MuscleMeat

Feedback: Pullday

Bezoekers in dit topic

Er zit nog een heel verschil tussen iedere set compleet tot falen pushen + eindigen met partials en dit (zie onderstaande):
Ik speelde meer af op hoe ik hem voelde, ik hoefde niet perse erg zwaar te gaan. Ik voelde hem al op gewichten waar ik 16reps kon doen. Ik focusde vooral op form, dus gecontroleerde excentrieke en concentrische bewegingen met een goeie squeeze
 
Ik speelde meer af op hoe ik hem voelde, ik hoefde niet perse erg zwaar te gaan. Ik voelde hem al op gewichten waar ik 16reps kon doen. Ik focusde vooral op form, dus gecontroleerde excentrieke en concentrische bewegingen met een goeie squeeze
bijvoorbeeld mijn benen verzuren extreem bij hoge reps leg extensions met de excentrieke beweging. Ik deed dan 32kg 16reps terwijl ik 52kg kon pakken met 8 reps omdat dit veel meer verzuurt
 
Ik speelde meer af op hoe ik hem voelde, ik hoefde niet perse erg zwaar te gaan. Ik voelde hem al op gewichten waar ik 16reps kon doen. Ik focusde vooral op form, dus gecontroleerde excentrieke en concentrische bewegingen met een goeie squeeze
Dat doe ik inderdaad in blokken en dan kan je inderdaad minder gewicht pakken, maar waarom hou je het dan niet bij die form en doe je 4-5 goeie werksets met diezelfde form?
 
De stimulans kan ook door 1-2 reps in de tank te houden. Studies tonen aan dat dat weinig tot geen verschil maakt met tot failure trainen, maar wel gunstiger is voor je recovery. Je moet daar wel discipline voor hebben, ben ik met je eens, want zoals je zegt: de meeste mensen trainen echt niet hard genoeg. Het is voor een beginner natuurlijk wel een stuk makkelijker om gewoon tot "failure" te gaan, dan zitten er waarschijnlijk nog reps in de tank en hebben we het eigenlijk (nagenoeg) over hetzelfe;)

Ik denk dat tot (near) failure trainen zeker z'n plaats heeft, maar zeker niet op elke oefening. Ik merk dat ik het voor upper back inderdaad ook erg lekker vind om veel tot (near) failure te gaan, maar dat is een spiergroep die bijna niet genoeg stimulans kan hebben bvb.

Het is ook maar net wat je opvattingen zijn. Naar mijn mening en uit mijn ervaring, is kracht omhoog in verschillende rep ranges = size omhoog. Daar hoef ik niet perse tot failure voor te gaan.
Link van die bron, want failure zorgt wel degelijk voor aanzienlijk meer stimulans.
 
Dat doe ik inderdaad in blokken en dan kan je inderdaad minder gewicht pakken, maar waarom hou je het dan niet bij die form en doe je 4-5 goeie werksets met diezelfde form?
Ik deed hogere aantal reps omdat lager meer gefocust zou zijn voor opbouwen van kracht en hogere aantal reps echt voor lichaamsontwikkelen (beetje vergelijking met powerliften en bb)
 
Veel warming-up sets.

nog meer warming-up sets.

nog nog meer warming-up sets.


Nog veel meer warming-up sets.

Als je deze training bekijkt, echt eens goed bekijkt, vind jij het gek dat mensen je afraden om te kuren?
Alleen maar setjes tot 12 reps, en dan steeds meer toenemende gewichten?

Pak bijvoorbeeld deze:
Lat pulldown
10x39kg
10x45kg
10x52kg
8x59kg (failure)
Dan zijn dus set 1-2-3 niet uitdagend geweest, om uiteindelijk onder de streep 1 werkset te draaien?

Deze is nog erger:

Dan is set 1 helemaal geen uitdaging, 2 ook niet, 3 ook niet en zelfs set 4 haal je de 12 reps. Dus onder de streep heb je waarschijnlijk alleen maar "de beweging gedaan"

Normaal zou je dit zien:
1-2 sets warming-up. Daarna bijvoorbeeld 12x70 bb row - 10x70 bb row - 9x70 bb row
Dat zouden 3 "werksets" zijn.
Ik merk de invloed van Wesley Vissers, die deed dergelijke trainingen met maar 1 topset.
 
