AndroidHealthClinic

Feedback UB/LB schema

Bezoekers in dit topic

JeTii

Novice
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
24
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
18%
Heey bbers,

Ik heb een eigen UB/LB in elkaar gezet en zou graag wat feedback van jullie willen. Ik train ongeveer 2 jaar, heb veel verschillende schema's gedaan maar vind UB/LB erg fijn, vandaar dat ik daar nu mee door wil. Schema is voor 4x in de week.

Bovenlichaam heeft niet echt een punt waar ik op wil focussen, heb hier gekozdn voor 2 oefeningen voor borst, rug en schouders en 1 voor bicep en tricep.

Onderlichaam ligt de focus op het verbeteren van de deadlift omdat ik hst idee heb dat mijn deadlift in verhouding laag is vergeleken mijn squat (125kg deadlift tegen 115 squat).

Het schema:

LB1
Squat
Deficit deadlift
Lunges
Hyper extension
Leg curls
Calves
Abs

LB2
Power clean
Pause squat
Deadlift
Front squat
Leg curls
Adductors
Abs

UB1
Bench press
Incline dumbell press
Machine rows
Lat pulldown
Military press
Side raise
Bicep curl
Close grip bench press

UB2
Flat dumbell press
Chest flyes
Pendlay rows
Machine pulldown
Military press
Face pull
Bicep curl
Tricep oefening (wisselend)

Oefeningen worden 3x8-10 uitgevoerd. Deadlift hou ik vaak wat lager om een goede techniek te bewaren wat soms wat lastig is met 10 zware reps. Komt dan wel een extra set bij.

Doel is massa, ben tijdens dit schema aan het bulken richting de 85kg.


Zou graag feedback krijgen, alvast bedankt ;)
 
Je zegt dat de focus bij lb moet liggen op de deadlift. Dan zou ik de training daarmee beginnen. Lb schema ziet er best heftig uit. Twee squat variaties, deadlift en power clean in 1 workout.

Bij ub zou ik persoonlijk voor andere oefeningen en verhoudingen kiezen. Ik doe altijd 3 rug, 2 borst, 1 schouder en 1 bicep of tricep oefening. Focus blijven houden op de compounds en grote spiergroepen. Waarom doe je geen pull of chin ups?

Zeker geen verkeerd schema maar kan altijd beter!
 
Bedankt voor de tips!
Ik probeer de focus op deadlift te houden door 2 oefeningen te hebben die hopelijk mijn squat verbeteren en 3 oefeningen die hopelijk mijn deadlift verbeteren.

Chinups/pullups erbij vind ik inderdaad een goede, misschien dat ik de lat pulldown weg kan laten dan.

Deze verhouding had ik gekozen omdat ik dit vaak tegenkwam op andere schema's en naar mijn idee rug/borst evenveel oefeningen kunnen gebruiken. Het is natuurlijk wel zo dat ik mijn onderrug ook train op LB dag, waardoor mijn hele rug al meer dan 2 oefeningen krijgt. Is het dan nodig om op UB ook 3 oefeningen rug te doen?
Zo ja, dan zou ik denk ik inderdaad 1 schouder oefening weglaten aangezien die toch al wat aangepakt worden met Incline borst oefeningen als ik het goed begreep.

Bedankt voor de tips :)
 
Daar heb je wel gelijk in ja. Je onderrug belast je bij zowat elke oefening in je lb schema. Zou daarom ook geen hyperextensions meer doen. Dat wordt teveel van het goede. Sowieso pull ups nog toevoegen. Kan ipv pulldown of ipv military press, wat jij wil. 2 oefeningen rug in ub is ook gewoon prima. Je front delts worden echt al genoeg belast:

Flat dumbell press--> voorkant schouders
Chest flyes--> voorkant schouders
Pendlay rows--> achterkant en voorkant
Machine pulldown-->achterkant en voorkant
Military press--> voorkant
Face pull-->achterkant en voorkant
Bicep curl
Close grip bench press-->voorkant

zou dus bij jouw ub 2 military press vervangen voor pull ups of als je 2 oefeningen rug wil doen voor een upright row met wijde grip of side raise. Upright row wordt vaak vermeden, maar is echt een van mijn favoriete oefeningen. Merk dat ik er veel vooruitgang mee boek.
 
Klinkt goed en logisch, bedankt!
Ga mijn schema aanpassen en er mee aan de slag. :lifter:
 
Back
Naar boven