MuscleMeat

Festina's Oxyelite log

Bezoekers in dit topic

Festina

Novice
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
Beste Bb'ers :-)

Ik wil de aankomende tijd een logje bijhouden én mijn ervaringen en resultaten delen met jullie. Sinds vandaag ben ik begonnen met Oxyelite Pro, dit omdat ik al enige tijd stil sta en ik heel veel lovende reacties heb gelezen van gebruikers.

Wie ik ben? Festina, 28 jaar en sinds 4 maanden moeder van een zoontje. Ik wil afvallen! heb maatje 42 ( 1.72 m) en een stel hele flinke bovenbenen, volle billen en een buikje. Op het hoogtepunt van mijn zwangerschap woog ik 91 kilo ( 4 maanden geleden, 18 kilo tijdens de ZW aangekomen) na de zwangerschap woog ik middels gezond eten en 2 keer intensief sporten per week op 1 september 2011 77,5 kilo. Alleen sta ik nu al sinds die tijd STIL....ik eet gevarieerd, gezond en ben dagelijks voldoende in beweging.

Kleding kopen is een drama. Boven heb ik M/L/38/40. Maar ik krijg amper wat over mijn bovenbenen. Broekmaat 44 zit strak om mijn benen maar veel te groot in de taile. Spijkerbroeken kan ik na 6 maanden al weggooien ivm slijtage tussen mijn bovenbenen. Ik wil dus af van die flinke monsters!! ;-) ;-)

En graag nog 12 kilo afvallen en dus gebruik ik ter ondersteuning OEP. In het verleden ben ik eerder met gezond eten en sporten 10 kilo afgevallen maar vooral de laatste 2 maanden baal ik als een stekker dat ik maar niet onder die 77,5 kom. Ik wil spinning voortzetten en verhogen naar 3 a 4 keer per week. Na mijn 40 minuten durende spinsessie doe ik nog eens 20 minuten spierverstevigende oefeningen ( 50x per stuk)

Ik ben: 1.72 en weeg 77,5
Bovenbenen 65 cm, boven de knie 45 cm, heup/bil 112cm, buik ( net onder het 'vetkussentje' 100cm, kuiten 41 cm.

Voeding: eiwitten, matig koolhydraten, ruim voldoende groente en fruit. Ik ontbijt met musli.

Wekelijks zal ik mij wegen,meten en een foto plaatsen :-)

Groetjes Festina
 
Hey Festina,

Allereerst, gefeliciteerd met je zoontje!

On to the point. Om af te vallen, zul je minimaal 3 keer per week naar de gym moeten gaan. Eerst krachttraining en dan cardio. Bij een vrouw zul je eigenlijk geen dikke spierige schouders of whatsoever krijgen. Ik neem aan dat je een 'slim' look wilt?

Als je 3 keer per week, 30 minuten krachttraining en daarna 30-45 minuten cardio gaat doen, dan merk je het verschil al in de eerste paar weken. Laat je iig niet afleiden door de weegschaal, want stel je maakt 1kg spier aan en de weegschaal laat geen verandering zien, dan betekent dat wel dat je 1kg vet bent kwijtgeraakt, maar 1kg spier hebt gewonnen, wat natuurlijk goed is.

Als je 1kg vet vergelijkt met 1kg spier dan zul je zien dat 1kg vet in omvang VEEL groter is.

Voeding is daarnaast heel belangrijk, voor het afvallen zou ik persoonlijk na 6 uur niets eten, misschien kwarkje(krijg dat echter nooit binnen). Oh en eet Brinta ipv Muesli, gezonder en goed voor het afvallen.

Iig, succes en ik hoop dat je succes boekt. Ik zelf ben op weg naar 65-70kg of lager.
 