Link van die bron, want failure zorgt wel degelijk voor aanzienlijk meer stimulans.
Ik heb nog even rondgekeken en ik heb het van een Jeff Nippard video met dr. Mike Israetel. Video: Klik, verschil tussen 1-2 reps in reserve en failure is verwaarloosbaar, maar wel beter voor je herstel. van 3:00 tot einde van de video, hoewel de hele video erg interessant is.

Maar dan nog is het indd. wat je zegt: de meeste mensen trainen niet zwaar genoeg en komen niet eens in die 3 reps tot failure range terwijl ze eigenlijk denken dat ze al bij failure gekomen zijn. Ook zeggen ze dat mensen met weinig ervaring wellicht WEL beter tot failure kunnen gaan, dus wat dat betreft had je gelijk.
 
Dit is training van vandaag. Hebben jullie wellicht feedback voor mij? Aangezien ik zelf ook twijfel omdat ik spiermassa verlies tijdens het cutten terwijl ik elke dag 140mg aan eiwitten inneem en naar mijn gevoel goed train

Mijn stats
Lengte: 170cm
Gewicht: 68kg
Ontbijt voor de training: 500g Lindahls kwark met 50g AH eiwitrijke havermout

Lat pulldown
10x39kg
10x45kg
10x52kg
8x59kg (failure)

Pullups (elke set was failure)
5x68kg
2x6x68kg
5x68kg

Underhand barbell rows
12x40kg
12x50kg
12x60kg
12x70kg

Hyperextensions
10xEigen gewicht
10xEigen gewicht + 10kg
2x10xEigen gewicht
Met hyperextensions kan ik 25kg erbij doen maar dan heb ik wel echt hele dag last van onderrug

Face pulls
2x10x11,3kg
2x10x14kg

Upright row
12x20kg
12x25kg
12x30kg
10x30kg

Alternating dumbbel curls (vasthoudend op peak tension)
10x10kg
10x12kg
8x12kg
6x12kg

Reverse grip ez barbell curl
4x12x15kg

Ez bar preacher curls (wide grip)
8x28kg (failure)
7x28kg (failure)
4x28kg (failure)
4x28kg, 6x18kg (dropset)

Dumbbel curls (beide handen op 1 dumbbel)
10x12kg
10x14kg
8x14kg (failure)
8x14kg (failure)


Veel verschillende meningen over upright row. Ik doe m best wel weinig, vind rear delt flies toch echt beste maar deed upright rows voor variatie. Nog een specifieke vraag: is het handiger om oefeningen die zelfde spiergroep pakken na elkaar te doen of een oefening die andere spiergroep pakt tussendoor. Dus bijvoorbeeld: lat pulldown en pullups achterelkaar of eerst lat pulldown, dan rows en dan pullups(om lats wat rust te geven)
Eet in je cut MINSTENS 165 gr eiwit p dag met jouw gewicht (154lbs). Ik ben 93 kg en eet daarom altijd boven 210 gr. Eet wat meer kcal (reken ff onderhoud uit en ga daar een paar 100 kcal onder zitten).

Voor massa rug:
3 oefeningen van 3 sets tussen 8 en 12 reps, waarvan 1 goeie compound tot failure. (Gewone rows of deadlift bijvoorbeeld)

2 x 3 sets 8 reps bi' en tri's

Dan heb je een goeie pomp. Blijf dichtbij failure trainen en genoeg eten.
 
