Jefferson
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 26%
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil me bij deze meteen voorstellen (kon er geen aparte thread voor vinden?). Ik ben sinds mei best serieus bezig met krachttraining... heb in het verleden vaker pogingen gedaan, maar zo dedicated als nu ben ik nog niet eerder geweest. Ik ben in september een maand met vakantie geweest en heb nauwelijks tot geen mogelijkheid gehad om te trainen. Dit heeft wel weer gezorgd voor een dip in mijn motivatie, en gevoelsmatig ook een dip in mijn resultaten. Maargoed, ik ben vastberaden en wil het weer door gaan zetten. Ik heb een schema gemaakt, push pull Legs en een 4e dag waarop ik mijn trapezius apart pak en mijn armen. Waarom trapezius en armen? Ik vind dat mijn trapezius flink meer aandacht nodig hebben om wat meer dikte in de bovenkant van mijn rug te krijgen en m'n armen wil ik extra benadrukken.
Ik heb de sticky topic gelezen en zal dus eerst de vragen beantwoorden om jullie een goed beeld te geven van mijn doel en waar ik sta.
Naast een check op mijn schema vraag ik mij ook af waar ik op moet letten met mijn voeding. Ik haal mijn proteïne nu vooral uit kipfilet, skyr, kipfilet als beleg, wei proteïne, eieren (6-8 stuks per dag). Verder wat standaard dingen zoals volkoren brood, zoete aardappels, groenten als broccoli en spinazie, rijst etc. Ik weeg 110kg en ik kom makkelijk aan 220 tot 250 gram eiwitten per dag.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet
Ik ben nieuw hier op het forum en wil me bij deze meteen voorstellen (kon er geen aparte thread voor vinden?). Ik ben sinds mei best serieus bezig met krachttraining... heb in het verleden vaker pogingen gedaan, maar zo dedicated als nu ben ik nog niet eerder geweest. Ik ben in september een maand met vakantie geweest en heb nauwelijks tot geen mogelijkheid gehad om te trainen. Dit heeft wel weer gezorgd voor een dip in mijn motivatie, en gevoelsmatig ook een dip in mijn resultaten. Maargoed, ik ben vastberaden en wil het weer door gaan zetten. Ik heb een schema gemaakt, push pull Legs en een 4e dag waarop ik mijn trapezius apart pak en mijn armen. Waarom trapezius en armen? Ik vind dat mijn trapezius flink meer aandacht nodig hebben om wat meer dikte in de bovenkant van mijn rug te krijgen en m'n armen wil ik extra benadrukken.
Ik heb de sticky topic gelezen en zal dus eerst de vragen beantwoorden om jullie een goed beeld te geven van mijn doel en waar ik sta.
- Hoelang je traint
Bij elkaar genomen een aantal jaar, maar nooit aaneengesloten waardoor ik nooit echt zichtbare resultaten heb gehaald. Nu train ik 3 a 4 maanden en dat gaat goed. - Wat je doel is
Ik ben een endomorph, 187cm lang en weeg momenteel 110 kilo, vetpercentage ca. 26%. Het gewicht zit verdeeld over mijn hele lichaam en niet zozeer geconcentreerd op b.v. mijn buik. Ik heb van nature flinke benen en mijn bovenbenen mag dan ook wat vet af. Concreet gesteld is mijn doel het volgende: - Afvallen mag, maar is geen doel ansich. Ik wil mijn vetpercentage verlagen naar ca. 18% (daarna zien we verder).
- Spieren opbouwen, er in ieder geval gespierd eruit zien. Ik hoop dat dit samen gaat met vetpercentage verlagen? Misschien is een hercompositie het juiste woord.
- Vooral gezonder worden, visceraal vet moet echt weg en ik wil mijn doelen halen met gezond eten.
- Waar je prioriteiten liggen
Vet percentage verlagen, qua spiergroepen: Rug/Trapezius en armen. Mijn borst en schouders zijn van nature al wat aan de brede kant (niet gespierd, maar qua bouw). - Beschikbare apparatuur
Ik train in de sportschool met technogym. Apparatuur zat beschikbaar, train het liefst met dumbells en cables. - Beschikbare tijd
Ik train 4 tot 5 keer per week. Eerder 5 keer dan 4.
Naast een check op mijn schema vraag ik mij ook af waar ik op moet letten met mijn voeding. Ik haal mijn proteïne nu vooral uit kipfilet, skyr, kipfilet als beleg, wei proteïne, eieren (6-8 stuks per dag). Verder wat standaard dingen zoals volkoren brood, zoete aardappels, groenten als broccoli en spinazie, rijst etc. Ik weeg 110kg en ik kom makkelijk aan 220 tot 250 gram eiwitten per dag.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet