit verschil verwaarloosbaar? Of zeggen mensen hier nee je kunt beter het een en ander aanpassen, maar wat dan? Over de dag gezien drink ik minimaal 4 Liter water en af en toe een bak zwarte koffie.

Ik hoop dat jullie wat feedback hebben!

Alvast bedankt
KK
 
Lijkt mij toch erg weinig 2200 calorieën en je weeg 93 kilo met sporten
 
Lijkt me ook wel erg weinig.... heb je je activiteitenfactor er wel in meegenome?
100 gram kipfilet 190 kcal en maar 14 gram eiwitten.. dat lijkt me niet echt te kloppen.

Ik zou bij je ontbijt gewoon halfvolle melk nemen en dan 250 ml. Heb je meteen ook wat meer vetten.
 
Eiwit hoger dan 2,0gr is prima. In cut is zelfs tot 3,1gr/kg VVM aangeraden. Mocht er nog vraag zijn naar onderbouwing wil ik morgen best relevant wetenschappelijk onderzoek hierover posten.
Vetten mogen wel hoger. En check idd je voedingswaarden even.
 
Back
Naar boven