Hi Ranniks,

Dank!
Met cardio gaat het wel goed, ik heb thuis een spinningbike en dat is makkelijk te combineren wanneer mijn zoontje slaapt. Overdag wandel ik en verder doe ik alles met de fiets. Thanks voor je tips! Wil liever ook de weegschaap beperken, ivm teleurstelling. Ik heb een spijkerbroek uit 2009 in mijn kast liggen ( ik woog toen 70 kilo en een lager vetpercentage) die wil ik over twee maanden proberen... :-)

Heel veel succes met je eigen doel!
 
Na 6 uur niets eten? :rolleyes:
Eet maar gerust een halve pot kwark voor je gaat slapen; zal je goed doen! :D

Ik zou eveneens 's morgens brinta eten.
Als je nu echt graag muesli eet, eet hem dan gewoon direct na je training. ;)

Succes.
 
Vanavond een lekkere kwark :-) Ik eet idd erg graag musli in de ochtend met magere yougurt en een stukje appel of kiwi. Brinta vind ik wel erg smakeloos en ik wil liever geen smaakstof of suikers toevoegen.
Ik ben heel benieuwd wat voor een resultaat ik zal behalen. Mijn voeding zit goed, gevarieerd en voldoende groente en fruit. Wisselend koolhydraten. Naast mijn spinning doe ik alles lopend of fiets ( geen OV of auto)

Ik heb nog een vraagje, Oxyelite ondersteund de schildklier ( t3/t4?) ik eet dagelijks zo'n 1500 kcal. Gaat mijn lichaam niet in de spaarstand? of gaat Oxyelite dit tegen? Dit omdat ik al zes weken stil sta met een inname van gemiddeld 1500 kcal.

Voorbeeld:
ochtend 09.00 Musli, stukje fruit en magere yougurt.
Lunch 12.00 Volkoren boterham met kaas of een eiwitshake
Tussendoor15.00 Bakje fruit, cracker
Avondeten 19.00 Vlees/Vis, groente en een salade ( 2 keer per week aardappelen of een volkoren pasta)
 
Update:
Zaterdag 29/10 : 45 minuten workout ( spinning & pilates)
Maandag 31/10 : 45 minuten workout ( spinning & pilates)

Beiden met ondersteuning van OxyElite, effect: betere focus en meer energie. Tevreden over de ondersteuning. Zorgde ervoor dat ik extra gemotiveerd was.

Gisteren bruin broodje met kaas in de ochtend, glas optimel en 2 kiwi's als lunch, avondeten volle salade, portobello en 150 gram mager vlees. Vandaag een bruin boterham gehad met kaas en ik neem zo een dieetshake van Body en Fitshop. Vanavond een roerbakschotel met gamaba's. ( geen rijst of aardappelen)

Na drie dagen nog geen verandering in gewicht, wel merk ik dat ik meer energie heb en mijn eetlust is beperkt.
 
Leuk datvje een logje bijhoudt:).
Uit je beginpost maak ik op dat je lichaam uit balans is. Dat ga je met spinning en dieet niet helemaal oplossen :o... Door de nadruk op het spinnen te leggen ga je juist de onbalans van stevige benen en een smal bovenlichaam versterken.
Het is echt beter om ook met krachttraining te beginnen!! Zo bouw je evenwichtig je spieren op.
Lees wat bij de vrouwen stickies en zeker de logboeken kunnen je vast wat motiveren:D
 
Hi Aradev, dank voor je reactie. Uit balans? Ja, na de zwangerschap en omdat ik al enige tijd stil sta in gewicht...klopt!

Ik wil juist van die stevige ( vooral vette blubber) bovenbenen af. Al is het voor mij lastig om naar een sportschool te gaan, dit ivm een kindje en mijn werk. Daarom richt ik mij meer op spinning en ik doe pilates oefeningen ( dus ook squads, buikspieren) ik heb kleine gewichtjes en deze wil ik graag toepassen. Red ik het daar mee? Wat kan ik thuis allemaal doen?

Ik ga gelijk de stickies lezen, vandaag al wat logs doorgenomen. Alleen ben ik niet gericht op Bodybuilding en de logs die ik las waren daar op gericht. Nog even zoeken...
 
Hoe is dit afgelopen?
 
Back
Naar boven