Squats
16xstang
10x40kg
5x60kg
5x80kg (werkset)
5x90kg (werkset)
5x95kg (werkset)
4x100kg (wekset)

Hack squat
10xeigen gewicht
5x20kg
5x40kg
5x60kg (werkset)
5x60kg (werkset)
5x60kg (werkset)
5x60kg (werkset)
5x60kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn de gewichten die ik toevoegde aan de machine. Dus excl mn eigen gewicht en machine

RDL
10x40kg
8x60kg
5x90kg (werkset)
7x90kg (werkset, vorm was niet zo goed)
7x80kg (werkset)

Bulgarian split squad
10xeigen gewicht
10x10kg (werkset)
10x10kg (werkset)

Heeft me echt helemaal kapot gemaakt. Idk of het de bedoeling is om 5 werksets te pakken maar heeft mij echt afgemaakt. Wilde nog 2 sets bulgarian split squats erbij pakken maar zou me bus missen.
Heb nogsteeds aardig spierpijn van deze training. Ben bang dat ik morgen ook last zal hebben, lange tijd niet zoveel last gehad in benen en glutes. Bang dat ik hierdoor morgen geen legday ga kunnen pakken ):
 
Pullday 01-07-2022

Lat pulldown
12x32kg
10x45kg
10x59kg (werkset)
8x59kg (werkset)
8x59kg (werkset)

T-bar row
10x25kg
8x40kg
12x50kg (werkset)
8x60kg (werkset)
6x60kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn exclusief stand

Rear delt fly
10x5kg
10x7kg (werkset)
9x7kg (werkset)
10x7kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn per schouder

Pullups
8xeigen gewicht (failure)
6xeigen gewicht (failure)
5xeigen gewicht (failure)

Hammer curls
11x12kg (werkset)
8x14kg (werkset)
6x14kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn per bicep

Ez bar preacher curls
9x27kg (werkset)
6x27kg (werkset)
7x27kg (werkset)


Ik beschouw een set als werkset als ik niet meer dan 2 (clean) reps in huis had. Meeste sets waren failure. Ik hoor graag jullie meningen over deze training, mijn focus lag vooral bij volume. 14kg dumbbell curl was voor mij nieuw. Voorheen altijd 10kgs
 
Deze sets zien er stuk meer uit als werksets dan waar je mee begon op pagina 1.
Beter.
Hahahaha jaa, voelde ook veel beter. Vooral laatste rep de squeeze en rustig aan teruglaten voelt altijd zo lekker
 
Mooi fysiek, als het kan ik weet niet of dat love handles zijn die ff weg werken
 
Pullday 01-07-2022

Lat pulldown
12x32kg
10x45kg
10x59kg (werkset)
8x59kg (werkset)
8x59kg (werkset)

T-bar row
10x25kg
8x40kg
12x50kg (werkset)
8x60kg (werkset)
6x60kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn exclusief stand

Rear delt fly
10x5kg
10x7kg (werkset)
9x7kg (werkset)
10x7kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn per schouder

Pullups
8xeigen gewicht (failure)
6xeigen gewicht (failure)
5xeigen gewicht (failure)

Hammer curls
11x12kg (werkset)
8x14kg (werkset)
6x14kg (werkset)
Genoemde gewichten zijn per bicep

Ez bar preacher curls
9x27kg (werkset)
6x27kg (werkset)
7x27kg (werkset)


Ik beschouw een set als werkset als ik niet meer dan 2 (clean) reps in huis had. Meeste sets waren failure. Ik hoor graag jullie meningen over deze training, mijn focus lag vooral bij volume. 14kg dumbbell curl was voor mij nieuw. Voorheen altijd 10kgs
Persoonlijk ben ik voorstander om bij mijn eerste oefening iets meer warming up setjes te doen. Vaak voeg ik ook iets toe als een straight arm pulldown om het bloed in de lats te krijgen, voor ik aan de werksets begin.
En betreft de werksets vind ik 2 per oefening voldoende, mits je hierin echt balls to the wall gaat. Doe hiervoor 1 of 2 lichte feeder sets om in de beweging te komen en aan te voelen welke gewichten je vandaag gaat gebruiken.
Alles wat ik zeg is natuurlijk persoonlijke voorkeur.. maar ik zou ook niet zo snel 6 herhalingen maken met een bicep oefening. 10 herhalingen is in mijn trainingen eigenlijk wel de minimum. Focussen op contractie en het excentrische deel van de beweging, minimaal 10 hh, misschien nog wat forced reps door concentrisch te spotten en excentrisch zelf uit te voeren en those bitches will burn!
 
Back
Naar boven