MuscleMeat

Feedback voedingsschema (Cut)

Bezoekers in dit topic

Edwinn

Cool Novice
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
128
Waardering
3
Lengte
1m71
Massa
70kg
He allemaal,

Ik ben al een gedurende tijd bezig met het optimaliseren van mijn voeding. Daarnaast ook gewoon mijn lichaam leren kennen etc. Ik heb namelijk de gewoonte om erg veel te eten.

Dit is mijn weekschema:
Maandag : Fitness
Dinsdag: Voetbal
Woensdag: Fitness
Donderdag: Voetbal
Vrijdag: Rustdag (soms Fitness)
Zaterdag: Voetbal (wedstrijd)
Zondag: Fitness (zo vaak mogelijk)
Van maandag tot en met vrijdag verbrand ik voor de rest vrijwel niets.. Zit op kantoor. Daarom is mijn onderhoud niet erg hoog.

Nu heb ik 2 weken geleden mijn voedingsschema opgesteld.
Ik ben begonnen om circa 2350 kcal te eten.. Nu moet ik zeggen dat ik door ziekte niet alle trainingen heb kunnen uitvoeren.. dus dit heeft de resultaten ook beïnvloed.

Dit eet ik op een Gym-day:
Ontbijt 7:30:
200 ml halfvolle melk
60 gram havermout
20 Whey
1 appel
1 kopje koffie met magere melk

Over de dag verdeeld:
6 volkoren/meergranen boterhammen
90 gram kalkoenfilet
15 gram pindakaas
6 porties boter
1 appel/sinaasappel
halve komkommer

Pre-workout 18:00:
20 gram whey
1 appel

Post-workout 19:30:
Avondmaaltijd (wat de pot schaft)
200-300 gram aardappels
300 gram groente
1 stuks vlees

Pre-bed:
450 ml franse Kwark
10/20 gram walnoten
Dit is goed voor zo'n 190g, 245g carbs en 65g vet -2350 Kcal(34%/40%/26%)

Dit eet ik op een voetbaldag
Ontbijt 7:30:
200 ml halfvolle melk
60 gram havermout
20 Whey
1 appel
1 kopje koffie met magere melk

Over de dag verdeeld:
6 volkoren/meergranen boterhammen
90 gram kalkoenfilet
15 gram pindakaas
6 porties boter
1 appel/sinaasappel
halve komkommer

Pre-workout 18:00:
Avondmaaltijd (wat de pot schaft)
200-300 gram aardappels
300 gram groente
1 stuks vlees

Post-workout 21:30:
200 ml halfvolle melk
30 gram havermout
10 Whey

Pre-bed:
450 ml franse Kwark
10/20 gram walnoten
Dit is goed voor zo'n 190g, 260g carbs en 60g vet - 2350 Kcal(33%/44%/23%)

In de weekenden eet ik zo gezond als mogelijk. Probeer vaak een pasta-maaltijd of rijstmaaltijd te nemen.
Op zaterdag ligt het ook aan de tijden van het voetbal, maar neem dan vaak een banaantje of shake ipv maaltijd, aangezien het niet anders kan.

Nu zijn mijn resultaten in de afgelopen 2 weken -0.4 kg..
Opzich positief dat er resultaat is. Maar ik probeer te mikken op -0.4 kg per week.

Ik blijf dit schema deze week nog volgen, aangezien ik nu wel alle trainingen kan doen.

Wat is jullie input op dit schema?
Tips/motivatie Welkom!!

Thanks,
Edwin
 
Denk wel dat het goed is zo. Je hebt al een laag gewicht. 0.4 verlies is niet verkeerd. Want als je voor die 0.4 kg gaat dan ga je mss spier afbreken. Zou het zo houden dan ga je tegen de zomer zeker goed staan hoor. :)
 
Denk wel dat het goed is zo. Je hebt al een laag gewicht. 0.4 verlies is niet verkeerd. Want als je voor die 0.4 kg gaat dan ga je mss spier afbreken. Zou het zo houden dan ga je tegen de zomer zeker goed staan hoor. :)

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad een vrij laag gewicht. Ik ben vroeger vrij dik geweest, dus heb nog geen mooi gebouwd lichaam zegmaar. Daarom wil ik nu weer wat meer definitie krijgen.
Ben benieuwd hoe het eruit komt. Qua kracht zit ik opzich niet eens verkeerd, vergeleken met andere mensen met mijn gewicht. Dus ik ben van mening dat ik, als ik met mate vet verlies, toch wel wat overhoud qua massa.

Ik ga er inderdaad voor om van de zomer goed te staan, niet alleen voor de zomer.. Maar ook als basis om verder te gaan in de krachtsport.
 
Iemand nog tips van He, let daar op.. Of dit is misschien wel handig.
Ik heb namelijk wel veel honger overdag, maar ik beweeg vrijwel nihil van maandag t/m donderdag.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad een vrij laag gewicht. Ik ben vroeger vrij dik geweest, dus heb nog geen mooi gebouwd lichaam zegmaar. Daarom wil ik nu weer wat meer definitie krijgen.
Ben benieuwd hoe het eruit komt. Qua kracht zit ik opzich niet eens verkeerd, vergeleken met andere mensen met mijn gewicht. Dus ik ben van mening dat ik, als ik met mate vet verlies, toch wel wat overhoud qua massa.

Ik ga er inderdaad voor om van de zomer goed te staan, niet alleen voor de zomer.. Maar ook als basis om verder te gaan in de krachtsport.
Ik lees zelf op het forum als je vetpercentage tussen de 8 % - 12 % komt te zitten het goed is om schoon te bulken tot 15 % en dan opnieuw te gaan cutten. Het is een proces van gainen en kwijtgeraken en bij het kwijtraken is het de bedoeling dat er zo weinig mogelijk spierafbraak is en zoveel mogelijk spieropbouw bij het bijkomen door schoon te bulken. ;)
 
Ik lees zelf op het forum als je vetpercentage tussen de 8 % - 12 % komt te zitten het goed is om schoon te bulken tot 15 % en dan opnieuw te gaan cutten. Het is een proces van gainen en kwijtgeraken en bij het kwijtraken is het de bedoeling dat er zo weinig mogelijk spierafbraak is en zoveel mogelijk spieropbouw bij het bijkomen door schoon te bulken. ;)

Ja, mijn doel is ook om allereerst eens een laag vetpercentage te krijgen. Dan kijken wat er overblijft, en dan gericht gaan trainen.
 
Back
Naar boven