XXL Nutrition

Feedback voor trainingsschema vriendin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bless

Novice
Lid geworden
22 feb 2017
Berichten
3
Waardering
0
Beste mensen,

Mijn vriendin is sinds een half jaar fanatiek begonnen met krachttraining. Twee weken geleden heeft zij een trainingsschema gekregen en ik ben benieuwd wat jullie feedback hierop is.

Algemene informatie:
- Beschikbare tijd per training: 1 uur
- Doel: Met name strakkere billen en bovenbenen. Mooiere vormen op deze onderdelen (Vetverlies?)
- Sportschool heeft veel apparatuur. Losse gewichten, machines, squatrek, enz.
- Het makkelijkst voor haar is om steeds om de dag te trainen.
Week 1. ma, wo, vri, zo
Week 2. di, do, za

Ze heeft verder een erg slank en mooi bovenlichaam. Op haar benen en billen zit het meeste 'losse vet', wat zij dus graag weg wilt hebben.

Het trainingsschema:

Day 1.

Squats 5x5

Lunges 3x10

Donkey Kick 3x10 (via smithmachine)

Glute bridge 3x15

Lat pulldown 3x10

Bicep Hammer curls 3x10



Day 2.

Stiff leg deadlift 5x5

Bench glute bridge 3x10

Lying hamstring curls 3x15

Standing side cable kick 3x12

Military press 3x8

Triceps cable pushdown 3x10



Day 3.

Squats 5x5

Leg extension 4x10

Bulgarian squat 3x10

Donkey Kick 3x30 (zonder gewicht)

Seated cable row 3x10

Back Extensions 3x10

Preacher curl 3x10



Day 4.

Sumo deadlift 5x5

Leg press 3x10

Back cable kick 3x12

Barbell Step up knee raise 3x10

Bench press 3x10

Push up 3 x max

Triceps dip 3 x max



Mijn twijfels bij dit schema is het overload aan benen trainen. De reactie die zij hierop kreeg was het feit dat ze de ene dag meer op de voorkant en dan andere dag meer op de achterkant focust, waardoor haar lichaam voldoende tijd heeft om te herstellen. Ook de dag ertussen zou voldoende genoeg moeten zijn zei haar trainer.

Wat is jullie idee? Als iemand een totaal ander schema heeft waarbij de focus op de benen en billen liggen zou ik dat ook graag willen zien.


Daarnaast nog een extra vraag, als ik die hier mag stellen. Wat zou in haar geval het beste kwa voeding zijn? Omdat zij niet zozeer een slankere taille wilt krijgen of veel vet op haar bovenlichaam wilt verliezen maar dit wel eigenlijk gericht op haar billen wilt (Gericht vet verliezen.. i know???). Om haar met mijn voedingsschema mee te laten lopen en hard in de bulk te gaan zitten lijkt mij niet echt handig.
 
Train anders even 2 weken met haar mee dan kan je zelf ervaren hoe die is.

Ghehe nee tuurlijk moet ze niet hetzelfde eten als jou:p
 
Hahah nee snap ik. Maar bedoel meer of ze over haar kcal of juist eronder moet gaan zitten? Erover om die ronde ass te krijgen of juist eronder om toch dat vet erop te verlizen? Weet niet zo goed hoe dat bij vrouwen werkt.
 
Hahah nee snap ik. Maar bedoel meer of ze over haar kcal of juist eronder moet gaan zitten? Erover om die ronde ass te krijgen of juist eronder om toch dat vet erop te verlizen? Weet niet zo goed hoe dat bij vrouwen werkt.

Ik zou zeggen boven onderhoud. Want dat heb je nodig om spiermassa te bouwen. Met meer spiermassa verbrand je langzaam aan ook weer meer vet.
 
Daarnaast nog een extra vraag, als ik die hier mag stellen. Wat zou in haar geval het beste kwa voeding zijn? Omdat zij niet zozeer een slankere taille wilt krijgen of veel vet op haar bovenlichaam wilt verliezen maar dit wel eigenlijk gericht op haar billen wilt (Gericht vet verliezen.. i know???). Om haar met mijn voedingsschema mee te laten lopen en hard in de bulk te gaan zitten lijkt mij niet echt handig.

Plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk.
 
Precies uitrekenen hoeveel kcal ze nodig heeft op een dag om haar doelen te bereiken en de macro's hier goed op uit balanceren. Dan gewoon proberen van een voedingspatroon vol te houden, zie je resultaat dan ga je zo door, geen resultaat dan maak je aanpassingen ;) Het is eigelijk heel simpel als je alles een beetje uitgerekend hebt en weet wat je binnen krijgt en hoeveel je binnen zou moeten krijgen. Aan de hand van je resultaten maak je dan gewoon aanpassingen aan het schema. Hulp voor het bouwen van een voedingschema kan je in de voedingsectie kijken.

En wat betreft de training, ik vind de focus op de benen veel te veel.. Als ik een beetje fatsoenlijk al mijn hammies en quads train, kan ik echt niet 2 dagen erna weer de benen op niveau trainen. Ik zou gewoon lekker de benen 2x per week pakken is toch meer dan genoeg en ook de andere spiergroepen genoeg aandacht geven. Je wilt tenslotte ook niet uit verhouding raken, toch :P
 
Back
Naar boven