MuscleMeat

Feedback schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BryanS

Novice
Lid geworden
13 apr 2020
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
69kg
Vetpercentage
18%
  • Hoelang je traint
    Ben nu kleine 1,5 maand aan het trainen
  • Wat je doel is
    Meer spiermassa aanmaken (bulken)
  • Waar je prioriteiten liggen
    Niet perse prioriteiten, wil alles even goed trainen. Wel heb ik het idee dat mijn armen heel langzaam groeien.
  • Beschikbare apparatuur
    Heb alle apparatuur tot mijn beschikbaar
  • Beschikbare tijd
    Ik kan in principe iedere dag tijd vrij maken om naar de sportschool te gaan.
Info:
-17 jaar
-175 cm
-69kg
-17.7% vetpercentage

Ben nieuw met het krachttrainen, heb ook moeite met nieuwe oefeningen te proberen omdat ik bang ben mezelf een verkeerde vorm aan te leren. Train af en toe samen met een vriend, die is alleen ook nieuw met krachttraining.
Hoor graag wat er beter kan aan mijn schema.

Maandag (Focus op kracht):
Pull up: 4 sets 1-12 herhalingen
Bench press: 8 sets, 8 herhalingen. 1e set 30kg, 2e 35kg, 3e 40kg, 4e 45kg, 5e 45kg, 6e 40kg, 7e 35kg, 8e 30kg max aantal. (Max bench is 55kg)
Chest fly machine: 4 sets 1-6 herhalingen
Machine row: 4 sets 1-6 herhalingen
Dumbbell curl: 4 sets 1-6 herhalingen
Cable pushdown: 14kg 20 reps, 18kg 15 reps, 23kg 10 reps, 23kg 10 reps, 18kg 15 reps, 14 kg 20 reps
Squat: Zelfde principe als bench press
Leg press: 4 sets 1-6 herhalingen
Calf raise: 4 sets 1-6 herhalingen
Machine shoulder press: 4 sets 1-6 herhalingen

Woensdag (Focus op reps)
Pull up: 4 sets 1-12 reps
Bench press: Zelfde manier als maandag
Chest press: 4 sets 8-12 reps
Machine row: 4 sets 8-12 reps
Dumbbell curl: 4 sets 8-12 reps
Machine biceps curl: 4 sets 8-12 reps
Cable pushdown: Zelfde manier als maandag
Dips (Nog met assist) 4 sets 8-12 reps
Machine shoulder press: 4 sets 8-12 reps
Dumbbell side raise: 4 sets 8-12 reps

Vrijdag (Focus op reps)
Pull up: 4 sets 1-12 reps
Bench press: Zelfde manier als maandag
Machine fly: 4 sets 8-12 reps
Lat pulldown: 4 sets 8-12 reps
Dumbbell curl: 4 sets 8-12 reps
Dips (nog met assist) 4 sets 8-12 reps
Cable pushdown: Zelfde manier als maandag
Squat: Zelfde als bench press
Leg extension: 4 sets 8-12 reps
Calf raise: 4 sets 8-12 reps
Machine shoulder press: 4 sets 8-12 reps

Heb dit schema zelf met wat behulp van informatie van internet samen gesteld, graag hoor ik wat ik kan aanpassen aan mijn schema en wat ik kan laten staan.
Alvast bedankt!
 
Less is more , wat een shit load aan oefeningen in onlogische volgorde / reps

Waarom niet een normaal beginnersschema zoals 5x5 SL ( strong lifts )
 
:gek:

Stick to the basics en/of doe een beginnersschema zoals hierboven gezegd.
 
Less is more , wat een shit load aan oefeningen in onlogische volgorde / reps

Waarom niet een normaal beginnersschema zoals 5x5 SL ( strong lifts )
Vandaar dat ik het ook hier in gooi, omdat ik zelf ook begrijp dat dit niet goed is.
Wel eens naar gekeken, heb alleen moeite met de compound oefeningen zoals deadlift met een goede houding te doen
 
Wel eens naar gekeken, heb alleen moeite met de compound oefeningen zoals deadlift met een goede houding te doen

De basis goed aanleren met lege barbell of als dat te zwaar is enkel focussen op houding .

Je bent bang om een verkeerde vorm met DL aan te nemen maar na 1,5 maand trainen kun je al jouw oefeningen uit jouw lijstje nooit beheersen
 
Leg mij trouwens een uit hoe je het schema met Bench in gedachte had :

- focus op kracht
- focus op reps ( maar dan zet je erachter zelfde als kracht )

Dus in feite Bench je altijd hetzelfde ?
 
De basis goed aanleren met lege barbell of als dat te zwaar is enkel focussen op houding .

Je bent bang om een verkeerde vorm met DL aan te nemen maar na 1,5 maand trainen kun je al jouw oefeningen uit jouw lijstje nooit beheersen
Want met niet te hoog gewicht en simpele oefeningen zijn het, lijkt mij dat makkelijk te beheersen in 1,5 maand.

Leg mij trouwens een uit hoe je het schema met Bench in gedachte had :

- focus op kracht
- focus op reps ( maar dan zet je erachter zelfde als kracht )

Dus in feite Bench je altijd hetzelfde ?
De bench en squat deed ik inderdaad hetzelfde deze dagen, af en toe een keer mijn max testen maar verder daarin geen verandering (op rep verhoging zodra ik dit aan kon na). Had ik er even bij kunnen zetten.

Ik weet dat dit schema niet goed is en vandaar dat ik het hier in de groep gooi, zodat ik niet nog maanden door blijf trainen met een schema die me niet verder gaat helpen
 
Heb me net wat meer verdiept in de 5x5 stronglift en ga dit programma volgen. Lees wel dat je er heel veel sterker door word maar niet veel groter word. Klopt dit?
 
5x5 is gericht op je basiskracht , je kan zeker wel massa pakken alleen is dat altijd een combinatie van training en voeding.

Je kunt 6 a 7 keer per week trainen maar als je voeding niet op orde is zul je praktisch niet groeien
 
5 x 5 schema volgen is heel verstandig. Eventueel pull ups blijven doen er bij. DL is gewoon een fucker maar als je hem eenmaal doorhebt is het heerlijk.
 
Vandaag de eerste keer 5x5 training gedaan, heb de oefeningen redelijk onder controle. Deadlift 1x wat zwaarder geprobeerd, toen merkte ik wel dat mijn houding verkeerd ging, maar dit gaat denk ik vanzelf beter zolang ik het schema aanhoud.
 
Back
Naar boven