XXL Nutrition

Feedback schema graag :)

Bezoekers in dit topic

lygho

Novice
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
67kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal!

Voor ik mijn schema deel eerst wat achtergrond misschien:
Ik ben sinds mijn 16e (ondertussen al 27) op en af bezig met sporten (krachttraining en lopen). Vroeger altijd graatmager en kon met moeite bijkomen (1m77 en geraakte amper aan 63kg). Dat is veranderd eens ik me heb laten gaan met alcoholverbruik in mijn studententijd :o
De laatste 2 jaar had ik amper tijd om te sporten en begon ik altijd met 2 maal per week te fitnessen gedurende een week of 2 om dan weer te stoppen gedurende enkele maanden. Echter, sinds eind juni viel het me ineens op dat ik, naar mijn mening, veel buikvet had en heb dan ook beslist hier iets aan te doen (volgens buikomtrek meting rond de 18% vetpercentage). Het oorspronkelijke doel was dus om mijn vetpercentage wat lager te krijgen (en tegelijk wat meer kracht)

Ik ben sinds begin juli begonnen met full body workouts 2-3 maal per week. Daarbovenop ben ik ook terug wat aan mijn conditie beginnen werken en loop ik ook 2-3x per week. Sinds 2 weken geleden ben ik een vast schema beginnen volgen:

maandag, woensdag en vrijdag:
biceps, triceps, bovenrug, onderrug, borst (3 sets van 8-10 reps)
buikspieren varieer ik de oefeningen wat

dinsdag, donderdag en zondag:
lopen, tegenwoordig loop ik 5km aan ongeveer 10km/u, dus half uurtje

In combinatie met dit schema let ik ook al bijna 2 maanden op mijn voeding. Ik gebruik myfitnesspal, heb dit ingesteld op verlies van 0.25kg per week. Ik probeer rond 50% koolhydraten, 25-30% vet en 20-25% eiwit te blijven. Toegegeven, ik drink wel nog bijna wekelijks alcohol en af en toe slipt er een dagje in waarin ik niet op mijn voeding let, maar ik zie wel wat vooruitgang. Ik ben op 1 maand van 70kg naar 67kg gegaan, in vetpercentage is dit ongeveer 18% naar 14.5%.

Momenteel zit ik te tijfelen wat ik verder zal doen. Het eerste vet kwijtraken was makkelijk maar lijkt nu wat te stagneren (al 2 weken geen verschil). Ik heb aan de onderbuik nog wat vet dat ik graag weg zou willen (buikspieren zijn al redelijk mooi afgelijnd aan de bovenkant, onderkant kan nog beter) maar tegelijk zou ik misschien ook wat meer spiermassa willen (wat oorspronkelijk mijn doel niet was).
Wat vinden jullie van mijn huidige schema en hebben jullie advies om er nog enkele % vetpercentage af te krijgen? Of denken jullie dat ik nu best omschakel naar terug wat bijkomen in spiermassa en dan pas terug te "cutten"?
Daarnaast ben ik ook aan het twijfelen om 1 van de 3 dagen krachttraining benen te trainen (dacht oorspronkelijk dat dit niet nodig was aangezien ik 3x per week ga lopen)
Ik wil ook nog even verduidelijken, het is niet mijn doel om zeer breed te worden, ik wil uiteindelijk vooral mooi afgelijnde spieren (maar wel wat spiermassa natuurlijk)

Alvast bedankt!

PS: dit is mss niet de plaats om dit te vragen maar kan je, als je aan het bulken bent nog steeds focussen op kracht (zwaar gewicht, lage reps) ipv volume (lager gewicht meer reps) of is dit een slechte combinatie?
 
Zou in ieder geval een gebalanceerd schema gaan volgen. Zelf heb ik deze lange tijd gedaan: https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
Lopen zie ik niet als training. Om vetpercentage te verlagen zul je of op onderhoud moeten gaan eten icm cardio of onder je kcal te gaan eten (250-500kcal). Wat het beste voor jou is, weet jij het beste. Als als je spiermassa weg is zou ik eerst op onderhoud gaan eten en kijken wat dat doen.

Ik zou geen argument weten waarom bulken averechts werkt voor krachtopbouw :')
 
Je ziet weinig resultaat omdat 250 gram vetverlies per week bij een VP van 18% veel te laag is. Waarschijnlijk ligt je echte VP ook veel hoger dan die 18%, afhankelijk van hoe het gemeten is. Ik zou harder cutten tot 12-13% en dan verder kijken
 
Back
Naar boven