XXL Nutrition

FF een vraagje over de houthakkers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
??? Hoe is het nou mogelijk dat houthakkers in amerika enzo zulke armen en schouders hebben (groot dus) terwijl ze echt niet de nodige rust nemen om te groeien, ik bedoel ze zeggen niet van he vandaag lekker door gehakt ff 2 dagen rust en groeien maar.???


wie weet het antwoord hierop is rust dan helemaal niet zo belangrijk (ik denk van wel maar ???)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:( ???
 
misschien is 't door de houthakkersvakbond verplicht als houthakker AS te gebruiken... :D
 
zal toch ookwel met genen te maken hebben.
Ik ken mensen die veeeeeeeeel en dan ook echt heeeeeeeel veeeel sterker zijn dan mij maar echt zowat nog nooit een halter of dumbbell aan hebben geraakt.
Vaak hebben ze ook wel een flink laagje vet, dat wel. Maarja...
Zit toch ook in de genen..
 
Blijkbaar groeien spieren ook met weinig rust.:D
 
rust is belangrijk ja. maar vergeet niet dat die (ouderwetse) houthakkers het gewoon zijn om dag in dag uit bomen omver te hakken.

het is niet van 1 dag op een ander dat je dit kan. je lichaam moet zich aanpassen, en met de nodige voeding denk ik dat je dan ook een stuk sneller recupereert, waardoor je meer aankan en toch nog kan groeien.
 
Net wat Spike aanhaalt: hun zijn het gewoon van dit zonder te overwerken vol te houden.
Ze weten hoe ze hun energie kunnen sparen , dus zo weinig mogelijk de spieren vermoeien om zoveel mogelijk werk te verzetten.
En verder is het puur genetisch.
 
Boeren

Hallo

jongens ik sprak laatst iemand die zei dat BB een ongezonde sport was omdat je per defenitie AAS nodig en dat je al je spiren verliest als je stopt omdat je alles met AAS hebt opgebouwd :rolleyes:

Zijn vraag was ook aan mij: Waarom hebben ouderwetse boeren wel grote sterke handen/spieren? Daar hoef je toch geen BB voor te doen? *LOL* Mijn aantwoord dat ze generatie op generatie zwaar arbeid verrichten en hun spieren toch wel anders was dan die van BB.


Xerxes
 
Niet mee eens

daar kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn, die mensen (naar mijn mening) werken hard gebruiken daarbij uiteraard spieren en eten en slapen veel en daardoor groeien ze gewoon!!!!
 
Re: Boeren

Originally posted by xerxes
Mijn aantwoord dat ze generatie op generatie zwaar arbeid verrichten en hun spieren toch wel anders was dan die van BB.
Dat was de theorie van Lamarck, nl. dat giraffen zo'n lange nekken hebben, omdat ze steeds verder moesten reiken naar boomblaadjes. Alleen dat is niet erfelijk, net als door training ontstane grote spieren (of dat trainen nou de bijl of de schop hanteren is, of training in de sportschool, maakt niet uit). Darwin had gelijk, alleen door natuurlijke selectie kon die lange nek van giraffen ontstaan, dus als er nou 100 generaties boeren afhankeljk zijn van hun grote spierballen voor hun overleving, dan ga ik het nog eens geloven. En vergeet niet, dat wij Nederlanders/Belgen eigenljk stuk voor stuk van minder dan 5 generaties terug nog van boeren afstammen (ik slechts 1 generatie terug :D), dus zouden we die aanleg allemaal nog moeten hebben!
 
Re: Niet mee eens

Originally posted by Bodyman
daar kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn, die mensen (naar mijn mening) werken hard gebruiken daarbij uiteraard spieren en eten en slapen veel en daardoor groeien ze gewoon!!!!
Ik denk het ook . Bijv. bouwvakers hetzelfde laken een pak.
 
Tja... als je kijkt naar mensen die werken in de bouw. Sommige ervan hebben indrukwekkende onderarmen. Terwijl andere dat niet hebben. Maar of je die gasten "gespierd" kan noemen. Pff, ik pis ze omver :D
 
onderarmen van bv een glazenwasser, whehehe, gruwelijk. Weet je wat het is Geoffke, je pist ze omver wat betreft spiermassa, maar qua kracht en/of spieruithoudingsvermogen, wil je niet eens weten hoe hard je dan omver wordt 'gepist'.

Een beetje verhuizer heeft een kracht in zijn klauweh, doe je helemaal niks tegen.
 
Originally posted by Floyd
onderarmen van bv een glazenwasser, whehehe, gruwelijk. Weet je wat het is Geoffke, je pist ze omver wat betreft spiermassa, maar qua kracht en/of spieruithoudingsvermogen, wil je niet eens weten hoe hard je dan omver wordt 'gepist'.

Een beetje verhuizer heeft een kracht in zijn klauweh, doe je helemaal niks tegen.

Ik denk dat dat wel meevalt, echt gespierde mensen trainen gewoon. Ik denk bovendien dat tussen de echte arbeiders meer bodybuilders zitten dan tussen de mensen die op kantoor zitten.
 
Klopt, maar ik vraag me dus af of 'echt gespierd' en 'echt sterk' hetzelfde is..... Ik ken een paar verhuizers, die geef je geen cent, maar pakt wel zonder problemen een Miele wasmachine in zijn eentje van de zolder naar beneden. En die gozer is dun.
 
Originally posted by Reinier


Ik denk dat dat wel meevalt, echt gespierde mensen trainen gewoon. Ik denk bovendien dat tussen de echte arbeiders meer bodybuilders zitten dan tussen de mensen die op kantoor zitten.

Dat bedoel ik ook... Een bodybuilder die 10 jaar traint is sterker en groter dan een verhuizer die niet traint.
 
Originally posted by Reinier


Ik denk dat dat wel meevalt, echt gespierde mensen trainen gewoon. Ik denk bovendien dat tussen de echte arbeiders meer bodybuilders zitten dan tussen de mensen die op kantoor zitten.
nou bedankt!

ik was schoonmaker
ik heb schepen geladen en gelost
ik heb in groente fabriek mandjes a 30 kg rondgeslingerd
ik heb in visafslag jaren kisten gestapeld a 45 kg afgewogen

nu zit ik achter burootje. als it-er en da's best wel handig als je in je eentje een zware server bovenin een rack tilt die ze net met z'n 2-en komen brengen :D
 
Originally posted by Floyd
Klopt, maar ik vraag me dus af of 'echt gespierd' en 'echt sterk' hetzelfde is..... Ik ken een paar verhuizers, die geef je geen cent, maar pakt wel zonder problemen een Miele wasmachine in zijn eentje van de zolder naar beneden. En die gozer is dun.
kwestie van lange armen :)
 
Originally posted by ErEf
nu zit ik achter burootje. als it-er en da's best wel handig als je in je eentje een zware server bovenin een rack tilt die ze net met z'n 2-en komen brengen :D
Leuke signature heb je! :p :D
 
Originally posted by Reinier


Ik denk dat dat wel meevalt, echt gespierde mensen trainen gewoon. Ik denk bovendien dat tussen de echte arbeiders meer bodybuilders zitten dan tussen de mensen die op kantoor zitten.

HEY!! wat is er mis met kantoor?? Alleen maar beter voor je training :) hele dag fysiek rust en 's avond beulen..
 
Back
Naar boven